به طور حتم شما هم با من فرزانه کردلو موافقید. وقتی سوالی شکل میگیرد. پاسخهایی هم برای آن پشت سر هم ردیف میشود. برای من هم این اتفاق افتاد. به واقع چرا این روزها ما به تولید محتوا نیاز داریم؟
بدون هیچ معطلی بیایید به این موضوع بپردازیم که چرا چنین است.
حال به عنوان نویسنده و تولیدکننده محتوا برای کسبوکارهای مختلف میخواهم چرایی تولید محتوا را به صورت فهرستوار برایتان بیان کنم:
مهمترین دلایل تولید محتوا
۱-چون اینترنت هست. حال با سرعت کم یا زیاد. بالاخره وجود دارد. پس از آن درست استفاده کنیم.
۲-چون بحث عرضه و تقاضاست. نیازی در جامعه شناسایی شده و آن را تولید میکنیم (عرضه). در مقابل میخواهیم نیاز و خواستههایمان هم برطرف شود(تقاضا).
۳-چون میخواهیم بین صاحبان کسبوکارها و مشتری بازی برد-برد اجرا کنیم. یعنی به هر دو سود برسانیم. کسی که خدمات و محصولاتش را عرضه میکند و کسی که قرار است از آن مرکز و کسبوکار خرید کند. هر دو ارزشی را به طرف مقابل میافزایند.
۴-چون در روزگار کنونی روش اطلاعرسانی کسبوکارها فرق کرده است. دیگر چاپ کارت ویزیت، بیلبورد و بنر و … برای تبلیغات و اطلاعرسانی کافی نیست.
۵-چون بیش از ۷۰ درصد جامعه در فضایی چون اینترنت تحت عنوان سایت و شبکههای مختلف اجتماعی به دنبال رفع نیاز خود هستند.
۶-چون میخواهیم زمان دسترسی به محصول و خدمات را به حداقل برسانیم.
۷-چون میخواهیم همه برندها و کسبوکارها دیده شوند. میخواهیم بین چندین انتخاب و منابع متنوع، بهترین را انتخاب کنیم.
۸-چون نمیخواهیم به جهات دوری راه، شهرستانیها از بسیاری خدمات که شایستهشان هستند بینصیب بمانند.
۹-چون میخواهیم همه صاحب رسانه شخصی شوند و رسانه فقط مختص به تلویزیون و تربیون خاص نباشد.
و در نهایت:
۱۰-چون میخواهیم همه در کنار هم با فرصتهای برابر رشد کنیم. کسی هم به دلیل کمبود منابع از رشد کردن متوقف نشود.
۱۱- نکته پایانی اینکه چون میخواهیم اصل خدمترسانی و کمک به هم را در فضای متفاوتتری تجریه کنیم. تا حس وجود پشتبیان و همراه در دل تک تک افراد جامعه ایران حتی خارج از آن حس شود و بدانند در این کره خاکی در قطعهای چون ایران زمین کس و کسانی هستند که شبانهروز دنبال راه حل برای رفع نیازشان هستند.
پس، هیچ کس تنها نیست و با محتوا حامی دارد.
شما به غیر این دلایل، چه موارد دیگری را میشناسید که این روزها چرایی تولید محتوا را به خوبی پاسخ میدهد.