E html> ترویج محتوا چیست؟ - جهان فکر
خانه / تولید محتوا / ترویج محتوا چیست؟

ترویج محتوا چیست؟

 

می‌دانید برای اینکه بتوانید محتوایی که به شکل‌های گوناگون از جمله متنی، صوتی و ویدئویی در سایت خود منتشر کردید به افراد بیشتری اطلاع‌رسانی کنید بایستی در خصوص ترویج محتوا هم نهایت تلاش‌تان را انجام دهید.

 

 

instagram

 

پس، همانطور که برای تولید محتوا وقت، انرژی و هزینه‌تان را صرف می‌کنید، بایستی برای ترویج محتوای خود هم بعد از تولید محتوا متنوع و متعدد، فعالیت‌های مثمر‌ثمری را انجام دهید.

برای اینکه بیشتر بتوانیم مفهوم ترویج محتوا را برای‌تان باز کنیم، پیشنهاد می‌کنم تا انتهای مقاله معرفی ترویج محتوا چیست همراه جهان فکر فرزانه کردلو باشید.

 

 

ترویج محتوا یعنی چه؟

همانطور که شاید اطلاع داشته باشید در انگلیسی به گسترش و ترویج محتوا Content Promotion می‌گویند. می‌دانید اصل ماجرا چیست و چرا ویروسی کردن محتوای منتشر شده این قدر مهم است.

به طور مثال وقتی من فرزانه کردلو در سایتم مطلبی تحت هر عنوانی را منتشر می‌کنم، ولی تعداد کمی از آن انتشار و تولید محتوای مورد نظر مطلع می‌شوند. در این جا یک نکته وجود دارد.  می‌دانید در این ماجرا آنطور که باید و شاید محتوای من و شما در بین دوست‌داران و علاقه‌مندان تولید محتوا و نویسندگی پخش و دست‌به‌ذست نمی‌شود تا در صورت نیاز مورد استفاده محاطب اصلی قرار بگیرد.

در همین جا به طور حتم یک سوال شکل می‌گیرد، چه کنیم؟

 تا می‌توانیم و تا جایی که امکان دارد از تمامی امکانات ترویج محتوایی موجود خود استفاده کنیم تا محتوای تولید ما بهتر و بیشتر دیده شود. در ادامه در این مورد بیشتر مسئله را برایتان باز می‌کنم. در نهایت ما در ترویج محتوا نیازمند مخاطب بیشتر هستیم.

 

 

 

 

اهمیت ترویج محتوا

قبل اینکه به موضوعاتی در خصوص ترویج محتوا بپردازیم. بایستی گفت، در عصری زندگی می‌کنیم که همه چیز با سریع‌ترین زمان خود در حال شکل‌گیری و تولید است. از طرفی، این روزها دست به دست شدن محتوا هم چیزی جدایی از این موضوع نیست. همانطور که در کوتاهترین زمان بایستی با تولید محتواهای مختلف در رسانه‌های‌مان نیاز، خواسته و سوال کاربرمان را پاسخگو باشیم. در ادامه بایستی در کمترین زمان افراد بیشتری را از محتویات رسانه‌های خود از جمله سایت خود باخبر کنیم.

در این گونه مواقع است که با استفاده از روش‌ها و شیوه‎های متنوع بازاریابی و ترویچ می‌توان افراد بیشتری را به سمت خدمات و محصولات و محتواهای رسانه‌مان کشاند.

راستی می‌دانید معنا و مفهوم توزیع با ترویج محتوا متفاوت است.

چرا؟ بیایید تا در بخش بعدی بیشتر در این مورد صحبت کنم تا متوجه موضوع شوید.

 

تفاوت میان توریع محتوا و ترویج محتوا

 شما هم به عنوان خواننده این مقاله فکر می‌کنید معنا و مفهوم هر دو محتوا یکی است. بایستی بگویم که در نگاه عام شاید این دو واژه در کنار هم معنای یکی داشته باشد، منتها هدف‌های مختلفی را دنبال می‌کند.

ببینید در توزیع محتوا شما می‌دانید با توجه به جامعه هدف مشخص‌‌تان قرار است مخاطب مورد نظر از محتوای شما استفاده کند و نیاز خود را برطرف کند. پس از قبل مخاطب را در کانال‌ها و رسانه‌های خود داشتید و دارید و با اطلاع‌رسانی محتواهای خود در آن کانال‌ها و رسانه‌ها، مخاطب را مطلع می‌سازید.

در حالی در ترویج محتوا شما به طرق محتلف و در جاهای مختلف، می‌خواهید محتوای‌‌های رسانه‌تان را به اشتراک بگذارید تا بیشتر و بهتر دیده شود و به عبارتی همه‌گیر شود و همه از آن صحبت کنند و مخاطب بیشتری از قبل به سمت رسانه‌ی شما و خدمات‌تان بیایند. به عبارتی در ترویج محتوا شما به دنیال افزایش تعداد مخاطب‌تان هستبد.

پس، همانطور که متوجه می‌شوید ترویج با توزیع محتوا یکی نیست.

 

 

انواع روش‌های ترویج محتوا کدامند؟

اگر بخواهم در این قسمت از انواع روش‌‌های ترویج محتوا با شما صحبت کنم، بایستی بگویم که این موضوع می‌تواند به قسمت‌های مختلفی تقسیم شود، ولی به نظر می‌رسد در همان ابتدا ترویج محتوا خود به سه قسمت تقسیم کرد. یعنی چه؟

یعنی:
ترویج محتوا بیش از انتشار
ترویج محتوا در روز انتشار
ترویج محتوا بعد از انتشار

در کدام از این مراحل می‌توان برای ترویج محتوای خود وقت و هزینه کرد تا بهتر بتوان مخاطب بیشتری را به سمت رسانه، محصولات و خدمات خود کشاند و در نهایت تعداد زیادی از آن مخاطبان را مخاطبان وفادار کرد.

البته یکی از روشهای رایج این روزها در هر سه مرحله که از ترویج محتوا صحبت شد می‌توان از انواع شبکه‌های اجتماعی به شکل‌های گوناگون استفاده کرد تا محتوای توزیع شده به دست افراد بیشتری برسد و هر کدام از آنها به تنهایی باعث اشتراک گذاری بیشتر و دیده شدن محتوای ما باشد.

 

-روش ایمیل مارکتینگ

به طور حتم بر همه آشکار است که ایمیل کردن هم می‌تواند افراد زیادی را به سمت محتوای شما با عناوین مختلف هدایت کند. پس تا می‌توانید به شیوه‌های مختلف ایمیل‌ را از مخاطبین خود دریافت کنید تا در صورت نیاز برای اطلاع‌رسانی از یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی یعنی ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.

 

 

telegram

 

-محتوای سئو شده در سایت

از میان همه روش‌هایی که برای افزایش و تقویت ترویج محتوا کمک می‌کند، نمی‌توان نقش مقالات و محتواهای سئو شده در وبسایت را نادیده گرفت. به کمک خود گوگل و بهینه‌سازی که در محتواهای رسانه‌ای چون سایت خود انجام می‌دهید، می‌توانید تعدادی از محاطب بی‌خیر و بی‌اطلاع از شما و رسانه‌تان را به سمت خود هدایت کنید تا از خدمات و محصولات شما بهره مند شود.

 

-در ادامه حواست‌تان باشد، محتوا اگر به شکل‌های گوناگون به دست مخاطب هم برسد می‌تواند نتیجه بخش باشد. به طور مثال محتوای ویدئویی، محتوای صوتی در قالب پادکست، پیامک و … هم می‌تواند برای ترویج مجتوای شما و صد البته دیده شدن بیشتر، برایتان راهگشا باشد.

 

-در معرفی راه‌ و روش‌های ترویج محتوا می‌توان به کامنت گذاشتن در رسانه‌های مختلف افراد هم اشاره کرد.

 

البته همیشه یادتان باشد وقتی در توسعه و ترویج محتوای خود قدم جدید برمی‌دارید بایستی پیوسته و به روز باشد تا مخاطب بهتر و بیشتر به شما اعتماد کند و به سمت شما بیاید. اینگونه فعالیت‌های هر روزه‌تان مؤثر خواهد بود.

 

و نکته پایانی و راهکار آخر این است که از روش دهان به دهان محتوای خود در رسانه‌های‌تان از طریق مخاطبین‌تان غافل نشوید. چرا که در هر موقعیت و شرایطی بهترین روش توسعه و ترویج محتوای هر کسی از جمله شما خواهد بود.

 

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

copywriter-site-content-writer

معرفی ۸ مزیت مقاله نویسی برای سایت

  وقتی کسب‌وکاری دارید و می‌خواهید آن را رشد دهید. در این عصر روزگار که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *