E html> برند شخصی چیست؟ 5 دلیل برای داشتن برند شخصی - جهان فکر
خانه / تولید محتوا / برند شخصی چیست؟ ۵ دلیل برای داشتن برند شخصی

برند شخصی چیست؟ ۵ دلیل برای داشتن برند شخصی

 what-is-personal-branding

شاید این سوال، سوال شما هم باشد. به نظر شما برند شخصی یا همان Personal Branding یعنی چه؟

 

در همین ابتدا، یک سوال از شما دارم. وقتی در اینترنت اسم خودتان را تایپ می‌کنید و بر روی دکمه جستجو می‌زنید چه نتایجی از شما در این دهکده جهانی رونمایی می‌شود و بالا می‌آید. تا به حال امتحان کردید. اگر نه! در اولین فرصت امتحانش کنید.

 

اصلا چیزی از جانب شما بالا می‌آید؟ منظورم نتایج است.

راستی بک سوال دیگر، شما دوست دارید گوگل شما را با چه عناوینی به دنیا معرفی کند.

چه ویژگی و ویژگی‌هایی دارید؟ چه دستاورد و محصولی دارید که فقط مختص و به نام شماست. وقتی می‌خواهید در دنیای پرزرق‌وبرق و پرسروصدای امروزی تبلیغات به ویژه تبلیغات دیجیتالی حرفی برای گفتن داشته باشید و از طرفی، جامعه مخاطبین خودتان را داشته باشید بایستی برای برند شخصی داشتن تمام تلاش‌تان را انجام دهید.

بیاید در همین مقدمه یک تعریف  از پرسونال برندینگ برایتان‌ داشته باشم.

 

برند شخصی چیست؟

 شاید بدانید و شاید هم خیلی در جریان نباشید، ولی چه بخواهید و چه نخواهید برند شخصی ویترینی از وجود شماست. این ویترین می‌تواند هر جا که شما هستید از جمله مغازه، سایت و … خود را نمایان کند.

 

این ویترین قرار است چه کند؟

این ویترین قرار است مجموعه‌ای از شخصیت، مهارت‌ها، علاقه‌مندی‌ها، دغدغه‌ها، تجربیات، ایده‌ها، شایستگی‌ها و … از شما را به معرض نمایش بگذارد و مخاطب مورد‌نظر با توجه به نیاز خودش و برای دریافت پاسخ سوال خود به شما و رسانه‌تان مراجعه کند.

 

شما قرار است به کمک اینترنت که یک فرصت طلایی است در کوتاه‌ترین زمان و بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی با توجه به ویترین مختص خود، خودتان را به دیگران معرفی کنید تا دیگران، شما را بهتر بشناسند. وقتی اینترنت است دیگر برند بودن مختص یک عده و رسانه‌ی خاصی نمی‌شود و همه می‌توانند از این فرصت برای معرفی و تبلیغ خود استفاده کنند. چرا شما از این فرصت برای معرفی خود استفاده کنید؟

وقتی صحبت از پرسونال برندینگ  می‌شود، صحبت از نام تجاری و برند شخصی حرف به میان می‌آید.

 

 

telegram

 

راستی پرسونال برندینگ کسب‌و‌کار شما چیست؟

با روی کارآمدن اینترنت و بازاریابی محتوایی همه چیز در دنیای خرید و فروش تغییر کرده است. البته داشتن یک عنوان و اسم برای تجارت چیز جدیدی نیست و از گذشته دور بوده است و الان هم همچنان وجود دارد. فقط شکل ارائه آن کمی دچار تغییر شده است.

برای درک بیشتر موضوع و تعریف از پرسونال برندینگ از خودم مثال می‌زنم.

 

 

البته قبلش بگویم که این عبارت Personal branding همان طور که مشخص است از زبان انگلیسی وارد زبان گفتاری ما در فضای دیجیتال شده است. عبارتی که از دو کلمه آشنا یعنی ِبرَند و ِپرسونال ایجاد شده است. پرسونال که مشخص است از واژه پرسون Person به معنی فرد و شخص گرفته شده است. برند هم که از مارک و نام تجاری سرچشمه می‌گیرد.

این از این.

 

حال که معنای و مفهوم لغوی این عبارت انگلیسی را متوجه شدید. برویم سراغ مثال خودم.

ببنید، الان نام و دامنه جهان فکر Jahanfekr یک برند شخصی یا همان پرسونال برندینگ برای فعالیت تولید محتوا، نوشتن(نویسندگی) و توسعه فردی خانم فرزانه کردلو است.

 

 

logo

 

یک نکته مهم هم در مورد برند شخصی داشتن یادتان باشد

کسی که می‌خواهد در فضای دیجیتال فعالیت کند. بایستی هویت آن مشخص باشد. نمی‌توانیم بی‌نام و نشان وارد این فضا شویم. باشد حتی اگر این فضا به اشتباه عنوان مجازی به خود گرفته است، باز هم برای من فرزانه کردلو حقیقی است. من فکر می‌کنم برای کسی که می‌خواهد به افراد کمک کند. خدمات خوب و مخاطب‌پسند ارائه دهد ظاهر شدن با نام و اسم جعلی خوشایند نخواهد بود.

 

وقتی خودم چنین حس و حالی دارم، چرا بایستی با دامنه جعلی یا ناشناس یا نام حتی پروفایل عجیب و غریب وارد فضای اینترنت شوم. من همان فرزانه کردلو هستم. همان شخصی که با دنیای بیرون از فضای اینترنت تفاوت چندانی ندارد.

 

همان نگرش، همان افکار، همان علاقمندی‌ها، و دغدغه‌ها و … و در نهایت همان جهان فکری که در این صفحه و سایر رسانه‌های مرتبط با او منتشر می‌شود در باقی مکان‌ها هم به همان صورت است.

 

instagram

 

من همان فرزانه کردلو هستم که در شهر زنجان ساکن هست و هر جا هم باشد، چه در داخل ایران چه خارج ایران اینگونه رفتار می‌کند. پس با ورود اینترنت قرار نیست هویتم تغییر کند. من همانم. من یک ایرانی هستم.

پس شما به کمک پرسونال برندینگ فقط یک اسم و نام را در معرض نمایش مخاطب قرار نمی‌دهید.

 

شما با آن اسم، زندگی روزمره خود را زندگی می‌کنید، البته در قالب دیگری تحت عنوان سایت، تلگرام، اینستاگرام و … .

در ضمن شما ویژگی، خصوصیت، شخصیت، نوع نگرشتان به مسائل و … را هم در معرض دید عموم قرار می‌دهید. این خودش یک نوع ریسک است و برخی تمایلی برای این کار ندارند و می‌خواهند ناشناش باقی بمانند.

 

ولی فکر نکنم بتوانید آن اعتماد‌سازی که می‌خواهید را به مرور بدست آورید. من نمی‌گویم همه چیز را بیایید بگویید، ولی گفتن نام و نام فامیل و … فکر نکنم برملا کردن اطلاعات خطرناکی باشد که جان‌تان و زندگی‌تان به خطر بیافتد. اگر مشکل امنیتی دارید دلیل‌ شما موجه هستید، هر چند باز هم برایم قابل درک نیست.

اگر چیزی غیر از این است، شما هدف‌ کاری‌تان جدی نیست.

 

پس برند شخصی هر چیزی می‌تواند باشد، حتی تنها نام، یا نام و نام خانوادگی باهم، یا نام فعالیتی فعلی‌تان، نام کسب‌وکاری که می‌خواهید دیگران شما را با آن بشناسند. در کل وقتی صحبت از شما شد آن نام برند در ذهن آن کاربر تداعی‌کننده موضوعات مشخص و قابل لمسی باشد، نه چیز مبهم و نامشخص.

 

شما خودتان باشید به برند نامعلوم با هویت جعلی و کسب‌و‌کار نامشخص اعتماد می‌کنید؟ من که نمی‌کنم.

پس تا می‌توانید با محتواهای مختلفی که به شکل‌های گوناگون در رسانه‌هایتان منتشر می‌کنید ذهنیت واقعی و البته خوب را در ذهن مخاطب تداعی کنید. این یعنی پرسونال برندینگ یا همان برند شخصی.

 

در این لحظه باز یک سوال را مجدد تکرار می‌کنم.

راستی نام تجاری یا برند رسانه شما چیست؟ آیا برند شخصی دارید؟

 

 

 

 

حال بعد این همه صحبت در مورد پرسونال برندینگ برویم در کنار هم، تک تک مهمترین دلایلی که ما را به داشتن برند شخصی ملزم می‌کند را بررسی کنیم:

 

 

 

۵ دلیل مهم داشتن برند شخصی

در این قسمت می‌خواهیم از مهمترین علت‌های برند شخصی با همان پرسونال برندینگ  داشتن هر فرد و مجموعه‌ای را برایتان بازگو کنیم.

 

متمایز می‌شوید

بله درست متوجه شدید، اولین و اساسی‌ترین دلیل تمایز است که باعث می‌شود، حرفی که می‌زنید، خدماتی که ارائه می‌دهید و محصولاتی که تولید می‌کنید فقط برای خود خود شما باشد.

وقتی برند شخصی دارید، شما  از خیل عظیم افراد و برندهای رایج جدا می‌شوید و مخاطبین‌تان فقط روی شما و مهارت‌ها و دستاوردها و محصولات شما تمرکز می‌کنند. چون شما و توانایی‌ها و مهارت‌هایی دارید که فقط منحصر به شماست و در کس دیگری نمی‌توانند آن موارد را بیابند. پس با این گفته‌ها برند شخصی مختص شماست و مهم است.

 

 

در یادها می‌مانید

وقتی برند شخصی دارید افراد در میان صدها و هزاران گزینه شما را برای آن خدمات و مهارت و … به یاد می‌آورند و در اولین گام برای برطرف کردن نیاز خود در مورد آن موضوع و مسئله‌ی خاص، نام شما از ذهن‌شان عبور می‌کند و به شما رجوع می‌کنند.

 

مخاطب‌تان شما را بهتر می‌شناسد

وقتی برند شخصی دارید، مخاطب شما و حتّا افراد عادی، شما را بر اساس آن نام و برند می‌شناسند و به طور دقیق می‌دانند حوزه کاری و فعالیتی که در حال حاضر انجام می‌دهید چیست.

 

 

قابل اعتمادتر هستید

شاید خود شما هم در بسیاری اوقات با این موضوع برخورد کردید، وقتی برند و مارکی را می‌شناسید راحت‌تر می‌توانید از آن مجموعه و فرد خدمات قبول کنید تا کسی و افرادی که هیچ شناختی از آنها ندارید.

چرا که برند شخصی شما ر ا جلوتر از خودتان به مخاطب می‌شناساند، چرا که  اعتمادسازی از خیلی قبل‌ها صورت گرفته و کاربر زودتر از موعد برای برطرف کردن خواسته‌هایش، سراغ‌تان می‌آید.

چون با پرس‌و‌س و معرفی که به شکل‌های مختلف از خودتان داشتید چه در ارائه کارهای‌تان و چه اطلاع‌رسانی‌های‌تان به قولی اعتماد مخاطب را جلب کردید.

 

 

سبب رشد کسب‌و‌کارهای کوچک می‌شود

یک زمانی برند فقط مختص مجموعه‌ و کسب‌و‌کارهای بزرگ بود، ولی این روزها خوشبختانه برند شخصی داشتن شامل کسب‌و‌کارهای کوچک هم می‌شود. وقتی برند شخصی دارید حتّا اگر کسب‌و‌کار کوچکی هم داشته باشید می‌توانید به مرور کسب‌وکار خودتان را رشد دهید و جامعه مخاطبین خودتان را افرایش دهید.

 

از نگاه برند مورد‌نظر به دنیا نگاه می‌شود

وقتی برند شخصی دارید، افراد با فکر، نگاه شما به دنیا نگاه می‌کنند و در پی پاسخی برای سوالات‌شان هستند. تأثیرگذاری هم در چنین شرایطی به بهترین شیوه عمل می‌کند و افراد زیادی می‌توانند از دنباله‌کننده‌گان شما باشند.

 

 

 

نکته پایانی

در این لحظه صحبت‌های من فرزانه کردلو به پایان رسید و نکته پایانی که دوست داشتم به آن اشاره کنم این است که وقتی دارید به کمک برند شخصی خود را به دنیا معرفی می‌کنید بایستی به این سوال پاسخ دهید که چرا افراد بایستی بین این همه برند و افراد نامی، شما را انتخاب کنند.

 

دلیل تمایز شما چیست؟ با دقت به این سوال فکر کنید.

 

پ.ن:

راستی من فرزانه کردلو خوشحال می‌شوم نظرتان را هم در مورد این مقاله در بخش دیدگاه همین صفحه برایم ثبت کنید، هم من شما و یا احیانن کسب‌و‌کارتان را بشناسم. یادتان باشد این هم یک نوع معرفی خودتان به دیگران است. بله کامنت گذاشتن منظورم است.

 

instagram- jahanfekr

 

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

copywriter-site-content-writer

معرفی ۸ مزیت مقاله نویسی برای سایت

  وقتی کسب‌وکاری دارید و می‌خواهید آن را رشد دهید. در این عصر روزگار که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *