خانه / تولید محتوا / چرا پاسخگویی سریع در کسب و کار مهم است؟

چرا پاسخگویی سریع در کسب و کار مهم است؟

instagram

telegram

امروز صبح در کلاس آنلاینی حضور داشتم که موضوع بحث در مورد عواملی بود که باعث می‌شود کاربر به مشتری وفادار شما تبدیل شود. سه عامل مهم بررسی شد که مهمترین آن پاسخگویی سریع بود. در واقع پاسخگویی که در دسترس بودن هر فرد، گروه و نهاد را نشان می‌دهد. اینکه برای بهره‌مندی از خدمات و محصولات‌شان نیاز نیست از مراحل پیچیده و زمانبر گذر کنیم.


همین طور که در فضای اسکای روم بحث داشت پیش می‌رفت به خودم و کاری این ‌روزها انجام می‌دهم فکر کردم. اینکه این موضوع یعنی پاسخگویی سریع در هر بخش و زمینه‌‌ای که فعالیت داشته باشی حتی در بخش تولید محتوا تأثیرگذار است و می‌تواند افراد بیشتری را با خود همراه کنید تا بهتر بتوانید نیازشان را برآورده بکنید.

برای یک لحظه یاد صحنه‌ای افتاد که دو هفته پیش برای خرید یک وسیله ورزشی در ساعت کاری به مغازه‌ای در مرکز خرید مراجعه کردم، منتها بسته بود. بدون هیچ وقفه‌ای به مغازه کناری آن سر زدم و وسیله‌ای که به آن نیاز داشتم را خریدم و از مغازه بیرون آمدم. مثال‌های بیشماری می‌توان این مورد بیان کرد.

یا حتی اگر بخواهم موضوع در دسترس یودن در مورد دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا بگویم. بیشتر اوقات وقتی خودم پروژه‌ای تحت هر عنوانی می‌گیرم به این موضوع خیلی توجه دارم و اصرار دارم تا حد توانم آن را اجرایی کنم. چون برای یک لحظه خودم را جای فردی می‌گذارم که می‌خواهد از موسسه یا فرد خاصی خدمات دریافت کند. اگر سوال و ابهامی در ماجرا بود به طور حتم دوست دارم پاسخ سوالاتم را دریافت کنم. این روند اگر در مدت زمان کوتاهی شکل بگیرد بیشتر به آن مجموعه و فرد اعتماد می‌کنم. چون فکر می‌کنم با آن تیم یا فرد مورد نظر بهتر می‌توانم ارتباط بگیرم، زیرا در همان ابتدای کار به دغدغه‌ها و سوالات فرد بها می‌دهند و سعی دارند در اولین فرصت پاسخگو باشند.
خودتان هم تجریه داشتید وقتی به مرکز و یا سازمانی مراجعه کردید تا نیازتان را در آن مورد خاص برطرف کنند و آنها پیگیر نبودند. اصلا کسی نبود که این مسئله را برطرف کند، به طور حتم به سراغ فرد وگزینه‌ی دیگری می‌روید. شاید که نه حتماً دفعه بعد که خواستید به آن مرکز یا مجموعه مراجعه کنید مردد می‌شوید که آیا باز هم برای ادامه همکاری قابل اعتماد هستند یا نه؟!

در نتیجه این موضوع پاسخگویی سریع که این روزها با خدمات آنلاین و تلفنی نه تنها بی‌تأثیر نشده بلکه نقش پررنگی‌تری هم به خود گرفته است؛ چون خدمات آنلاین و تماس‌های تلفنی در حین اینکه زمان و هزینه‌ها را کمتر می‌کنند می‌توانند تعاملات را تحت هر عنوانی بهتر و با کیفت‌تر هم بکنند. بنابراین از این موضوع غافل نشوید.
پس، برای اینکه بتوانید خاطره خوبی را در ذهن مخاطب خود ثبت کنید بهتر است در دسترس باشید و پاسخگوی نیاز آن لحظه مخاطب‌تان باشید.
بنابراین اگر در حال ارائه خدمات به فرد یا گروهی هستید، برای افزایش مخاطب خود بهترین کار آن است که تا جایی که می‌توانید و برایتان مقدور است در دسترس باشید و تا پاسخگوی مناسبی برای سوالات و ابهامات کاربران و مخاطبین خدمات و محصولات خود باشید.

instagram-jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

Reasons -to -blog-writing- content-min

۱۵ دلیل وبلاگ‌نویسی

بسیاری اوقات وقتی صحبت از نوشتن و به ویژه وبلاگ‌نویسی می‌شود، گاهی اشتباهات و سوءتفاهم‌هایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.