E html> چگونه در هر کاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم - جهان فکر
خانه / کتاب‌های عمومی / چگونه در هر کاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم

چگونه در هر کاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم

این کتاب جزو کتابهایی است که کسی به من معرفی نکرده بود. البته چرا در مورد اسکات آدامز و نویسندگی وی از گوشه و کنار چیزهایی شنیده بودم. همان لحظه که این کتاب در قفسه کتابفروشی بهم چشمک زد من هم سریع دست به کار شدم در میان کلی کتاب برداشتم و چند صفحه از صفحاتش را ورق زدم.

در همان ابتدا اسم کتاب مرا جذب کرده بود. به نظرم افرادی که از شکست‌هایشان صحبت می‌کنند بسیار حرف برای گفتن دارند؛ چرا که افراد موفق در دل بی‌نهایت شکستی که ما نمی‌بینیم به پیروزی و موفقیت رسیده‌اند. احساس کردم اسکات آدامز هم چینین فردی است. 

 

 

در ادامه در صورتی که علاقمندید در مورد کتاب اسکات آدامز با نام “چگونه در هر کاری شکست بخوریم و باز برنده باشیم” بیشتر بدانید تا پایان این مطلب برای دقایقی کوتاه با جهان فکر فرزانه کردلو همراه شوید.

 

instagram

 

معرفی کتاب اسکات آدامز

شاید خودتان هم از شکست نقل و قول‌ها و داستان‌های زیادی از زبان افراد موفق شنیده باشید. یکی از آنها را همین دیروز در شبکه اجتماعی دیدم و داغ داغ است. این نقل قول از کسی نیست جز ست گادین وبلاگ نویس، نویسنده، سخنران و کارآفرین نام آشنای اهل ایالات متحده آمریکا که می‌گوید:

هزینه اشتباه کردن کمتر از هزینه‌ی هیچ کاری نکردن است.

در این سخن از ست گادین هم می‌توان به عینه دید که اگر کاری انجام دهی، ولی شکست بخوری و اشتباه بکنی بهتر از هیچ کاری نکردن است.پس تا می‌توانید در دل یادگیری کلی مهارت، تجربه کسب کنید حتی اگر در پایان نتایج مطلوبی در انتظارتان نباشد.

telegram

خیلی از بحث و معرفی کتاب اسکات آدامز دور نشویم. در مدت یک ماه گذشته که در حال خواندن این کتاب بودم و بالاخره امروز به اتمام رساندم. منجر شد نکات جالب  و مهمی به دست آوردم. در این کتاب اسکات آدامز از تجربه‌های تلخ و شیرین خود گفته است. بیشتر تأکیدش در انجام کارها هم بر سیستم محور بودن است تا هدف محور بودن. او در کتابش با انواع تجربه و مثال بیان می‌کند که فرد و گروه هدف محور بازنده است و در مسیر کسب مهارت و دست یافتن به موفقیت‌های بیشتر بایستی سیستم محور بود. بایستی هر روز در مسیر موفقیت قرار گرفت نه فقط یک روز یک هفته.

 

 

 

در حالی که کتاب را ورق می‌زنید و به جلو پیش می‌روید از تجربه کارمندی و شکست‌هایی که در این مسیر دچارش شده و دستاوردهای خوبی برایش داشته می‌گوید. از تأثیر مهارت‌هایی مثل تقویت سخنرانی در جمع، یادگیری زبان جدید، حسابداری، روان شناسی و  چند مهارت دیگر که در کتاب به طور مفصل در آن صحبت می‌کند در موفقیتش می‌گوید.

او در ابتدا، اواسط و در نهایت در اواخر کتاب از مشکلی که برای صدایش ایجاد شده بود و چالش‌هایی که با آن به عنوان سخنران روبرو بود صحبت می‌کند.

در این کتاب اسکات آدامز حتی از تأثیر رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن در مسیر موفقیت و توسعه فردی صحبت می‌کند.

اگر می‌خواهید در مورد نگرش سیستم محور این نویسنده و کارتونیست موفق بیشتر بدانید توصیه می‌کنم کتاب ۳۲۰ صفحه‌ای را تهیه و مورد مطالعه قرار دهید.

instagram-jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

شاد بودن کافی نیست؟

وقتی چند روز پیش  به خواندن کتاب «شاد بودن کافی نیست» اثر مارک منسن به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *