E html> اگر می‌توانی دستی بگیر! - جهان فکر
خانه / اجتماعی / اگر می‌توانی دستی بگیر!

اگر می‌توانی دستی بگیر!

instagram

telegram

help

این روزها به خاطر شیوع کرونا همه اطلاع رسانی‌ها به منظور جلوگیری از شیوع کوید نوزدهم پیش از قبل شدت گرفته است. خواستم بگویم ویروس کوید نوزدهم نمی‌دانستم بگویم ویروس یا باکتری چون هر روز شایعات ضد و نقیض رسیده در مورد عامل این بیماری از گوشه و کنار کم نیستند. البته موضوعی که در اینجا به بحث کشیده می‌شود خیلی کاری به باکتری یا ویروس بودن کرونا ندارد.

بحثم سر این است که دیروز صحنه عجیبی را دیدم. مگر نه اینکه این روزها بیماری کرونا گسترش یافته پس چرا بایستی در ایام محرم مکان هایی را در قسمت های مختلف شهر ببینیم که افراد به پخش نذوراتی چون شربت و …. اقدام می‌کنند. در آن لحظه پشت سرهم کلی علامت سوالی بود که مدام از ذهنم گذر می‌کرد. جوابی نداشتم. پیش خودم فکر کردم در سالی که با کمبود آب مواجه بودیم در کنار شیوع بیماری کرونا اصلاً لزومی به پخش شربت نذری وجود دارد؟!

بهتر نیست هزینه‌ی این جور برنامه ها را صرف کمک به افراد نیازمند بکنیم. منظورم نیازمند است گدا نیست؟! تا این روزها کمتر شاهد ناتوانی قشر ضعیف جامعه‌ باشیم، چون کم کم افرادی با وضع مالی متوسط هم جواب گوی این وضع نا به سامان جامعه نیستند چه برسد به افراد زیر خط فقر.

حداقل افراد کمتری تا کمر داخل سطل زباله فرو می‌روند و زن ها و مردها و از همه بدتر کودکان کار کمتری سر چهار راه سبز می‌شوند.

من مشکلی با خود نذری دادن ندارم، منتها به نظر هر چیزی مکان و زمان خود را می‌طلبد. شاید یک زمانی پخش نذورات در چنین روزهایی خیلی هم خوبی بود، ولی این روزها به هیچ وجه این کار خیر درست و منطقی نیست. بهتر نیست هزینه این جور برنامه ها و مراسم در جای درست خود صرف شود، قطع به یقین ثواب آن هم نه دو چندان بلکه صد چندان می‌شود.

همگی می‌دانیم ان روزها افراد کمی نبودند که از کار بیکار شدند، افراد کمی نبودند که به خاطر ندادن اجاره مغازه، ماندن در خانه را ترجیح دادند و در نهایت کلی نبودن ها که می‌توانم اینجا برایتان ردیف کنم، منتها می‌دانم که در دور بر خودتان از این نمونه ها کم نبوده.

کلام آخر اینکه لطفا اگر می‌توانی و برایت امکان دارد دستی بگیر تا دستی از روی ناچاری به سوی هر کس و ناکسی دراز نشود.

instagram-jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

سطح رویاهایت تا کجاست؟

امروز که وارد برنامه اینستاگرام شدم یک پستی نظرم را به خود جلب کرد. گوینده …

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *