E html> مخاطب باحوصله یا بی‌حوصله کدامیک؟ - جهان فکر
خانه / اجتماعی / مخاطب باحوصله یا بی‌حوصله کدامیک؟

مخاطب باحوصله یا بی‌حوصله کدامیک؟

telegram

instagram

نمی‌دانم چرا این روزها همکاران تولید‌کننده من از متنی تا تصویری و ویدئویی اصرار دارند که مخاطب بی‌حوصله امروز حال و حوصله این کار آن کار را ندارد. این فقط مختص تولیدکننده محتوا نیست و بسیاری افراد در دوره‌ها و کارگاه‌ها و در نهایت وبینارهایی که برگزار می‌کنند مدام بر این نکته اشاره دارند که مردم بی‌حوصله هستند. به عنوان مثال کسی امروز حوصله خواندن متن بلند را ندارد و از این قبیل صحبت‌ها.

 

 

بیشتر که دقت می‌کنم هر چقدر داریم این عبارت‌‌ها را به خورد مردم و یا همان مخاطب خاص‌مان ارائه می‌دهیم انگار مردم بیشتر جذب این گفته می‌شوند و آنهایی هم که باحوصله بودند شرطی می‌شوند و به قولی برای تنازع بقا با این تصور که من هم حال و حوصله ندارم با‌ذوق و اشتیاق بیشتر به زنجیره کاربران و مخاطبین کم حوصله و بی‌حوصله می‌پیوندند.

به نظر می‌رسد تکرار هم همیشه خوب نیست. وقتی مخاطب هر بار شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام  و سایر رسانه‌ها را باز می‌کند و از زبان گوینده می‌شنود که مخاطب امروزی بی‌حوصله است به تدریج بخواهیم و نخواهیم به مانند بیماری واگیردار به همه سرایت می‌شود و به قولی زیرپوستی همه مردم بی‌حوصله می‌شود. کم‌کم حتی پا را فراتر می‌گذارد و بی‌اعصاب هم می‌شود. به عنوان کسی که سئوکار است و تولید محتوا انجام می‌دهد به همه فعالان در عرصه تولید محتوا تحت هر عنوانی توصیه می‌کنم کمتر به این عبارت بی‌حوصلگی مردم روی‌ بیاورند چون آدمی بخواهد و نخواهد چیزهای منفی و ناخوشایند را در مقایسه به موضوعات مثبت سریعتر جذب می‌کند و در ذهنش به یادگار می‌گذارد.

نکته پایانی اینکه برای داشتن جامعه شاد و پویا تا می‌توانید مردم را به انگیزه داشتن بیشتر و هدف داشتن هدایت کنیم به طور حتم به نتایج بهتری دست پیدا می‌کنیم. هر چند برخی از مردم انگار دوست دارند در حال‌و‌هوای بی‌حوصلگی باشند. پس ما تولیدکنند‌ه‌گان محتوا، مدرسین و سخنرانان بیش از این افراد را به بی‌حوصله بودن تشویق نکنیم.

نکته پایانی اینکه به نظرم محتوا اگر خوب باشد حتی اگر نوشته باشد نه تصویر ویدئو  باز هم مخاطب واقعی بر آن وقت می‌گذارد و آن را می‌خواند. بنابراین خیلی نگران این موضوع نباشید.

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

James - clear

همه‌شون یه چیزی میگن!

  چند روز پیش از طریق کانال تلگرامی جهان فکر برای اطلاع رسانی خوانش کتاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *