E html> آیا قهوه‌ات را هم زدی؟ - جهان فکر
خانه / نوشتن / آیا قهوه‌ات را هم زدی؟

آیا قهوه‌ات را هم زدی؟

cafee-book-read

دیروز صبح ساعت هفت بر حسب تصمیمی که در جلسه دوازدهم سمپوزیوم توسعه فردی گرفته شد، قرار شد در سه ماه پیش رو یک کتابی که قبلاً آن را خوانده‌ایم و احساس می‌کنیم خواندن دوباره و چند باره آن برایمان مفید مؤثر می‌باشد را در برنامه روزانه خود بگنجانیم. در طول جلسه برگزاری کلاس آنلاین مدام داشتم در ذهنم مرور می‌کردم کدام کتاب است که در این لحظه بیشتر از هر لحظه دیگر به بازخوانی چند باره آن نیاز دارم. دو الی سه کتاب در همان لحظه در ذهنم نقش بست و در نهایت کتاب «خلاقیت» با ۱۰۵ صفحه نوشته برایان تریسی را انتخاب کردم و تا به امروز دو فصل آن را خوانده‌ام. ناگفته نماند که پارسال یک بار آن را خوانده بودم.

 

خودم احساس می‌کنم بایستی موضوع خلاقیت را بیشتر بیشتر در تمامی ابعاد زندگیم از جمله کار و نوشتن به کار ببندم پس خواندن کتاب در این حوزه می‌تواند هدایت گر خوبی برایم باشد. از طرفی، در ابتدای کتاب برایان تریسی به این نکته اشاره می‌کند که اکثریت مردم تفکر خلاقانه ندارند و یا اینکه بسیار اندک دارند.

 

instagram

 

البته منظور از این گفته آقای تریسی، نداشتن خلاقیت به این مفهوم نیست که کلاً هیچ وقت این پدیده در ما ظهور نخواهد کرد مگر یک معجزه‌ای رخ بدهد تا برچسب آدم خلاق بر ما زده شود. در حالی که برعکس بلا استثناء همه ما افراد بسیار خلاقی هستیم، منتها از داشته‌های خود آن طور که باید و شاید خوب استفاده نمی‌کنیم. در نهایت می‌گویم که «من نوعی آدم خلاقی نیستم»

حتی در جایی خوانده بودم، ست گادین می‌گفت اگر در کاری که در حال حاضر بدان مشغول هستی خلاقیت در آن هیچ نقشی ندارد بهتر است از آن کار استعفاء بدهی و به فکر کار دیگری باشی!

از این گفته که بگذریم، در بخشی از کتاب برایان تریسی برای درک بهتر این موضوع مثال قهوه و شکر داخل آن را مثال می‌زند. او اشاره به این موضوع دارد که شما یک فنجان قهوه جلوی خود دارید، و در این لحظه یک مقدار هم شکر داخل آن می‌ریزید و در نهایت اگر هم نزنید شکر در ته فنجان ته نشین و بلا استفاده باقی می‌ماند و قهوه‌تان هم شیرین نمی‌شود. شما برای شیرین کردن قهوه بایستی قاشق را بردارید و قهوه و شکر را هم بزنید تا شکر در قهوه حل شود و سرانجام قهوه‌تان شیرین شود.

پس به قول برایان تریسی شما در ابتدا بایستی بک تکانی به خودتان بدهید و قفل خلاقیت خدادادی‌تان را باز کنید تا کم کم همه چیز بر شما هویدا شود، به همین راحتی! البته به همین راحتی راحتی‌ها هم نیست!

 

telegram

 

این را هم یادتان باشد در قفل خلاقیت هر کسی مختص خودش است. پس بیایید هر روز با یادگیری موضوعات جدید در هر زمینه‌ای روش‌های جدید نگریستن به جهان را آغار کنیم تا خلاقیت‌مان شکوفا شود.

برای اینکه خلاقیت داشته باشید بایستی از محدودیت امن تان خارج شوید

راستی آیا بالاخره توانستی قهوه‌ات را شیرین کنی؟

instagram-jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

who-is-writter

نویسنده کیست؟ و بیان ۲۴ ویژگی یک نویسنده

  ۱-نویسنده کسی است که ابزار کارش کلمات است و هر لحظه با بودن در …

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *