E html> چگونه یک نویسنده خوب محتوا باشیم؟ - جهان فکر
خانه / تولید محتوا / چگونه یک نویسنده خوب محتوا باشیم؟

چگونه یک نویسنده خوب محتوا باشیم؟

می‌خواهم ابتدای صحبتم در مورد انتخاب نویسنده خوب برای تولید محتوا  را اینگونه برایتان آغاز کنم. در درجه اول قبل اینکه وارد خود متن و جزئیات آن بشوید بایستی خود ظاهر متن به شما بگوید نویسنده در چه سطحی قرار دارد.

 

چون موقعیت و مواردی بوده که دوستان از من خواستن در مورد متن‌شان نظر بدهم تا آن را به سازمان(شرکت) یا موقعیت شغلی که می‌خواهند بفرستند. همیشه با اولین موضوعی که روبرو بودم،  می‌توانم به اشتباه تایپی که تا حدودی هم کم نبوده اشاره کنم. و اینکه در ادامه ظاهر نوشته بسیار به‌هم‌ریخته بود.

بنابراین، در اولین گام به عنوان نویسنده محتوا متن شما بایستی تراز شده باشد. به طور حتم شمایی که اهل قلم هستید. با برنامه آفیسی چون ورد آشنا هستید. همانطور که در جریان قرار دارید در آن برنامه گزینه‌ای به نام justify وجود دارد. حتی در خود بخش نوشتاری پیشخوان سایت‌تان این گزینه وجود دارد. در کل به نوشته‌تان به مانند پوشش خود توجه کنید. اگر مرتب باشد انعکاس خوبی از شما دارد تا اینکه ظاهرتان بهم ریخته و شلخته باشد. شما باشید کدام فرد را برای همکاری انتخاب می‌کنید.

 

instagram

پس ظاهر محتوا بایستی مرتب باشد. من خودم وقتی یک محتوای متنی به دستم می‌رسد تا نظرم را بگویم. به طور حتم در اولین مرحله به این موضوع توجه می‌کنم. چون در تجربه‌های مختلف دیدم که در هنگام انتخاب نویسنده فقط هدف خوب نوشتن و قلم نویسنده نیست. بایستی برخی موارد مهم از جمله رعایت علائم نگارشی، نیم فاصله ‌کلمات و … را هم چاشنی کار کنید تا بتوانید به خوبی خودتان و مهارت‌هایتان و در نهایت دقت‌ و توجه‌تان به کار را به معرض نمایش بگذارید.

دومین نکته آن است که آیا نویسنده به موضوع ویرایش و درست‌نویسی توجه دارد. شاید بگویید خیلی مهم نیست، منتها بایستی بگویم من بر عکس شما فکر می‌کنم. ما به عنوان نویسندگان محتوا برای کسب‌و‌کارهای مختلف بایستی روان و ساده بنویسیم. به هنگام نوشتن، خودمان را جای فردی که تحصیلات دانشگاهی و… دارد نگذاریم. و بگوییم خودش متوجه می‌شود. شاید مخاطب شما فرد کاسب، عادی و بخصوص پرمشغله‌‌ی جامعه باشد که خیلی با اصطلاحات پیچیده نوشتاری آشنا نیست. قرار است به مخاطب از نظر عموم مردم نگاه کنیم. بنابراین درک محتوای نوشته شده را برایش سخت نکنید. او آمده به کمک نوشته شما خدمات و محصولات کسب‌و‌کارهای مختلف را بشناسد و اطلاعاتی به دست آورد. با این کار هم پاسخ نیاز خود را دریافت می‌کند. اگر هم خواست در نهایت در بازدیدهای بعدی  این شناخت به خرید  و ثبت سفارش منجر می‌شود.

 

telegram

 

در کنار روان‌نویسی و ساده‌نویسی بایستی جایگاه نقطه و ویرگول را بدانیم. پس هر جا دلمان خواست نقطه نگذاریم. حتماً پایان جملات نقطه بگذاریم. در مکان‌هایی که لازم است خود را به گذاشتن ویرگول و ویرگول نقطه ملزم بدانیم.
بایستی در نوشته‌هایمان کیپ تا کیپ کلمه و جمله نباشد. در نوشتن پاراگراف بلند و کوتاه اعتدلال را رعایت کنیم.

من که این‌ها را به شما می‌گویم نه اینکه خودم در اولین متن‌های کسب‌و‌کاریم به عنوان اولین تجربه خیلی شسته‌رفته و عالی می‌نوشتم نه. وقتی به نوشته‌های خودم نگاه می‌کنم که بعداً اصلاح شده من هم از این اشتباهات کمابیش داشتم. پس به مرور یاد گرفتم که هر چه قدر محتوای تمیزی به مخاطب ارائه دهید بازخوردش را سریع دریافت می‌کنید. پس به مرور بهتر شدم. البته باز هم برای ساده‌نویسی، درست‌نویسی و در نهایت رعایت علائم نگارشی در نوشته‌هایم در حال یادگیری و تعلیم مداوم و هر روزه هستم و این کار توقفی ندارد.

 

از طرفی، من به عنوان نویسنده محتوا معتقدم ظاهر محتوا و در ادامه رعایت نکات نگارشی میزان و عیار نویسنده را نشان می‌دهد. از همه مهمتر جدیت و تجربه‌ی کاری او را هم به نمایش می‌گذارد.

 

پس اگر می‌خواهید در اولین همکاری نظر مخاطب خود را جلب کنید حتما ظاهر محتوا و در ادامه به روان‌نویسی و ساده نویسی و در نهایت ویرایش نوشته‌تان توجه ویژه نمایید تا وب فارسی با محتواهای پربارتر و باکیفت‌تر، کسب‌و‌کارها را رونق ببخشد.

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

copywriter-site-content-writer

معرفی ۸ مزیت مقاله نویسی برای سایت

  وقتی کسب‌وکاری دارید و می‌خواهید آن را رشد دهید. در این عصر روزگار که …

4 نظر

  1. دقیق، روان و کامل توضیح دادید، رنده باد👏👏👌🌺

  2. سلام فرزانه عزیز و توانا♥️
    بسیار آموزنده و عالی نوشتید 🌺

    • سلام
      ممنونم شکوه عزیزم
      خداروشکر که دوست داشتین و براتون مفید بود.
      ممنونم که وقت گذاشتین و مقاله‌ام خوندید و نظرتون رو برام ثبت کردید.

      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *