E html> می‌دونی دیتا اینتری چیه؟ - جهان فکر
خانه / تولید محتوا / می‌دونی دیتا اینتری چیه؟

می‌دونی دیتا اینتری چیه؟

یک بار دوستم به من گفت: می‌دونی دیتا اینتری چیه؟ می‌دونستی کارایی مثل دیتا اینتری هم هست؟

من در اوایل کار چیزی نمی‌دانستم و کار تولید محتوای متنی برایم در اولویت بود و خیلی پیگیر این موضوع نبودم. بنابراین، خیلی ذهنم را درگیر نکردم و فکر می‌کردم این کار جدای از کار تولید محتواست. از طرفی، آن زمان فکر می‌کردم چون به ورود اطلاعات در سایت ربط دارد، بایستی دانشم در مورد سایت و مدیریت سایت خیلی بالا باشد. شاید هم بی‌ارتباط با برنامه‌نویسی نباشد. این دنیای افکار من در آن‌ روزها بود.

 

instagram

از همه مهمتر اینکه من هم که سایت نداشتم. همین مسئله سبب شد که خیلی پیگیر موضوع نباشم، ولی گوشه ذهنم این واژه جای گرفته بود و اگر جایی می‌شنیدم ناآشنا نبود.

 

خلاصه گذشت و بعد از مدتی متوجه شدم در موسسه‌ای که کار می‌کنم افرادی هستند که خدمات دیتا اینتری را هم انجام می‌دهند. در این روزها من سایت جهان فکر را  داشتم و خودم محتواهایم را در سایتم منتشر می‌کردم و تا حدودی کارهای اولیه سایت از جمله منتشر کردن متن، عکس و … را یاد گرفته بودم. مسئولم هم از این موضوع باخبر بود.

 

خلاصه همین‌طور که تولید محتوا را در موضوعات مختلف به شکل‌های گوناگون انجام می‌دادم. یک روز مسئول یا همان سرپرست بخش تولید محتوای موسسه، خانم قبادی بهم گفتند که پروژه‌ای هست که بایستی دیتا اینتریش را هم به عهده بگیرم. فکر کنم تا اینجای کار تا حدودی متوجه شدید منظور از عبارت دیتا اینتری چیست. دیتا که یعنی اطلاعات و اینتری هم که وارد کردن معنا می‌دهد. من بایستی محتواهایی با تعداد کلمات متفاوت را که می‌نوشتم بلافاصله در سایتی که آدرس و رمز عبورش را از قبل به من داده بودند وارد می‌کردم. هر روز یک محتوا.

این را هم بگویم. کلا وقتی با موسسه‌ کار می‌کنید. البته باز بستگی دارد( چون موسسه فعلی‌م که دارم کار می‌کنم از همان ابتدا می‌گوید قرار است برای چه کسب‌و‌کاری محتوا تولید کنم تا اسم آن را در متن نوشته‌ شده‌ام بیاورم)

اما، در کل وقتی با واسطه کار می‌کنید. برای موسسه قبلی من اینطور بود. هیچ وقت به نویسنده تولید محتوا نام و یا لینک سایت را نمی‌دادند. به تبع شما هم نمی‌دانستید برای چه شرکت و کسب‌و‌کاری دارید متن می‌نویسد. فقط در این میان چیزی که مشخص بود موضوع بود.  

با این تفاصیل، بیشتر اوقات هم از سرنوشت متن نوشته شده‌ام بعد تحویل کار بی‌خبر بودم. این یک طرف ماجرا بود.

طرف دیگر ماجرا اینکه، من از همان ابتدا وقتی کار نویسندگی تحت عنوان تولید‌‌کننده‌ی محتوای متنی را آغاز کردم. دلم می‌خواست بعد از انتشار ببینم نوشته‌‌ام چگونه و کجا منتشر می‌شود. طبق توضیحی که دادم برایم امکانپذیر نبود. هیچ وقت هم در این مورد از سرپرست (یا همان منتور)پ نمی‌کردم.

 

telegram

 

خلاصه این سایت اولین پروژه‌ای بود که من اسم سایت را می‌دانستم و جالب‌تر آن که خودم قرار بود بعد از هر بار نوشتن محتوا، در سایت کارفرمای مورد نظر وارد کنم.

البته پس از مدتی دیدن نوشته‌های خودم از طریق سایت جهان و سایر کارفرماها حال در پروژه‌های واسطه و بی‌واسطه این اتفاق و تجربه کم کم برایم عادی شده بود. و خیلی کار سختی برایم به نظر نمی‌آمد و البته دیتا اینتری بر حسب حجم کاری و وظیفه‌ای که کارفرماها برایتان تعیین می‌کند می‌تواند تعاریف متعددی داشته باشد، ولی تعریف اولیه آن با وارد کردن محتواها از عکس و نوشته و … به شکل‌های مختلف شروع می‌شود.

من فرزانه کردلو در سایت جهان فکر، این ماجرا را شرح دادم تا به اینجا برسم که گاهی به عنوان تولیدکننده محتوا ممکن است پروژ‌های این چنینی هم به شما بخورد. پس بدانید این موضوع جدای کار تولید محتوا نیست.

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

copywriter-site-content-writer

معرفی ۸ مزیت مقاله نویسی برای سایت

  وقتی کسب‌وکاری دارید و می‌خواهید آن را رشد دهید. در این عصر روزگار که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *