E html> محتوای استاندارد چند کلمه است؟ - جهان فکر
خانه / تولید محتوا / محتوای استاندارد چند کلمه است؟

محتوای استاندارد چند کلمه است؟

ممکن است این سوال خیلی‌ها باشد حتی شما که دارید این مطلب را می‌خوانید.

 که استانداردترین محتوا چند کلمه است؟ منظورم بیشتر برای سایت‌هاست.

واقعیت آن است که هیچ میزان  ثابتی برای تعداد کلمات نوشته  شده‌ی محتوا برای انواع کسب‌و‌کارها وجود ندارد. وقتی به تجربه‌ی محتوانویسی خود برای صاحبان مشاغل مختلف در این مدت نیم نگاهی می‌اندازم. متوجه می‌شوم واقعاً هیچ مقدار ثابتی وجود ندارد که من بخواهم آن را در اینجا برایتان بازگو کنم.

راستی چرا یک نکته را همین‌جا تا بادم نرفته برایتان بگویم.

حواستان باشد که کمترین تعداد کلمات برای انتشار مطلب در سایت بایستی ۳۰۰ کلمه باشد. و کمتر از آن امکان پذیر نیست. نه اینکه امکان‌پذیر نباشد. می‌توانید از این تعداد کمتر هم برای سایت خود مطلب منتشر کنید، منتها استاندارد و روش درستش آن است که با ۳۰۰ کلمه شروع کنید. اگر بخواهیم از منظر بهینه سازی محتوای سایت (سئو) هم نظر بدهیم.

 

instagram

 

سیصد کلمه بهترین و کوتاهترین تعداد کلمات برای مقالات نوشته‌ شده سایت است. از این کمتر آن محتوا نمی‌تواند یک متن اطلاع‌رسانی و تبلیع وبسایت‌ها نام بگیرید.

در ادامه هم اگر بیشتر نوشتید. هیچ مشکلی پیش نمی‌آید بخصوص برای رسانه شخصی خودتان.

اینجا منظورم رسانه‌های کارفرماهاست. البته بازم هم بگویم. این بسته به هدف کارفرماها در کسب‌و‌کارهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد. یک شخصی فقط ۳۰ موضوع با ۵۰۰ کلمه محتوا برای سایت خود می‌خواهد. کسی دیگر۹۰ موضوع با ۱۰۰۰ کلمه می‌خواهد. شاید در این میان کسی و کسانی هم باشند که در همان ابتدا سقفی را تعیین نمی‌کنند. یعنی هر چه بیشتر باشد بهتر به هدفشان می‌رساند. من چنین تجربه‌ای در چند تا از محتواهای سفارشی‌م داشتم.

باز هم می‌گویم این بستگی به هدف کارفرما و هزینه‌ای که برای تولید محتوا و … در نظر گرفته است برمی‌گردد.

من در تجربیاتم به عنوان مقاله‌نویس و کپی‌رایتر(تبلیغ‌نویس) از ۳۰۰ کلمه تا ۹۰۰۰ کلمه را داشتم. پس محتوای سفارشی می‌تواند ۳۰۰، ۵۰۰، ۷۰۰ ، ۹۰۰، ۱۰۰۰،  ۱۵۰۰ کلمه و غیره باشد.

در پایان به آخرین نکته در این موضوع اشاره کنم. برخی تأکید دارند که مقاله و محتوا هر چه قدر طولانی باشد بهتر است.

 

telegram

 

البته این هم دلیل خاص خود را دارد. مهمترین دلیلش آن است که مخاطب مدت زمان بیشتری در سایت برای استفاده از محتواهای‌تان صرف می‌کند. و در این حالت گوگل تشخیص می‌دهد مطلب مفید بوده است که کاربر مدت طولانی در صفحه مانده است.

از طرفی این را هم در نظر داشته باشید وقتی محتوا کامل و طولانی است دیگر مخاطب شما به سایت دیگری برای تکمیل شدن جواب سوالش سر نمی‌زد و در همان محتوا به جواب خود دست پیدا کرده است. این می‌تواند برای سایت شما امتیاز محسوب شود.

در نهایت محتوا می‌تواند کوتاه باشد و مفید یا بالعکس این حالت هم وجود داشته باشد و مخاطبان زیادی را به سوی رسانه شما سرازیر کند، اما در کل من فرزانه کردلو به عنوان محتوانویس انواع کسب‌و‌کارها معتقدم مهمتر از تعداد کلمات، مطالب مفید و کاربردی بودن محتوا بایستی مهمترین هدف شما به عنوان تولید‌کننده و نویسنده محتوا باشد.

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

copywriter-site-content-writer

معرفی ۸ مزیت مقاله نویسی برای سایت

  وقتی کسب‌وکاری دارید و می‌خواهید آن را رشد دهید. در این عصر روزگار که …

2 نظر

  1. سلام
    جالب بود. البته میدونستم ولی یادآوری این موضوع جذاب بود.
    ممنون

    • سلام
      آقای انیس
      ممنونم که وقت گذاشتین و مطلبم رو در این مورد خوندین.
      چه خوب خداروشکر.
      خوشحالم براتون مفید بوده و باعث یادآوری اطلاعات قبلی‌تون شده.
      موفق باشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *