E html> مهارت حواس پرتی چیست؟ - جهان فکر
خانه / عمومی / مهارت حواس پرتی چیست؟

مهارت حواس پرتی چیست؟

instagram

telegram

در مورد مهارت حواس پرتی چقدر می‌دانید؟ یک سوال مهمتر این که  شما اصلاً در چه زمینه‌هایی مهارت دارید؟ راستی هم اکنون در حال کسب چه تخصص و تواناییهایی هستید. این روزها بسیار می‌شنویم که برای داشتن زندگی خوب و راحت بایستی مهارت کاری و زندگی خود را افزایش دهیم. چرا که با داشتن توانایی های بیشتر می‌توانیم هر لحظه با حس و حال خوبی لحظات را یکی پس از دیگری از کنار هم بگذارنیم. نا گفته نماند که با داشتن مهارت جدید موقعیت شغلی بهتری هم نصیب مان می‌شود.
در پس این مهارت هایی که یاد می‌گیرید. چقدر در مهارت حواس پرتی پیشرفت کردید. اصلا پیشرفتی هم داشتید. شاید یکی از شما مخاطبین عزیزی که مشغول خواندن این مقاله می‌باشد بگوید. این چه مهارتی است. من که فکر نکنم حواس پرت باشم. اصلاً این مهارت قابل یادگیری است؟

Distractions-technology- develop-

اگر می‌خواهید بیشتر در مورد چیستی مهارت حواس پرتی بدانید با من فرزانه کردلو نویسنده این مقاله در سایت جهان فکر همراه شوید.

مهارت حواس پرتی چیست؟

همانطور که در ابتدا صحبت های این مقاله تحت عنوان مهارت حواس پرتی هم گفتم. بسیاری از ما در طی روز مشغول یادگیری انواع تخصص، درس، زبان و … هستیم. تا اینجای کار همه چیز درست است. ولی چیزی که در این دنیای پر سرعت و شلوغ همه ما را به نوعی مشغول خود کرده است، شدت گرفتن حواس پرستی به فرم های گوناگون است. انگار خیلی نمی‌توانیم بیشتر از چند دقیقه و نهایت یکی دو ساعت آن طور که باید و شاید در حرفه، کار و … تمرکز لازم را کسب کنیم. این باعث کاهش راندمان کاریمان می‌شود.

Distractions- mobile- concentration
البته این مسئله دلایل خاص خودش را هم دارد. همه خواسته و ناخواسته دارند روزانه در تخصص حواس پرتی ماهر می‌شوند. بله درست متوجه شدید. چرا که هر روز داریم به تمرکز نداشتن مداوم روی یک موضوع به سمت استادی پیش می‌رویم. البته این اتفاق به شکل خاموش شکل می‌گیرد و گاهی هیچ کدام مان متوجه این موضوع نیستیم.

در بخش بعدی مقاله می‌خواهیم در مورد علت های کسب تخصص حواس پرتی نکاتی را برایتان بیان کنیم.

دلایل حواس پرتی چیست؟

می‌خواهید بدانید واقعا علت تقویت مهارت حواس پرتی چیست. دلیلش آن است که دغدغه های بی موردی داریم. صحبت از دغدغه شد. اگر فرصتی برایتان به وجود آمد کتاب مارک منسن تحت عنوان هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها را بخوانید. در طی مطالعه به نکات جالبی دست پیدا می‌کنید. البته جدیداً این کتاب به هنر بی خیالی تغییر نام داده است. ‍
بگذریم، در عصری که هر لحظه به کمک توسعه و پیشرفت تکنولوژی همه چیز بیش از پیش شتاب گرفته است. در این بین انسان نمی‌تواند خود را از این سرعت و شتاب دور کند. از طرفی، خبرهای جور و واجوری که از صبح تا شب و بالعکس،ما را ابزارهایی چون تلویزیون، ماهمواره، گوشی همراه و … احاطه کرده است. البته نمی‌توان به هیچ وجه از سرعت و شتابی که در اطلاع رسانی و مخابره اخبار در رسانه هایی چون شبکه اجتماعی وجود دارد غافل شد.

 

 distracted-social-media

وقتی همه در طی روز با یک گوشی می‌توانیم انواع اخبار را دریافت کنیم و نیز به دیگری انتقال دهیم. چرا که نه! چرا انتظار حواس پرتی و کسب درجه استادی در این حوزه را نداشته باشیم. هیچ کس با نوتیفیکیشن های( اعلام پیام) انواع پیام های گوشی بیگانه نیستند. هر بار که گوشی زبان بسته با ارسال یک پیام از سوی ارسال شونده به صدا در می‌آید. هر کدام از ما بی مهابا و شتاب زده می‌خواهیم بدانیم. محتوای آن پیام یا خبر چیست. به نظر می‌رسد هر روز آن قدر که تلاش می‌کنیم در کسب توانایی یا تخصصی خاص ماهر شویم. بیشتر در مهارت حواس پرتی استاد می‌شویم. غیر از این است.
با همه این تفاصیل انگار بایستی به فکر چاره باشیم. کار خاصی نمی‌توانیم انجام دهیم. مگر اینکه سبک زندگی هایمان را تغییر دهیم. راهکار اول و البته مهم آن است که برای لحظاتی گوشی مان را خاموش کنیم و خود را از دسترس سایرین در امان نگه داریم. چرا که حواس پرتی می‌تواند به مرور مسائل و مشکلاتی را در زندگی هایمان به وجود آورد.

در این لحظه مقاله خود را با عنوان مهارت حواس پرتی به نگارش درآوردم تا تلنگری باشد. بیش از این به سمت حواس پرتی هدایت نشوید.

instagram-jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

its-time-time-min

دیگه وقتشه!

  خیلی هایمان وقتی می‌خواهیم شروع کنیم با جملاتی این چنینی ” هنوز وقت هست” …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *