E html> کارشناس محتوا کیست؟ - جهان فکر
خانه / تولید محتوا / کارشناس محتوا کیست؟

کارشناس محتوا کیست؟

content- copywrting-product- expert

شاید این روزها به جهت فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ از جمله تولید محتوا علاقه‌مند باشید حرفه کارشناس محتوا را هم تجربه کنید. از طرفی، ممکن است فکر کنید، چون نویسنده محتوا هستید، می‌توان گفت که شما یک متخصص محتوا هم هستید. نه این گونه نیست.

واقعیت این است که یک فردی که در مقام کارشناس در حوزه محتوا قرار می‌گیرد ویژگی‌هایی خاص آن حوزه را باید دارا باشد.

 

به همین خاطر، در این جا من فرزانه کردلو در جهان فکر قرار است در مورد خود چیستی متخصص محتوا و نیز ویژگی‌های آن برایتان  نکاتی را بیان کنم.

پس بی‌معطلی نظر شما را به بخش بعدی مقاله کارشناس محتوا کیست جلب می‌نمایم.

 

کارشناس محتوا یعنی چه؟

وقتی به طور ناخودآگاه در هر حرفه و تخصصی به ویژه تولید محتوا حرف از کارشناس به میان می‌آید انتظار می‌رود  با یک فردی در حوزه تولید محتوا روبرو باشیم که به نوشتن محتوا متنی تسلط خوبی دارد. البته مهارت نوشتن و قلم خوب داشتن فقط بخشی از توانمندی یک فرد متخصص در حوزه تولید محتواست.

موضوعات و ویژگی‌های دیگری هم داراست که در بخش بعدی بیشتر در این مورد با شما صحبت می‌کنیم. پس، تصور نکنید چون در وبلاگ یا سایت خود می‌نویسید یک متخصص در حوزه تولید محتوا هستید و می‌توانید وارد این نوع از مشاغل در دنیای دیجیتال مارکتینگ شوید.

در جریان باشید که فرد کارشناس باید با همه بخش‌های خلق محتوا و نه فقط محتوای متنی آشنا باشد. در ادامه مطالب در بخش بعدی در کنار هم تعدادی از خصوصیات مهم یک کارشناس محتوا را مورد مطالعه قرار می‌دهیم.

 

instagram

 

مهمترین ویژگی‌های کارشناس محتوا

وقتی می‌گوییم که فرد مورد نظر کارشناس محتواست بایستی دارای در یک سری ویژگی‌های هم باشد.

همانطور که قبلن هم به این نکته اشاره کردم، وقتی از تولید محتوا می‌گوییم فقط منظورمان محتوای متنی نیست، بلکه فرد بسته به موقعیت‌های مختلف  با خلق محتواهای صوتی و تصویری هم روبرو می‌شود که بایستی برای یک بار  و چند بار هم که شده  در مورد هر کدام تجربه‌ تولیدش را داشته باشد.

از طرفی، متخصص محتوا می‌تواند به راحتی تشخیص دهد برای انتشار، چه محتوای و برای چه کانال و فضایی بهتر است و بیشترین تأثیرگذاری را از سمت مخاطب دارد. حال بدون فوت وقت خصوصیات را مرور می‌کنیم.

 

 ذوق و توانایی نوشتن داشته باشد

وقتی می‌خواهید به عنوان کارشناس محتوا در یک مجموعه فعالیت کنید، بایستی تا حدود زیادی در مهارت نوشتن و تولید محتوای متن توانمند باشید و خودی نشان دهید.

 

خلاق باشد

وقتی قرار است به عنوان کارشناس محتوا برای یک مجموعه یا بخشی نظر دهید، نکته‌ای که هیچ وقت نباید از یاد ببرید این است که با افکار منحصر به فرد و بکر خود خلاقیت و نوآوری داشته باشید. یعنی به قدری در این موضوع تکرار و تمرین کردید و نمونه‌های مختلف دیدید که می‌توانید محتوای خوب و جدید خلق کنید.

 

جوینده باشد

فردی که کارشناس محتواست بایستی تشنه تحقیق و جستجو باشد. از سویی، از بررسی و مطالعه واهمه‌ای نداشته باشد و با آغوش باز به سمت آن‌ها برود. البته همه چیز به این‌جا خلاصه نمی‌شود، شما بایستی جستجوی حرفه‌ای را هم یاد بگیرید.

 

با سئو آشنا باشد

شما وقتی تحت عنوان کارشناسی محتوا وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ می‌شوید بایستی با موضوع سئو یا همان بهینه‌سازی موتور جستجوی گوگل بیگانه نباشید. یعنی با استفاده از یک سری اصول و قواعد، محتوایی را در سایت به نمایش درآورید که بیشتر دیده شود و بازخورد بگیرد.

پس محتوایی که در سایت و شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهید بایستی استاندارد‌های لازم را داشته باشد تا سبب شود بیشترین  هم‌رسانی (اشتراک) و بازدید را هم به همراه داشته باشد.

 

به زبان انگلیسی مسلط باشد

برای اینکه بتوانید از دنیای محتوای کنونی و به روز عقب نمانید و بابت اتفاقاتی که در دور و اطراف‌ محتوا می‌افتد بی‌خبر نباشید، مسلط بودن به زبان انگلیسی بهترین گزینه است. به این شیوه هر روز می‌توانید سایت‌های معتبر و خارجی را بالا و پایین کنید و از تغییرات و اصلاحات جدید مطلع شوید و در سریعترین زمان ممکن جلوتر از رقبا در کار خود مورد استفاده قرار دهید.

پس، از یادگیری زبان انگلیسی در مسیر کارشناس محتوا شدن و سایر حوزه‌های بازاریابی آنلاین غافل نشوید.

 

آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی برای ویرایش فیلم و تصویر

شما به عنوان متخصص محتوا بایستی بتوانید خودتان یک عکس یا یک فیلم را ویرایش کنید. این توانایی یکی از الزامات این حرفه است. پس، آن را یاد بگیرید و پشت گوش نیاندازید.

 

آشنایی با دنیای بازاریابی

شما بایستی با دنیای خرید و فروش غریبه نباشید. کسی که کارشناس محتواست، ولی درکی از بازاریابی یک کالا و محصول ندارد نمی‌تواند در این مسیر دوام آورد. پس خودتان را موظف کنید که هر روز در مورد دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی آنلاین)، فروشندگی و بازاریابی محتوایی یک نکته جدید کشف کنید.

سعی کردیم به مهمترین ویژگی‌ها اشاره کنیم، شاید در ادامه توضیحات مقاله این سوال برایتان به وجود آمده باشد که میزان حقوق یک متخصص محتوا در حال حاضر چقدر است. در آیتم بعدی می‌توانید پاسخ خود را دریافت کنید.

 نکته پایانی این بخش اینکه در کنار همه این مهارت به طور حتم آشنا به مهارت‌های نرم در حرفه کارشناس محتوا ضروری است.

 

telegram

 

میزان حقوق یک کارشناس محتوا

 

در اینکه بتوان دقیق بیان کرد که یک کارشناس محتوا چه میزان حقوق دریافت می‌کند امکان‌پذیر نیست؛ چرا که بسته به فرد، کیفیت کار، سابقه کار، نوع محتوا و محیطی که قرار است در آن محتوا منتشر شود همگی در تعیین حقوق این متخصص بی‌تأثیر نیست. پس یک عامل در برآورد درآمد یک متخصص محتوا نقش ندارد و همه عوامل گفته شده در کنار هم این پازل را برایمان حل می‌کند.

 

کلام آخر

امید است مقاله کارشناس محتوا کیست توانسته باشد سوال‌ شما را در این مورد پاسخ داده و ابهامات ذهن‌تان را برطرف کرده باشد.

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

copywriter-site-content-writer

معرفی ۸ مزیت مقاله نویسی برای سایت

  وقتی کسب‌وکاری دارید و می‌خواهید آن را رشد دهید. در این عصر روزگار که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *