E html> پاکبان عزیز معذرت - جهان فکر
خانه / عمومی / پاکبان عزیز معذرت

پاکبان عزیز معذرت

الان که می‌خوام در مورد این مطلب بنویسم با این که کلی کار دارم، منتها می‌خوام بی توجه به کارام این مطلب را با تمام وجودم بنویسم و تقدیم کنم به پاکبانان شهر و ماموران شهرداری ایران همیشه جاوید. پدر و برادر عزیزی که سربازان گمنام این مرز و بوم در این شرایط حساس و بحران کشوری که به اپیدمی کرونا گرفتار شده نقش حتی برابری با پزشکان دارند. شاید این نوشته بتونه برای آنها در این سه هفته که اوضاع و احوال خوبی نداشتن، خدا قوتی جانانه باشه. اگر درجه این عزیران از پزشکان و پرستاران و کادر پزشکی بی نظیرمان زیاد نباشه به طور حتم کمتر نیست، چون که به شغل شریفی چون پاکیزه نگهداشتن شهر مشغول هستن.چون در مقام یک سرباز وطن برای حفاظت از مردمشان تا پای جان برای از بین بردن این ویروس کشنده مبازره می‌کنن حتی اگر حقوق شان کفاف زندگی شون رو نده!!

pakban

pakban- crona

و اما شما مخاطب محترم امیدوارم بعضی از شما واقعا مفهوم محترم رو درک کرده باشید، شمایی که الان دارید این مطلب را می‌خونید می‌خوام عاجزانه درخواست کنم لطفاً دیگه مسائل بهداشتی رعایت نکن.لطفاً دیگه از دستکش و ماسک برای جلوگیری از مبتلا شدن به کرونا ویروس استفاده نکن، چون طرز استفاده اش رو من و شما بلد نیستیم. چون به ما این مسئله و خیلی چیزای دیگه رو یاد ندادن. چون شمایی که دانسته برای حفاظت از جان خودت از این وسیله بهداشتی استفاده می‌کنی دانسته و ندانسته نمی‌دونم هر چی که هست!! داری جان پاکبانان همه شهر رو به خطر میندازی.من نگرانم!! نگرانیم نه بخاطر کرونا بلکه بیشتر بابت خودت و خودم که “شهر ما خانه ما” مثل خیلی چیزای دیگر در حد یک شعاره می‌دونیم.

بازم داری به همه ثابت می‌کنی ما در کار تیمی ضعف داریم و کارهای انفرادی رو در حد اعلاء استادیم!!!! داری ثایت می‌کنی در هفته‌ای که گذشت و هفته پدر بود، هیج اهمیتی به پدر و برادرهای این مرز بوم  تحت عنوان پاکبان نمیدی.

پاکبان عزیز دوباره ازت معذرت می‌خوام که فکر می‌کنیم شما ضد ضربه‌ای و هیچ اتفاقی برات نمیوفته و بی توجه به پیامد و نتیجه این کار دستکش و ماسک عفونی رو تو کوچه،خیایان، تاکسی و مکان های عمومی رها می‌‌کنیم چون منافع شخصی برامون نسبت به منافع ملی و جمعی در اولویت هست. چون وظیفه من نیست!!! خلاصه کلام، بگم جان خودم مهمتره!!!!

pakban- virus- crona

پاکبان عزیز بازم معذرت می‌خوام که تو جامعه ما اکثر چیزها در جای اصلی خودش قرار نداره و فکر می‌کنیم وقتی شمای بزرگوار هستی، هر چیزی که خواستیم می‌تونیم در شهر رها کنیم، دیگه حتی رها کردن ماسک و دستکش عفونی که تو این اوضاع بحرانی جای خود دارد.

بهتره این طوری بگم،من از خانواده ات معذرت می‌خوام چون فکر می‌کنم جان خانواده خودم و محیط خونه خودم امن باشه و مثل بلور بدرخشه کافیه، بیرون از این فضا هر بلایی سرش بیاد اومده!!! معذرت می‌خوام که فکر می‌کنیم فقط ما خانواده داریم.

پاکبان با شرف بازم معذرت می‌خوام که شغل شریف پاکبانی رو انتخاب کردی تا مثل یک مهندس معمار و هنرمندی نقاش و هر فرد خلاق دیگه‌ای  هنرمندانه شهرت رو در نیمه های شب و دم دمای صبح از هر نوع سیاهی و آلودگی پاک کنی تا مردم بتونند صبح به صبح چیزهای خوب و زیبا ببینن.

در پایان، بازم میخوام معذرت خواهی های زیادی بکنم منتها صحبت زیاد و در این فضا نمی‌گنجه!! چون من و بقیه وقت و حوصله نداریم این چیزاها رو بشنویم، ما کارهای مهمتری از این صحبت ها داریم. پس اگر به این صحبت ها گوش بدیم پس کی اخبار مرگ و میر رو از صبح و شب به اینطرف و اون طرف تون فوروارد کنه!!  این آخری رو میگم و صحبت هایم را تموم می‌کنم.

پاکبان عزیز معذرت می‌خوام که به بچه ها فقط مدرک گرفتن و نمره ۲۰ گرفتن با معدل ۲۰ رو یاد دادیم. بی تقصیریم چون یاد نگرفتیم که  بهشون یاد بدیم که برای بهتر کردن جامعه ات از نمره  و مدرک مهمتر وجدان کاری، تعهد و انسانیت و صد تا چیزه دیگه هست!!!!

پاکبانان عزیز واقعا تمام قد سر تعظیم فرود می‌آورم و بر دستان شما بوسه می‌زنم، برای اینکه دست نیاز جلوی کسی دراز نکنید به این شغل بی نظیر روآوردید فوق العاده‌اید واقعا دست مریزاد.شغلی که به خیلی از شغل ها شرف داره واقعاً!

در پایان، برای تک تک شما خوبان آرزوی سلامتی دارم. چرا که اگر نباشید، بوی تهفن و زشتی رو برای یک لحظه در شهر نمی‌توانیم تحمل کنیم.

امیدوارم و از صمیم قلبم آرزو می‌کنم شب عیدی همه شما عزیران سایه تون بالاسر خانواده های بزرگوارتون باشه(آمین).

بازم خدا قوت

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

its-time-time-min

دیگه وقتشه!

  خیلی هایمان وقتی می‌خواهیم شروع کنیم با جملاتی این چنینی ” هنوز وقت هست” …

10 نظر

  1. چه مطلب خوبی نوشتی عزیزم
    منم امیدوارم تن این عزیزان سالم باشه.
    کارشون و خودشون خیلی ارزشمنده برامون👍👏

    • سلام
      ممنونم واقعا سوسن خیلی برام با ارزش که وقت گذاشتی خوندی حتی اگر نظر نمیدادی، چون واقعا بعضی ها وقت ندارد مقاله ۵۰۰ کلمه رو بخونند عوضش کلی جاهای دیگه وقت دارن. می دونی چیه؟ هر شب و روز لابلای خبرها از این چیزا خبر میده، و چندتا عکس رو هم نشون میده که افراد یا همون مردم نما این دستکش و ماسک رو تو کوچه و خیابون میدندازند، برای خودم متأسف می‌شم و می گم.
      لطفا اگر بهمون میگن جهان سومی قبول کنیم. ما خیلی مونده به کشورهای توسعه یافته برسیم.
      آخه اون بنده خدا هم خانواده داره، اون چه گناهی کرده که باید جور مردم رو هم بکشه. اون بزرگوار به خدا مثل ما مشکلات داره، دیگه تورخدا بیمار کرونا رو هم بهش اضافه نکنید. اون اگر چیزیش بشه، خانوادش چی میشه؟ شهرمون چی میشه من و بقیه حاضریم شهر رو تو این اوضاع پاک کنیم( آدم اشک ش در میاد) بچه بنده خدای پاکبان چه گناهی کرده. مطمئن باش خانواده های همه این پاکبانان شریف با کلی دعا همسران شون رو راهی می‌کنند. لطفا حواسمون به اونا هم باشه. دیگه اینم بایستی بیان تو رسانه ملی کنار دست شستن آموزش بدن که بابا!!
      ماسک و دستکش عفونی رو وقتی استفاده کردید تو کیسه فریز بندازید و گره بزنید بندازید سطل زباله!!!! چه خونه مبارک تون باشید چه شهری که خونه دوم من و تو هست. باور کنید برای خودمون خوب نیست این صحنه ها که ادعا می‌کنیم ۲۵۰۰ سال قدمت داریم!! شرایط رو لطفا بدتر نکنید.
      اگر پدر خودتونم بود همچین کاری می‌کردید!!راضی می‌شدید مردم همچین رفتاری بکنند باهاش!!

  2. بدترین عمل ممکن در این شرایط، رها کردن ماسک و دستکش های آلوده توی محیط عمومی هست که باید زحمت پاکیزه نمودنش رو عزیزان پاکبان بکشند. واقعا جای بسی تاسف داره😐

    • سلام ماریا جان، از شما هم واقعا ممنوونم که وقت گذاشتی و مقالم رو خوندی تشکر
      دقیقا!!!!(بعضی ها فکر می‌کنند اینم بایستی یک ویدئو و کلیپ کنند آماده کنند تا دست به دست بچرخه تا عمومی بشه شاید بعضی ها ارشاد بشن) اینا دیگه به خدا آموزشی نیست، وجدان داشتن مهمترین چیزه.

  3. چند روز پیش شبکه خبر با پاکبانی مصاحبه می کردند که گفته بود چند نفر از همکارانم فقط بخاطر دست زدن به وسایل آلوده ی رها شده ی مردم در شهر به ویروس کرونا مبتلا شدند😢
    همه باید بدانیم و آگاه باشیم ما فقط در مقابل خودمان مسئول نیستیم، در دوره بحران و بیماری ممکن است سلامتی خیلی از افراد هم وابسته به ما باشد.

    • بله دقیقا، واقعا همچین خبرهایی ناراحت کننده است چرا واقعا؟ چرا به کاری که انجام میدیم و میدونیم به صورت زنجیروار تو زندگی هر کدوم از ما تأثیر داره؟ اینقدر واقعا دانسته و ندانسته همچین برخوردهایی می‌کنیم. به نظرم ما مسئولیم بابت تک تک این پاکبانان. این یعنی این که یک خانواده بی پدر شد؟ یعنی یک خانواده تو این اوضاع نه چندان خوب بی سرپرست شد… اصلا حتی فوت یک نفر فاجعه است چه برسه به تعداد بیشتر!!!

  4. عالی بود خانم کردلو ممنون که یادوار این عزیزان شدین

    • سلام خانم قبادی عزیز
      ممنوونم که مقاله ام رو خوندید، با این که می دونم کلی کار دارید و ممکن خیلی وقت نکنید. واقعا ممنوونم و کلی خوشحالم کردید 🙂
      اگر چیزی هم الان می‎‌نویسم یک علت دست به قلم شدنم این بود که استادی مثل شما داشتم و مشوقم شما بودید بازم ممنونم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *