E html> تحویل سال در کنار خانواده - جهان فکر
خانه / اجتماعی / تحویل سال در کنار خانواده

تحویل سال در کنار خانواده

noroz

کم کم داریم به لحظات پایانی سال ۹۸ نزدیک می‌شیم فکر کنم این سال۹۹ به همراه عمو نوروز بنده خدا نمی‌دونن که قراره حسابی ضد عفونی بشن اونم با کلی الکل و وایتکس 🙂 گفتم وایتکس خدا به دور!

البته فکرکنم اونام ماسک و دستکش تو راه اومدن گیر نیاوردن!شایدم آوردن و هدیه عمو نوروز به همه دستکش و ماسک 🙂

میشه گفت سالی که داریم تحویل میدیم تا سال ۹۹ را با کلی امید آرزو در آغوش یگیریم بازم تأکید می‌کنم امیداورم تو جیبهاشون ماسک و دستکش هم باشه. گفتم در آغوش اشتباه شد یادم نبود کرونا در همین نزدیکیست! منتها خیلی هامون فکر می‌کنیم اینها فقط برای همسایه است به ما چیزی نمیشه! الان یکی گفت زبانت را گاز بگیر 🙂

noroz

بگذریم،به هر حال هر کدوم به صورت فردی و جمعی اتفاقات زیادی را در این سال تجربه کردیم و تا لحظات پایانی هم داریم تجربه می‌کنیم و دیگه هر کس از جانب خودش می‌تونه بگه که درجه خوب و بدش در چه حد بود.
به طور حتم همه گیر شدن ویروس کرونا میتونه اتفاقی باشه اگر یک طرف ترازو بذاریم خیلی وزنه سنگین تری داره!
این آخرین اتفاق در سال ۹۸، که دیگه نگفته خیلی هامون می‌دونیم شیوع ویروس کرونا یا همون کوید ۱۹ هست، البته این مهمان خوانده و ناخوانده، همچنان مهمان ما و بسیاری از کشورهای دنیا طی این یک ماه بوده. البته کشور چین زودتر از همه کشورها به پیشواز این مهمان عجیب و غریب رفته بود چون غذاهاشون یک مقدار، یک مقدار که چه عرض کنم کلی با بقیه دنیا متفاوت سرو میشه 🙂 خفاش! خوردین تا حالا! من که نخوردم دیگه فکر نکنم یک روزی هم بخوام این غذا را تجربه کنم.شما چی؟

نمی دونم منتها حس و حال کشور ما شاید!

شاید که نه حتما با ۲۰۰ اندی کشوری که درگیر این ویروس هستند متفاوت باشه. به نوعی این ویروس با مراسم و آیین باستانی ایرانی ها هم قطار و هم مسیر شده. جشنی که از همون بچگی با پخش کردن پیک نوروز تو  کلاس و کلی چیز دیگه همیشه منو یاد عید دیدنی و عیدی گرفتن و کلی اتفاقات قشنگ دیگه میندازه.(البته اینم بگم پیک نوروز فقط پخش کردنش تو کلاس برام جذاب و قشنگ بود و بقیه چیزاش جالب نبود! 🙂

وقتی عید می‌شد حس خوبی داشتم هر چند الانم با این حال با همه اتفاقات عجیب و غریبی که داره اطرافمون میوفته برام مثل یک فیلم تو پرده سینما و تلویزیون که تند تند از پی هم میگذره و باز اومدن این بهار خانوم حس و حال خوبی بهم میده حتی اگه تو سفره هفت سین مون و خیلی های دیگه ماهی و تنگ و خیلی چیزای دیگه و … نباشه.

این روزها که طبق سالهای پیش همچین لحظاتی و حتی بعد از تحویل سال جنبش و جوش قشنگ و همه گیری کشور را فرا می گرفت.

حالا امروز بسته به شرایط بایستی اکثرمون در خانه بمونیم و مسافرت نکنیم.باور کنید جدی!! بازم تکرار می‌کنم در خانه بمانیم!!!
بله در خانه بمونیم!! تا همین الانشم برای بعضی هامون غیر ممکن!! یا شاید در حد شوخی باشه!
عبارتی که خیلی تو روزهای گذشته تا به امروز از انواع رسانه ها و همچنین شبکه‌های اجتماعی دیدیم و شنیدیم. خیلی‌ها با شکل دادن انواع گروه و کمپین با جدیت این موضوع رو دنبال کردن و می‌کنن.
الان که نشستم و دارم اتفاقات یک ماه اخیر کشور رو با خودم مرور می‌کنم. دارم فکر می‌کنم…
اتفاقات زیادی به جهت شیوع این بیماری و البته با اومدن نوروز و فصل بهار داره شکل می‌گیره،یک امید و آرزو همیشه این روزها همراه منه که امیدوارم تا پایان تعطیلات آمار مبتلایان و فوتی ها کم و کمتر بشه!یعنی میشه؟!
پیش خودم میگم واقعا بعضی چیزا چقدر قشنگن که وقتی بودن، بله می‌دونید از چی صحبت می‌کنم.داشتم می‌گفتم
یک چیزهایی وقتی هستن، متأسفانه ما بودنشون  را درک نمی‌کردیم و نمی‌کنیم، موافقید؟

از شوخی گذشته!متأسفانه ما آدم ها  تا وقتی که خیلی چیزها دور و برمون هست قدر نمی‌دونیم و وقتی اون … نیست و اون هر چی می‌تونه باشه، حسرت و افسوس می‌خوریم که چرا این طور شد؟ چرا اون طور شد؟ کی مقصر بود؟ کی شد؟ چرا شد؟ ……
دیگه لازم نیست بگم، موندن خونه و یا رفتن بعضی‌هامون به بیرون بدون هیچ نگرانی، ضدعفونی کردن سر تا پامون و کل زندگی هامون و خیلی چیزهای دیگه که خودتون بهتر از من می دونید راحت نیست!!
منم مثل خیلی از شماها، دوست دارم هر چه زودتر به آخر ایستگاه این اتفاق نزدیک و نزدیک بشم و  بهتره بگم بشیم بله. همه مون فرقی نمی‌کنه، از هر قومی که هستیم و همچنین با هر زبانی که صحبت می‌کنیم، هر چند تو این شرایط اصلا این چیزا مهم نیست!

مهم اینکه ایرانی هستیم و در آینده نزدیک در ایستگاهی متوقف می‌شیم که دیگه خبری از کرونا نیست!مطمئنم

اون لحظه از این که هستیم و خانوادمون و سایرین با صحت و سلامتی در کنارمون هستند هزاران بار خدای خوبمون را شکر گذاری می‌کنیم(یک لحظه تصور کنید دیگه کسی از کرونا حرفی نمیزنه خیلی قشنگه نه!)پس برای تحقق یافتن این تصویر بهتره بیشتر مراقب خودمون و اطرافیانمون باشیم.

دوست دارم هر چه زودتر این مسئله هم ختم به خیر بشه…. واقعا این روزها حس و حال خوبی نیست یعنی به نوعی داریم با سیلی صورتمون را سرخ نگه می‌داریم.

منتها بیاین در کنار هم تا جایی که میشه شعار ما در خانه بمانیم را از حرف به عمل برسونیم تا زحمات پزشکان و پرستاران این مرز و بوم هدر نره.

مگه نه اینکه این عزیزانم خانواده دارن!
مگه نه اینکه اونام دوست دارن یک شب با خاطری آسوده  بخوابن!
مگه نه اینکه همسر و بچه های اونام دوست داشتن  و دارن پدر و مادرشون کنارشون باشن!
مگه نه اینکه پدر و مادرهای خیلی از این فرشتگان زمینی دوست داشتن این لحظات پایان سال کنار بچه هاشون باشن یا بالعکس.
می‌دونم واقعا برای بعضی ها ماندن در خانه یعنی گاهی پول نداشتن یعنی کمی تا حدودی گرسنگی ….یعنی بیکاری …. همه اینارو میدونم آخه ما بایستی بین خوب و بهتر بکی رو انتخاب کنیم یا بهتر بگم بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کنیم.مریضی یا ؟ خودتون بگید چی….؟
به صلاح که هر کس تا جایی که می‌تونه بیرون نره چون دکترها و کادر پزشکی میگن ۸۰ درصد ما ناقل این بیماری هستیم و وقتی بیرون میریم یا به مهمونی میریم ممکنه انتقال بدیم یا ما از کسی بگیریم.
پس عاقلانه ترین کار اینکه کمتر بیرون بریم یا نریم.

از اونهایی هم که مسیرهای میانبر رو چک می‌کنن یک راه درویی به شمال و جاهای دیگه پیدا کنن فقط ازشون میخوام یک لحظه به مکان هایی که بیماران کرونایی هستن سری بزنن بد نباشه! پس بهتره برای خودشون و خانوادشون پشیمونی به بار نیارن.
خلاصه تو رو خدا بیرون نرید، به همه عزیزان تونم هم بسپرید دید و بازدید نرن اگر عزیزان تون رو دوست دارید خونه بمونید اگر کار ضروری ندارید تو خونه بمونید
نذارید یکی بخاطر سهل انگاری من و شما عزیزش رو از دست بده… این عزیز می‌تونه هر کسی باشه حتی عزیزای خودمون.
فکر نکنیم فقط این اتفاق برای بقیه است و برای باقی افراد هیچ اتفاقی نمی یوفته…

به نظرم بهترین تغییر در سال ۹۹ با توجه به دعای تحویل سال اینکه دنیای دورن خودمون را تغییر بدیم یک خونه تکونی اساسی تو درون مون ایجاد کنیم.

امیدوارم همگی شما سالم و تندرست باشید.

داشتم فکر می‌کردم این طور تحویل سال و گذروندن تک تک روزهای عیدم در نوع خودش تنوعی برای خودش نه! 🙂

چی گفتم جالب هم قافیه شد؟😊

نظر شما چیه؟ بهتره با انجام و برنامه ریزی کلی کار به اطرافیان تون روحیه بدین تا هر روز حس و حال بهتری داشته باشن…

واقعا داریم به ساعات تحویل سال ۹۸ به ۹۹ نزدیک می‌شیم 🙂 باورم نمیشه 🙂

فردا این موقع وارد اولین روز سال ۹۹ شدیم

اگر بعضی جاها شوخی کردم فقط نخواستم با ناراحتی صحبت کنم چون ناسلامتی داریم به تحویل سال نزدیک می‌شیم، بهتره هر چی غم و ناراحتی این ور سال بذاریم و با کلی امید و آرزوها به پیشواز سال جدید بریم، لطفا ساعت ۷ همه دم در با کلی الکل و مواد ضدعفونی به پیشواز عمو نوروز بریم، مطمئنم خبرهای خوبی داره 🙂

فقط خیلی ضدعفونی نکنید سر تا پاهاشون را، ایشون تازه از سفر برگشته به این شرایط عادت نداره! ممکن یک وقت دیگه خود دانید 🙂

راستی گفتم سفر !مگه الان تو این اوضاع جاده ها بازه، مگه مردم سفر می‌کنن!فکر نکنم ایران نبوده جای دیگه ای بوده😉😊

خوش باشید

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

سطح رویاهایت تا کجاست؟

امروز که وارد برنامه اینستاگرام شدم یک پستی نظرم را به خود جلب کرد. گوینده …

6 نظر

  1. چه متن قشنگی نوشتین
    یه نوروز کرونایی رو خیلی خوب و دوست داشتنی توصیف کردین
    سال نو پیشاپیش مبارک 🌹

    • سلام
      سال نو شمام پیشاپیش مبارک باشه
      خیلی ممنونم شما لطف دارین 🙂 .
      واقعا یک دنیا ممنون که وقت گذاشتین و مقاله رو خوندید. منم امیدوارم برای شما هم سال خوب و پر برکتی باشه و سایه تون همیشه بالا سر خانواده خوب و بزرگوارتون برقرار و پابرجا باشه.
      عیدتونم مبارک

  2. خیلی شیرین و دلنشبن نوشتی؛ ممنون.امیدوارم سال خوبی داشته باشی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *