بله تعجب نکنید. درست متوجه شدید. هیچ اشتباه تایپی هم رخ نداده است. محتواها را کپی کنید. بیایید تا بگویم چرا این کار را انجام دهید.
راستی خود شما وقتی به چند صفحه از سایت سر میزنید که عین هم حرف میزنند و محتوای یکسان دارند. چه حسی پیدا میکنید. شما را نمیدانم؛ اما چون بخشی از کار من نوشتن و نویسندگی و بخصوص تولید محتوا برای کسبوکارهای مختلف است. از این موارد کم ندیدهام. وقتی برای ایده گرفتن در مورد یک موضوعی به چند سایت با موضوع مرتبط سر میزنم همهشان یک چیز گفتهاند.
درست است که این روزها همه تلاششان از جمله من و همکاران محتوانویس آن است که وب فارسی را گسترش دهند و از سوی دیگر در حین این که صاحبان کسبوکارها اعتمادسازی میکنند برای معرفی برندهای خود کاری هم صورت میدهند. همه اینها درست، منتها نمیدانم چه میشود برخی بدون اینکه به خودشان زحمت بدهند حتی یک دستی روی محتوای کپی شده نمیکشند و عین همان متن را بدون هیچ بازنویسی و تغییراتی در سایت خود قرار میدهند.
در وهله اول خود من به شخصه وقتی با این موضوعات روبرو میشوم. اعتمادی به مجموعهای که کپی کرده نمیکنم. از طرفی، این موضوع نشان میدهد که آن مجموعه خاطی برای مخاطب خودش اهمیتی نمیدهد و هدف فقط طراحی سایت و محتوای کپی شده است.
از همه اینها که بگذریم نمیتوان از یک چیز به هیچ وجه گذشت. خزندههای گوگل محتوای کپی شده را نمیپسندد و برای بالا آمدن آن سایت در رتبههای بالا کاری نمیکنند. و بالعکس برای چنین سایتهایی که متن کپی شده دارند امتیاز منفی قائل میشوند. حتی ممکن است با تکرار این کار جریمههایی را هم در نظر بگیرند.
همه این موارد را گفتم تا به اینجا برسم که باز لطفاً محتوای کپی شده روانه خط تولید محتوا بکنید تا بیش از این چشممان به جمال آنها روشن شود.
بین خودمان بماند، ولی هر طور فکر میکنم کار درست و اصولی و البته منطقی نیست که از متن کسی دیگر کپی کنیم بدون جا انداختن واوی و در سایت خود منتشر کنیم.
نکته پایانی آن که بایستی بدانید کپی کردن خط قرمزه محتوانویسهاست.