E html> چگونه تولید محتوا انجام دهیم؟ - جهان فکر
خانه / تولید محتوا / چگونه تولید محتوا انجام دهیم؟

چگونه تولید محتوا انجام دهیم؟

نیچه: «کسي که چرايي زندگي را يافته، با هر چگونه‌اي خواهد ساخت» 

اگر بخواهم در مورد تجربه زیسته خودم بگویم. من از طریق یکی از دوستانم به دنیای محتوا وارد شدم. در ابتدا هیچ شناخت و دیدی از این موضوع نداشتم. فرم استخدام شرکت مورد نظر را در تهران به صورت دورکاری پر کردم. اول کار در حد کنجکاوی بود. و نکته بعدی اینکه در ابتدا فکر نمی‌کردم قرار است در آینده‌ای نه چندان دور این حرفه یکی از علاقمندی‌هایم شود. بعد از دو ماه با من تماس گرفتند و با دادن یک موضوع، مقاله‌ای هزار کلمه‌ای را طی مدت  چهار ساعت خواستند و ارسال کردم. فردای آن روز پذیرفته و شروع به کار کردم.

 

instagram

 

در ابتدا برای اینکه بتوانم خودم را در کار و آن فضا جا بیاندازم هر موضوع و پروژه‌ای بود قبول می‌کردم و نه نمی‌گفتم. من تنها نبودم.  خانمی در بخش تولید محتوا آن شرکت بودند که بر محتواها نظارت داشتند و اصلاحات مورد نظر را برایم یادآور می‌شدند. شرکت بزرگی بود و به تبع نیروی کار هم از جمله در بخش محتوا زیاد داشت.

موضوعات مختلفی برای نوشتن به من داده می‌شد. البته در کنار تولید محتوا، پروژه‌هایی بودند که مربوط به بازنویسی محتوا بودند. آنها را هم انجام می‌دادم. به مرور وقتی کارها خوب پیش رفت. یعنی چند ماه بعد برای سایت‌های تازه تأسیس آن موسسه من و چند نفر از نویسندگان محتوا در کنار تحویل پروژه برای مشتری، برای شرکت خودمان هم محتوا تولید می‌کردیم. اتفاق خوبی بود که رقم خورد، منتها حجم کاری بالا بود. با این حال بایستی می‌پذیرفتم چون به دنبال موفقیت‌های بیشتر بودم.

 

telegram

در این میان برخی از دوستان و آشنایان هم متوجه شده بودند من در آن روزها به تازگی در بخش تولید محتوا به عنوان نویسنده مشغول به کار هستم. چند مورد هم از آنها سفارش داشتم. چون دوست و آشنا بودند فرصت بیشتری می‌توانستم بگیرم.

داشتم می‌گفتم در شرکت مذکور من حدوداً به مدت سه سال و اندی کار کردم و امسال از آن خارج شدم. احساس کردم بایستی جایم را به کس دیگری که به آن موقعیت نیاز دارد بدهم و خودم با تجربه‌ای که به دست آوردم موقعیت‌های دیگری را تجربه کنم.

خلاصه با در آمدن از آن شرکت بیکار نبودم. در عین حال سفارشات دوستان و آشنایان را هم داشتم با یک شرکتی هم که به تازگی درخواست داده بودم دوباره به صورت دورکاری شروع به کار کردم. آن شرکت را هم از طریق یکی دیگر از دوستانم  آگاه شدم. دوستم در تلگرام فرم استخدام نویسنده محتوا را دیده بود. به من خبر داد گفت چنین موضوعی هست خواستی درخواست بده. من هم دادم. و الان یک سال و نیم هست در این شرکت در کنار سایر کارها و سفارشات فعالیت می‌کنم.

البته خودم هم در این مدت اگر موقعیت و فرصت کاری مناسب بوده باشد سعی کردم وارد بشوم و خودم را به چالش بکشم. ناگفته نماند شرکت‌هایی هم بودند که در ادامه درخواست دادم حال بنا به دلایلی نپذیرفتند یا بالعکس خودم بعد از مدتی کوتاه ترجیح دادم آن مکان و فضای دورکاری را ترک کنم.

خلاصه در حال حاضر یکی از کارهایم تولید محتوا برای کسب‌و‌کارها و شرکت‌هاست. از این کار لذت می‌برم.

این‌ها را گفتم به اینجا برسم که برای چگونگی هر کاری از جمله تولید محتوا بایستی خود را در موقعیت‌های مختلف قرار دهید تا به آن چیزی که مد نظرتان هست دست پیدا کنید. اگر بنشینید و بگویید کار نیست. چرا کسی به من کار نمی‌دهد. همه جا پارتی این موضوعات نیست.

درست است. وجود این موارد را انکار نمی‌کنم، منتها من معتقدم همه چیز به خود من بستگی دارد. اگر در مسیر درست قرار بگیرم بالاخره راهی پیدا می‌شود حتی می‌توان راه برای بقیه هم هموار کنیم.

و نکته بعدی اینکه ارتباطات‌تان را به شکل‌های گوناگون گسترش بدهید تا بتوانید در موقعیت‌های کاری مناسب در کنار حرفه‌ای چون تولید محتوا قرار بگیرید.

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

copywriter-site-content-writer

معرفی ۸ مزیت مقاله نویسی برای سایت

  وقتی کسب‌وکاری دارید و می‌خواهید آن را رشد دهید. در این عصر روزگار که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *