E html> صعود به قله سندان - جهان فکر
خانه / ورزشی / ورزش و سرگرمی / صعود به قله سندان

صعود به قله سندان

صبح ساعت هفت و ربع روز جمعه ۳ دی ماه ۱۴۰۰ اتوبوس در مکان مقرر در شهر توقف کرده بود تا همنوردها گروه کوهپیمایی کیهان را سوار کند. بعد از اینکه اکثریت افراد آمدند. و چند نفری هم در وسط راه به ما پیوستند. خلاصه به سمت ابهر حرکت کردیم تا به روستای چرگر نزدیک و نزدیک‌تر شویم. روستای چرگر ورودی ما برای صعود به قله سندان با ارتفاع ۲۹۸۴ متر از سطح دریا در زنجان بود. ناگفته نماند که این کوه یکی از کوه‌های مرتفع استان زنجان است.

instagram

در همان ابتدای حرکت اتوبوس به سمت ابهر و روستای چرگر سرپرست‌های گروه گفتند که در اتوبوس صبحانه مختصری بخوریم و سپس حرکت کنیم. این گونه هم شد. با یک ریع و بیست دقیقه وقفه حرکت کردیم. صبح ساعت هشت و نیم بود و در آن لحظه همگی آماده حرکت بودیم. وقتی یک به یک برای صعود از اتوبوس پیاده شدیم. دو سه نفر از سرپرست‌ها جمع شدند و همانجا بک جلسه‌ی مختصری برپا کردند.

بعد یکی از سرپرست‌ها شروع به صحبت کردند. گفتند قرار است چند دقیقه بعد حرکت کنیم، منتها اگر به هر دلیلی در وسط راه متوجه شویم و تشخیص دهیم که فردی نمی‌تواند ادامه دهد با عرض پوزش او را به کمک یکی از سرپرست دیگری به عقب برمی‌گردانیم.

telegram

سخنان آقای سلطانی که یکی از سرپرست‌ها گروه بود به  پایان رسید. همه خود را برای صعود به کوه سندان را آماده کردند. هوا خیلی خوب بود. از آینده و اتفاقات پیشرو بی‌خبر بودیم. در مسیر گاهی با سکوت می‌گذشت. گاهی با سروصداهای همگروهی‌هایم ادامه می‌یافت. این را هم بگویم سه و چهار سگ هم ما را از ورودی روستای چرگر تا آن بالا همراهی کردند.

بعد از دو ساعت به پناهگاه اول رسیدیم. فضای جالب و دلنشینی بود. همه جا پوشیده از برف بود. و چشمه‌ی آبی که در آن سرما در حال حرکت بود. یک سری از گروه عکس جمعی گرفتند و به حرکت ادامه دادیم. هر چقدر به نوک کوه نزدیک می‌شدیم هوا برفی و بادی بود. تا اینکه حدودهای ساعت ۱۲ و نیم به نزدیک‌ی‌های قله رسیدیم حدوداً ده دقیقه مانده بود که با طوفانی که در آن موقعیت به پا شد و بادی که شکل گرفت.

اصلا نمی‌شد بر خود کنترل داشت. یک مقدار که گذشت سرپرست ها تصمیم‌شان بر این شد که بر ‌گردیم. این طور هم شد و هر کسی در همانجایی که بود به جای روبه جلو به عقب برگشت. به نظرم تجربه‌ خوبی برایم بود. اینکه در چنین موقعیت‌ها و شرایطی حتی اگر چند قدم تا هدف و مقصد مانده. اگر شرایط مساعد نیست به هیچ وجه ریسک نکنم در اولین زمان فکر رفتن به عقب باشند.

من فرزانه کردلو در جهان فکر امیدوارم گزارش کوهپیمایی و کوهنوردی این روز به یادمانی برایتان جالب بوده باشد.

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

زمین که خوردی بلافاصله بلند شو!

دور تا دور زمین فنس کشیده شده بود. دختر و پسرهای قدو نیم …