E html> زیاد نه بشنو - جهان فکر
خانه / قطعه نویسی / زیاد نه بشنو

زیاد نه بشنو

امروز وارد تلگرام که شدم که پیامی از  یک دوست نویسنده دریافت کردم. سوالی داشت. سوالش در مورد برنامه‌های یکی از دوره‌هایی بود که به شکل آنلاین با هم شرکت کرده بودیم. از من پرسید که آیا مایل هستم در مورد یک موضوعی با وی همکاری کنم. وقتی ایده و نظرش را پرسیدم. لطف کردن توضیحاتی دادند، منتها من در آن موردی که گفتند خیلی علاقه‌مند نبودم. البته بعد از شنیدن صحبت‌هایش به او گفتم که من این چنین نظری دارم. پس، خیلی نمی‌توانم نقش کمکی داشته باشم. نظرم این بود که اگر خود را با شخص دیگری که در آن زمینه علاقه‌مند هستند همراه کنند نتیجه بهتری خواهند گرفت.

 

instagram

 

همین که نظرم را گفتم احساس کردم خیلی برایشان خوشایند نبود.  در چنین لحظاتی وقتی فرد جواب رد می‌دهد یا من فرزانه کردلو در هر موردی جواب رد می‌شنوم یا بالعکس. متوجه یک موضوع  و یک نکته می‌شوم و آن نکته آن است که ما آدم‌ها خیلی دوست نداریم از همدیگر نه بشنویم. در حالی که مسیر موفقیت در تعدادی زیادی نه شنیدن است.

 

 

در این لحظه سخن و داستان برایان تریسی به ذهنم رسید. او در کتاب «افکارتان را تغییر دهید تا  زندگی‌تان را تغییر کند» به این موضوع به شیوه دیگری اشاره کرده بود که وقتی در دوره‌ای ‌از کارش بایستی با مشتریان زیادی تماس می‌گرفت تا محصول و خدمات شرکت مورد نظر را به فروش برساند، بیشتر اوقات با نه مواجه می‌شد. مافوقش در آن بخش که کار می‌کرد و تجریه بیشتری از او داشت  به او یادآور می‌شود ما هر چقدر نه بشنویم یعنی این که در مسیر موفقیت قرار داریم و بهتر می‌توانیم راهمان را ادامه دهیم.

 

telegram

به نظر من هم اگر ما آدم‌ها بیشتر از گذشته خودمان را در موقعیت‌های نه شنیدن قرار دهیم به طور حتم دستاوردهای بی‌نظری عایدمان خواهد شد. در ادامه زندگی هم بهتر می‌توانیم با مشکلات دست و پنجه نرم کنیم.

نظر شما چیست؟ آیا از قرار گرفتن در موقعیت‌هایی که قرار است نه بشنوید خود را دور می‌کنید یا بالعکس خود را با چنین چالش‌هایی مواجه می‌سازید تا زندگی‌تان شکل بهتری به خود بگیرد.

instagram-jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

گوشی که دیگر می‌شنود

خردسالی حدوداً سه چهار ماهه در آغوش مادر داشت می‌خندید که دکتر یک وسیله‌ای سمعک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *