E html> کیسه‌ های نایلونی - جهان فکر
خانه / فرهنگی / کیسه‌ های نایلونی

کیسه‌ های نایلونی

در موضوع عدم استفاده از کیسه‌ های نایلونی در این مقاله می‌خواهیم،این بار از منظر دیگری آن را در اذعان عمومی یادآور شویم. دو مرتبه در مورد به حداقل رساندن استفاه از کیسه های نایلونی و نیزحفظ محیط زیست مان با شما همراهان سایت جهان فکر هم صحبت می‌شویم.

در واقع در جمعه شب هفته‌ای که گذشت، در برنامه دورهمی از شبکه نسیم به مجری گری و گارگردانی مهران مدیری، در قسمت دیگری برنامه‌ای به روی آنتن رفت که مهمان آن خانم احترام برومند بودند. شاید از قبل مطلع باشید که خانم برومند همسر داود رشیدی بازیگر معروف و نام آشنای سینما و تلویزیون ایران می‌باشد. 

instagram

plastic- pack-

در این برنامه مهران مدیری از بانو برومند در آخرین سوال جویا شد که اگر بخواهید در دنیای امروز، موضوعی یا قانونی را در بخش فرهنگی یا سیاسی ایران مطرح کنید، آن کدام مسئله می‌باشد.

ایشان به نکته مهمی در بخش پایانی برنامه دورهمی اشاره کردند. آن موضوع، “ممنوعیت استفاده از “کیسه های نایلونی” در این روزهای پیشگیری از مبتلا به  بیماری کرونایی را بود. همانطور که همگی شما مخاطبین عزیر در جریان هستید و به تبع رعایت هم می‌کنید. موضوع دور ریختن کیسه‌ها نایلونی پس از خرید کردن و انتقال نایلکس های خرید به محل کار  یا منزل می‌باشد.  بلافاصله می‌بایست خود این نایلون ها دیر ریخته شود. کارشناسان و پزشکان حوزه  بهداشت و سلامت،عنوان می‌کنند که این کار یکی از راههای پیشگیری از انتقال بیشتر ویروس کرونا می‌باشد، چرا که به نوعی یکی از عامل های انتقال ویروس کوید نوزده  عنوان می‌شود.

روز نه گفتن به کیسه پلاستیکی

در این بین، اگر چه قبل شیوع ویروس کرونا، از کیسه های نایلونی می‌شد به دفعات استفاده کرد و آن زمانها هم محیط زیست را به خطر می‌انداخت. منتها در شرایط شیوع ویروس کرونا، این مسئله سبب می‌شود کیسه های نایلونی  هر بار پس از خرید بدون استفاده با بیشترین تولید به طبیعت انتقال داده شود.

به تبع می‌دانید که بدلیل دیر تجزیه شدن یا حتی به جهت مشخصه تجزیه ناپذیری این مواد، زمین بیشتر از قبل دچار آسیب می‌شود. به نظر من هم بهتر است تا حد امکان از این کیسه های نایلونی کمتر استفاده کنیم تا محیط زیست خود را از هر نوع خطری ایمن سازیم.لطفا شما مخاطب گرامی هم این مسئله را جدی بگیرید و مصرف کیسه‌ های نایلونی را به کمترین میزان خود برسانید.

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

takadighari-iran

تکدی گری ممنوع!

امروز صبح که بیرون رفته بودم. در پیاده رو به سمت جلو قدم برمی‌داشتم. متکدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *