E html> کلمات کلیدی چیست؟ - جهان فکر
خانه / تولید محتوا / کلمات کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی چیست؟

من فرزانه کردلو از آنجایی که از سال ۹۷  به طور جدی  محتوا نویسی را شروع کردم.

در همین فضای اینترنت بود که   با پذیرش سفارشات گوناگون با تولید محتوا آشنا شدم.  موضوعات متنوع از شیر مرغ گرفته تا جان آدمیزاد باعث شد به مرور تسلط بهتری بر این بخش از حوزه دیجیتال مارکتینگ داشته باشم. البته هنوز هم دارم از این دنیای نامحدود یاد می‌گیرم.

 

پس، با واژه کلمات کلیدی در قالب تولید محتوا به دفعات روبرو شدم. و اکنون هم در حین کارم روبرو می‌شوم. برای خود من در ابتدای کار، این موضوع مهم در فضای اینترنت سوال بوده است.

 

instagram

 

شاید برای شمایی همه در ابتدای راهی چون تولید محتوا برای کسب‌و‌کارهای مختلف قرار دارید سوال باشد.

سوالاتی از قبیل:

keyword- content--website

  • کلمات کلیدی یعنی چه؟
  • منظور از تحقیق کلمات کلیدی چیست؟
  • و سوال بعدی که پیش می‌آید این است که مراحل تحقیق کلمات کلیدی کدامند؟

 

و در ادامه سوالات متعدد بعدی که ممکن است پشت سر هم در ذهن‌تان همین لحظه شکل گرفته باشد.

اگر اجازه بدهید، سوالات را که در اختیار داریم. حال برویم سراغ پاسخگویی به سوالاتی که در ذهن تک تک شما ایجاد شده است.

با قانون «نیاز» و «عرضه» من که آشنا هستید؛ چرا که در متن‌ها و محتواهایم زیاد از آن استفاده می‌کنم. به نظرم هر تولیدکننده‌ِ محتوایی تحت هر عنوانی بایستی از آن اطلاع داشته باشد.

 

telegram

 

وقتی سوالی مطرح می‌شود نیازی ایجاد شده است. بنابراین، در مقابل آن «نیاز» به طور حتم با موضوعی چون «عرضه» روبرو می‌شویم.

من فرزانه کردلو اینجا هستم تا با تولید محتوای متنی در مورد چیستی کلمات کلیدی و غیره سوالات شما را پاسخ بدهم. در جریان باشید که خود ارائه مطلب و مقاله یک نوعی از روش برآورد کردن نیاز مخاطب است. پس، نیاز و عرضه در کنار هم هستند و پازل ما تکمیل شده است.

و اما جوابدهی به سوالات شروع کنیم و ذهن‌مان را بیش از این منتظر نگذاریم.

 

کلمات کلیدی چیست؟

ببینید وقتی شما به عنوان نویسنده در فضای نت شروع به نوشتن می‌کنید. در اولین مرحله، کارفرما به شما تعدادی کلمه کلیدی می‌دهد که حول کسب‌و‌کار او می‌چرخد.

بهتر است بگوییم منظورمان همان «موضوع مقاله» است.

یا شاید هم کارفرمایی در کار نیست و شما کسی باشید که خودتان محتوای وبسایت خود را می‌نویسید. باز هم به هر حال دیر یا زود با این واژه مواجه خواهید شد.

بیایید مثالی بزنم.

برای نمونه، کلمه کلیدی سایتی که برای شما به منظور نوشتن مقاله در نظر گرفته شده، «چاپ کتاب» است.

حال چرا کتاب است؟

فرقی نمی‌کند هر کلمه‌ای که شما قرار است به خاطر آن سایت‌تان راه اندازی کنید می‌تواند اینجا بیاید. من برای روشن شدن موضوع این نمونه را بازگو کردم. اگر برای مثال، سایت شما قرار است در مورد گیاهان دارویی و دمنوش، کوچینگ و… فعالیت کند. شما می‌توانید روی این کلمه کلیدی تمرکز کنید.

حتی می‌توانیم در مثال دیگری از کلمه کلیدی «تولید محتوا» و «نوشتن»  یا حتی «طراحی سایت» و غیره هم اسم ببریم. هر چند در حال حاضر بحث ما روی این موضوع نیست.

اینجا من می‌توانم نام هر شغل و حرفه‌ای را ذکر کنم.

بنابراین، در اولین گام روی شغل، علاقه‌مندی، مهارت خودتان تمرکز کنید.

پس چی شد؟

لُب‌کلام اینکه موضوعی که دوست دارید در موردش بیشتر با مخاطب خود در میان بگذارید.  آن چه موضوعی است؟ اگر نمی‌دانید به آن فکر کنید. شاید هم از قبل انتخاب کردید.

در ادامه توضیحات به مثال خودمان برگردیم.

در این سایت یاد  شده که قرار است محتوایی با عنوان «چاپ کتاب» به نگارش درآید. به طور حتم خدمات متنوعی از جمله  انواع چاپ کتاب و… قرار است انجام شود. برخی کسب‌و‌کارهایی که در این حوزه فعالیت می‌کند و البته بزرگ هستند. به طور حتم خدمات گسترده‌‌تری هم برای مخاطب خود ارائه می‌دهند تا نیاز کاربرشان بهتر و راحت‌تر برآورده شود. پس، تعداد مقالاتی هم که سفارش می‌گیرید زیاد خواهد بود.

بگذریم… .

حالا چرا واقعاً کلمه کلیدی چاپ کتاب را گفتم، زیرا من از این واژه خاطره خوبی دارم. چون موسسه‌ای که برای اولین بار شروع به کار کردم این عنوان مقاله را به من داد تا محتوا هزار کلمه‌ای برایش بنویسم. این موسسه در کنار تولید محتوا و کلی خدمات دیگر چاپ کتاب را هم انجام می‌دادند. به همین‌‌خاطر وب‌سایتی هم داشتند که خدمات چاپ کتاب برای مخاطبین‌شان ارائه می‌دادند.

در کل وقتی کسب‌و‌کاری می‌خواهد در مورد چاپ کتاب سایتی را بالا بیاورد به طور حتم فعالیت عمده‌اش درباره چاپ کتاب است. پس، به طور طبیعی بایستی به دنبال واژگان و کلماتی در اینترنت باشیم که در این زمینه است و ساختار اولیه مقاله ما را قرار است تشکیل دهد.

این را هم بگویم. این کلمات کلیدی بر اساس سرچ و تایپی که من و شما در گوگل به عنوان کاربر عادی انجام دادیم شکل گرفته است.

یعنی، من فرزانه کردلو آمدم بر حسب نیازم که می‌خواستم در مورد چاپ کتاب و مراحل چاپ و … بدانم در موتور جستجوی گوگل سرچ کردم. گوگل هم بعد از اقدام من، مرا به سایت‌هایی که در این مورد از قبل مطلب داشتن معرفی می‌کند. و دستم را در دست آنها می‌گذارد تا با چاپ کتاب و دنیای چاپ و باقی مراحل آن بیشتر آَشنا شوم.

با این توضیح متوجه می‌شوید. امروزه رابط بین مخاطب و کسب‌و‌کار تنها تبلیغات فیزیکی( چاپ بنر، کارت ویزیت و ..) و به ویژه حضور در موسسه و محل کار نیست. بلکه محتوا و تولید محتوا در اینترنت روی کار آمد تا پل بین تقاضا و عرضه شکل انسانی‌تری به خود بگیرد. و خدمات آنلاین بیش از قبل در امر دادو‌ستد خودنمایی کند.

از طرفی، الان نحوه شناسایی نیاز کاربر فرق کرده است. الان کسب‌و‌کارها می‌روند در اینترنت براساس ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی از قبیل، Keyword Planner، KWFinder، KeywordTool و…  بخصوص از طریق خود پیشنهادات گوگل کلمات کلیدی خود را پیدا می‌کنند.

که مثلاً کاربر در مورد چاپ کتاب، در ادامه چه سوالاتی برایش به وجود آمده است؟

البته بیشتر کسب‌و‌کارها برای اینکه بدانند چه کلمه کلیدی مختص کسب‌و‌کار آنها در گوگل است از سئوکارها و متخصصان سئو کمک می‌گیرند.

وقتی این مقاله هزار کلمه را نوشتم و اصلاحات مورد نظر توسط مسئول بخش تولید محتوا تأیید شد. در ادامه به من چند عنوان یا همان کلمه کلیدی دادند که از جمله اینها بودند.

نحوه چاپ کتاب، مراحل چاپ کتاب، چاپ کتاب فوری، چاپ کتاب آموزشی و چند تا موضوع مشابه دیگر اگر دقت کنید. در همه این کلمات کلیدی که قرار است هر کدام یک مقاله مجزا در سایت یاد شده باشد یک چیز مشترک است. بله درست گفتید. چاپ کتاب.

 

نحوه تحقیق کلمات کلیدی

در این بخش می‌خواهیم در مورد مراحل تحقیق کلمات کلیدی برای شما نکاتی را مطرح کنیم.

اولین مرحله

شما بعد اینکه کلمات کلید مورد نظر تارنمایتان را برای خود لیست کردید. در دنباله کار باید نوشتن مقاله برای هر کلمه کلیدی ر ا شروع کنید. باز به سراغ مثال قبلی خودمان برویم. «چاپ کتاب» یکی از کلمات ما هست.

یک صفحه‌‌ای از وُرد را باز کنید. در این لحظه مقاله‌ای با  آن عنوان را شروع به نوشتن کنید.

همانطور که گفتم. وقتی می‌خواهید نوشتن مقاله را شروع کنید. بروید و در گوگل این کلمه را سرچ کنید. در همان قسمت جستجوی گوگل که تایپ می‌کنید. چه کلماتی پشت سر هم تکرار می‌شود.

آن‌هایی را که مناسب و مرتبط هستند هم برای زیر عنوان خود در مقاله مورد نظر با چاپ کتاب در نظر بگیرید. البته در کنار آن می‌توانید از ابزارهای تحقیق که بالاتر گفتم هم استفاده کنید.

زمانی که چاپ کتاب را در گوگل جستجو کردید. در کوتاهترین زمان تعدادی سایت برایتان بالا می‌آورد. در این صفحه و صفحات بعدی گوگل سایت‌هایی که پیشنهاد شده است را یک به یک به ترتیب اولین سایت انتخاب کنید و وارد شوید. ببینید سایت‌هایی که در این مورد محتوا تولید کردن.

در کل نظرشان درباره چاپ کتاب چه هست؟

 

برداشت خود از چند تا مقاله که مطالعه کردید را می‌نویسید. هر چند از همین مقالاتی که می‌خوانید دو مرتبه می‌توانید برای نوشتن مقاله نو و بکر ایده بگیرید.

 

فقط یادتان باشد. قرار نیست مقاله نوشته شده کپی سایر مقالات باشد، چون گوگل جریمه می‌کند و سایتی که دارید برایش مقاله می‌نویسید را به رتبه‌های پایین‌تر می‌کشاند.

 

نکته:

در کُل خط قرمز همه تولیدکنندگان محتوا واژه‌ای به نام کُپی است. پس دوست عزیز می‌توانید از نوشته و مقاله مورد نظر در گوگل ایده بگیرید و برداشت خودت را در مقاله بیاورید، ولی نمی‌توانید نیم جمله هم کپی کنید، چون صاحبان کسب‌و‌کارها اگر متوجه شوند. در همان اولین قدم شما را از ادامه کار منع می‌کنند.

پس محتوای یونیک و منحصر به فرد بنویسید نه محتوای کپی شده.

 

مرحله دوم

حواستان باشد. در کنار این کلمات کلیدی بایستی یک سری کلمات کلیدی مرتبط یا همان مترادف در نوشته‌هایتان هم استفاده کنید تا محتوایتان مدام تکرار کلمه کلید اصلی نباشد.

الان کلمه کلیدی و مقاله‌ای که می‌خواهیم در مورد آن بنویسیم چاپ کتاب است. برای چاپ کتاب کلمه مترادفی که می‌توانیم بیاوریم:

 

انتشار کتاب، نشر کتاب، منتشر کردن کتاب و … را می‌توانید مد نظر قرار دهید.
کلمه کلیدی اصلی را که دارید.
کلمه کلیدی فرعی یا همان مترادف ‌ها را هم که دارید.
زیرعنوان هم که دارید.

 

پس، با هر تعداد کلمه کلیدی که از شما خواسته شده است می‌توانید نوشتن مقاله خود را شروع کنید.

اگر دو مرتبه به سراغ مثال خودمان برویم. در دنباله کار:

گوگل وقتی براساس نیاز من کاربر (چاپ کتاب) به دنبال پیدا کردن سایت مناسب می‌رود. برایش سایتی که محتوایی با عنوان چاپ کتاب دارد در اولویت قرار می‌گیرد. و برایم به ترتیب بالا می‌آورد.

 

به نظرتان جالب نیست؟

مثل اینکه به یک فروشگاه رفتید. شما یک کالا یا خدماتی را لازم دارید. وقتی سفارش می‌دهید متصدی فروشگاه سریع آن را براساس کالایی که از قبل در فروشگاه داشته روی پیشخوان می‌گذارد و به شما نشان می‌دهد. گوگل هم چنین می‌کند.

پس از نظر گوگل، کسب‌و‌کاری موفق است که از قبل نیاز کاربر را شناسایی کرده و برای آن کالا، محصول و خدمات دارد و در کمتر از چند ثانیه پیش رویش قرار می‌دهد.

در اینجا بخشی از عرضه با تولید محتوای متنی برطرف می‌شود.

این را هم دو مرتبه بگویم ابزارهای مختلفی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد. در جملات قبل‌م به آن اشاره کردم، منتها ساده‌ترین روش تحقیق کلمات کلیدی آن است که به سراغ خود جناب گوگل بروید.

چگونه؟

ساده‌ترین و البته دسترس‌ترین راه آن است که همانطور که گفتم از گوگل کمک بگیرید. براساس پیشنهاداتی که برای شما در بخش تایپ (جستجو) و نیز در پایین صفحه‌اش با عنوان suggest(پیشنهاد) در آن موضوع خاص در اختیار کاربر می‌گذارد. در نهایت می‌توانید کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید.

اگر مبنا تحقیق کلمات کلیدی‌مان همچنان «چاپ کتاب» باشد در ادامه می‌توانیم کلماتی چون هزینه چاپ کتاب، نحوه سفارش چاپ کتاب و انواع چاپ کتاب و … مطرح کنیم.

سخن آخر

من فرزانه کردلو امیدوارم مقاله کلمات کلیدی چیست توانسته باشد پاسخ برخی از سوالات‌ شما  در این مورد را داده باشد. در صورتی که سوال و نظری داشتید. در بخش نظرات مطرح کنید. در اولین فرصت جوابگو خواهم بود.

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

copywriter-site-content-writer

معرفی ۸ مزیت مقاله نویسی برای سایت

  وقتی کسب‌وکاری دارید و می‌خواهید آن را رشد دهید. در این عصر روزگار که …

18 نظر

  1. درود بر شما خانم کردلو بزرگوار
    به مطلب مهم و ارزشمندی اشاره کردی
    ممنون که با مطالب خوب همیشه به ما چیزهای جدید یاد می‌دهید و از دانسته های خودتون به مخاطب با راه حل های ساده و زیبا ارائه می دهید .
    مطلبی هم میخوام بنویسیم نمی دونم درسته یا به هر حال جسارت منو ببخشید
    اینکه در عصر تکنولوژی و شتاب مخاطب یه مطلب خلاصه و کوتاه می‌خواهد. البته متن شما روان و شفاف بود چون این سوالی بود که همیشه در ذهن خودم بود و مطالبی که با دوستان به اشتراک میزارم گاهی در جاهای مختلف مثلا نمونه اش واتس آپ، دوستان می گویند کی خال داره این همه بخونه در حد ۵ خط یک متن کوتاه و خلاصه بفرست یا انتشار بده

    هدف از این نوشته این بود که پاسخ شما به فهم من کمک کنه آیا در سایت باید مطلب باید حداقل و حداکثر کلمه چقد باشه.
    مجددا پوزش میخوام بابت این نوشته چون برام سوال بود و اینکه برای مخاطب عجول چکار باید کرد؟

    • سلام آقای شهریاری

      ممنونم که وقت گذاشتن و مطلبم خوندین.

      سوال خیلی مهمی و البته چالش برانگیزی رو پرسیدید. سوالی که همیشه برای خود من یکی از دغدغه‌هام بوده و هست.
      و در هر فرصتی دوست دارم در موردش حرف بزنم.

      ببینید آقای شهریاری بزرگوار در کل بستگی داره شما برای کجا می‌خواید مطلب منتشر کنید و البته هدف شما

      و البته به موضوع نوشته هم ربط داره.

      در کل تا جایی که من متوجه شدم.

      در سایت هر چقدر مقاله و نوشته‌تون طولانی باشه بهتر است.
      البته منظورم هر نوشته و دلنوشته‌ای نیست.

      نوشته‌ای که در راستای نیاز مخاطب باشه. یعنی این قدر خوبه و نکات مهم داره جا داره طولانی و طولانی باشه.
      یعنی داره با هر خطش یک چیزی به مخاطب اضافه می‌کنه.

      اینو تو رفتار مخاطب هم میشه متوجه شد. خود مخاطب وقتی می‌بینه با خوندن اون مطلب چیزهای جدید دستگیرش شد مشتاق ادامه بده بره جلوتر و چیزهای جدید یاد بگیره.

      من خودم معتقدم اینجا اصلن طولانی بودن مطلب به چشم نمیاد چون مخاطب و کاربر گذر زمان حس نمی‌کنه و باهاش ارتباط برقرار می‌کنه.

      از طرفی اگر بخوایم بریم سمت گوگل
      گوگل هم نظر مثبتی به چنین مقالات و نوشته‌هایی داره.

      نوشته‌هایی که هدفش رفع نیاز کاربره نه پرحرفی. پس سعی می‌کنه در رتبه‌بندی جایگاه خوبی بهش بده.

      من مقالات از سیصد کلمه تا ۹۰۰۰ کلمه نوشتم.
      بارم می‌گم به خیلی‌ها بستگی داره کوتاه و بلند ارائه دادن مطلب، ولی در وهله اول نظر مخاطب.
      و اینکه اگر شما حرفی برای گفتن داشته باشید بالاخره مخاطب خودتون رو هم پیدا می‌کنید. بدون توجه به بی‌حوصلگی مخاطب. حتی همان مخاطب بی‌حوصله اگر متوجه بشه به نیازش پاسخ داده شده. سراغ اون مطلب بلند هم میره.
      مثل همون صف بلندی در موقعیت‌های محتلف در زندگی برای گرفتن هر چیزی ما گاهی باهاش روبرو می‌شیم. بعضی‌ها ول می‌کنن میرن میگن کی حوصله این صف داره.
      ولی کسی که طالب باشه تو همون صف طوبل وای‌می‌ایسته به چیزی که می‌خواد برسه و بخردش.
      در نظر داشته باشین اینجا هم همون قانون ۲۰ – ۸۰ حاکم ه.

      پس نکته آخر اینکه چون مسیر موفقیت طولانی و پر از مانع هست. همه تو اون مسیر دوام نمیارن. عده کمی می‌شن افراد موفق.
      خوندن نوشته‌ای که کوتاه نیست هم چنین حالتی داره.
      اگر خوندیم و طولانی بودنش به جان خریدیم می‌تونیم بگیم نصف مسیر رو رفتیم و دست خالی برنگشتیم چون یه چیزهایی هم به دست آوردیم.

      من خودم طرفدار متن طولانی هستم. بخصوص وقتی در سایت منتشر میشه.

      البته گاهی کپشن اینستاگرام من طولانی میشه. واقعن هر چقدر از این ورر اون ور می‌زنم تازه میشه اون بازم میره قسمت نظرات.
      آخه می‌خوام مطلب رو برسونو م خاطب متوجه بشه
      ولی خوب محدودیت‌های مثل تعداد کلمات نمیزاره
      اما تو سایت دستت بازه.

      خیلی ممنونم که این بحث مطرح کردین تا من در موردش صحبت کنم.

  2. راستش در حین خوندن گفتم ایده نوشتن این مطلب چجوری به فکر فرزانه رسید؟
    همیشه با مقاله هات سوپرایز میشم.مثلا هیچوقت فکر نمیکردم بشینم و راجع به کلمه کلیدی مطلب بخونم،فکر میکردم چیز بدیهیه برام …
    اما الان اینجا کلی اطلاعات بهم اصافه شد 😄
    مقاله هات پر رونق تر باد ❤️

    • خانم کردلو فوق العاده هستند
      همیشه مطالب شون نکات پر مغز و کاربردی هستن

    • سلام
      سپیده عزیرم
      ممنونم از لطف و نظرت بهم.

      خداروشکر که چنین نظری داری

      من تمام هدفم اینکه در یک محتوا یک نکته‌ای به مخاطبم یاد بدم. امیدوارم بتونم به مرور این خدمت‌رو انجام بدم.
      من موضوعاتی که مطرح می‌کنم یا یه زمانی دغدغه و سوالم بود یا هست.

      فکر می‌کنم اگر سوال و دغدغه من هست پس بقیه هم ممکن همچین باشن.
      به همین خاطر سراغشون میرم.

      بازم ممنونم از وقتی که گذاشتی با همه مشغله‌ای که داری.

  3. سلام زهرا جان. سپاس بابت مطالب آموزنده و کاربردی شما. استفاده کردم🌷🌷🌷

  4. سلام
    خیلی کامل و جامع توضیح دادید.
    ممنون از شما 🌹🙏

  5. مطلب جالب و مفیدی بود فرزانه جان👍👏🌺😊

    • سلام

      خوشحالم اینجا می‌بینم‌تون فریده جان
      شما همیشه بهم لطف داشتین و دارین.
      ممنونم
      خوشحالم که از مطلبم راضی بودین و

      امیدوارم شما و بقیه دوستان جواب سوالات‌تون در مورد این بخش از محتوا رو تاحدودی گرفته باشین.

      و د ر پایان از وقتی که گذاشتین سپاس

      🙂

  6. سلام خانم کردلو نازنین
    چقدر مقاله شما روان، راحت، صمیمی و شفاف بود.
    لذت بردم و استفاده کردم.🙏👌👌

    اما یه سؤال برام پیش اومده که خوشحال میشم پاسخگو باشین.

    موضوع سایت من قانون جذب هست. الان دارم در مورد درخواست کردن مقاله می‌نویسم. به نظر شما الان کلمات کلیدی من باید در مورد درخواست، خواستن و کلمات مترادف دیگه باشه یا از کلمه جذب و مترادف آن هم استفاده بشه؟

    چون شنیدم که کلمات کلیدی مقاله و کلمات کلیدی سایت با هم فرق می‌کنه. ممنون میشم اگه نکته‌ای هست از کلام شفاف شما یاد بگیرم.

    • سلام مرضیه جان
      ممنونم از لطف و نظرتون نسبت به مقاله‌ام.

      ببنید راه‌های مختلفی برای شناسایی کلمات کلیدی برای نوشتن مقاله وجود داره. برخی رو هم که مهم بود در مقاله گفتم.
      در کنارش گفتم که به سایت بقیه در این مورد هم سر بزنید.

      به عنوان مثال تشریف ببرید ببینید سایت‌هایی که مقالاتی در مورد قانون جذب گفتن. کلمات کلیدی‌شون چه مدلی‌؟ در چه موضوعاتی مقاله نوشتن.
      به طور حتم با همین یک مورد کلی نکته دستگیرتون میشه.

      خود گوگل هم که کمک کننده است.

      وقتی می‌گید موضوع سایت من در مورد «قانون جذب» است.
      چیزی که از قانون جذب، ذهن من فرزانه می‌یاد اینکه درمورد برآورده شدن خواسته‌ و آرزوهام دیگه.
      بهم بگه:
      چیکار کنم به خواسته‌ها برسم.
      درخواست کردن چه مدلی؟ تکنیک خواستی داره. همه‌اش ذکر خوندن و یا نه تلاش هوشمندانه هم لازمه.

      این در ادامه مثبت اندیشی من. به خودشناسی من، به من توسعه فردی من و … بر می‌گرده دیگه
      پس تو همه صفحات سایت‌تون از کلمه قانون جذب اسم ببرید. در این موضوعات هم مطلب منتشر کنید.

      بایستی در موضوعاتی در مورد انگیزشی، مثبت اندیشی و تا حدودی روان‌شناسی و البته خودشناسی، توسعه فردی و… حرف بزنید. درسته؟

      منظورم همون موفقیت و … است. کسب موفقیت‌های بیشتر در زندگی.

      در کل وقتی موضوع سایت‌تون قانون جذبه به طور حتم مطالب و محتواهایی هم که می‌ذارید در این راستاست دیگه جدای این نیست که.
      فقط بی‌ربط نباشه.

      همین مقاله در مورد «درخواست کردن» سرچ کنید ببنید چه محتواهایی در موردش نوشته شده.

      کلمه مترادف هم که گفتید خوبه

      به طور مثال، جذب خواسته

      در نهایت هم یک نکته بگم. من این مورد گفتم که کلیات مفهوم کلمات کلیدی و کاربردش دست‌تون بیاد.

      نمی‌خواد و لازم نیست وسواس زیاد داشته باشین.

      مهمترین نکته اینکه شما تو مسیر باشید خود راه‌حل‌ها و نکته‌ها با آزمون و خطا، مطالعه بیشتر و البته تلاس بیشتر دست‌تون می‌یاد

      در نهایت شما مقاله‌تون بنویسید. اول و آخر مقاله‌تون کلمه کلیدی رو بیارید. باقی چیزها خودش به تدریج درست می‎شه.

      موفق باشین

      • ممنون فرزانه جان
        بله تا الان هم همین کارها رو انجام دادم.
        دوس داشتم از نظر سرچ گوگل کمی تخصصی‌تر عمل کنم.
        خدا رو شکر تا الان چندین مقاله من بدون اینکه این نکات رو بدونم رتبه کسب کردن.
        بازم ممنون از همدلی شما دوست عزیزم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *