E html> بوک بلاگر چیست؟ چگونه یک بوک بلاگر باشیم؟ - جهان فکر
خانه / تولید محتوا / بوک بلاگر چیست؟ چگونه یک بوک بلاگر باشیم؟

بوک بلاگر چیست؟ چگونه یک بوک بلاگر باشیم؟

 book-blogger

 

نمی‌دانم تا به حال اسم بوک بلاگر را شنیدید یا نه؟

شاید هم شنیدید و از آن جمله اصطلاحاتی است که اگر معنایش را در نگاه اول متوجه شوید در یک آن با خود می‌گویید:
-آهان منظورش این بود. آره بابا می‌دونستم، فقط اسم انگلیسیش برام ناآشنا بود.

خلاصه نمی‌دانم درست حدس زدید یا نه. بایستی بدانید بوک بلاگر Book Blogger یا به گفته‌ی درست‌تر و قابل‌درک‌تر معنی فارسی آن بلاگر کتاب است. یعنی چه؟

یعنی کسی که در وبلاگ خود به معرفی کتاب‌هایی می‌پردازد. کتاب‌هایی که قبلن آنها را موردمطالعه قرار داده و تصمیم گرفته برای مخاطب خاص خود هم آن را معرفی کند. به هر حال شاید کسی هم مثل او باشد که به آن کتاب‌ها علاقه داشته باشد.

ناگفته نماند که من فرزانه کردلو هم به بلاگ کردن کتاب خیلی علاقه دارم. در همین سایت جهان فکر تا همین جای کار سعی کردم اگر کتابی خواندم، برخی از کتاب‌هایی که برایم مفید بوده در اولین فرصت در سایتم از آن معرفی کوتاه و بلند داشته باشم. کتابی که به درد مخاطب می‌خورد و نکات آموزشی خوبی در آن نهفته است.

 

instagram

 

حال که به مفهوم بلاگ کردن کتاب پی بردید. در صورتی که شما هم اهل کتاب و کتابخوانی هستید می‌توانید در وبلاگ سایت خود بخشی از مطالب‌تان را به این موضوع اختصاص دهید. به مرور متوجه می‌شوید این شیوه علاقه‌مندان و دنبال‌کنندگان خاص خود را دارد.  به طور حتم کار بوک بلاگر مزایای بسیاری خواهد داشت از جمله:

 

مهمترین مزایای بوک بلاگری

 

 book-blogger-advantages

 

خرید آسان

اگر کسی به دنبال خرید کتابی باشد، ولی در ابتدا می‌خواهد یک اطلاع کلی در مورد کتاب بدست آورد و بعد برای خرید حضوری و آنلاین آن پیشقدم شود. به نظرتان چه می‌کند؟

سریع در اینترنت یک جستجویی انجام می‌دهد تا ببیند در مورد آن کتاب صحبتی شده است یا نه. در این میان چه خوب می‌شود شما در مورد آن کتاب در سایت خود توضیحاتی داشته باشید تا او راحت‌تر برای تهیه کتاب تصمیم بگیرد. اتفاق قشنگی است نه.

 

رفع شک و دودلی

وقتی مخاطبی از طریق بلاگر کتاب با کتابی آشنا می‌شود، ممکن است همان فرد تصمیم بگیرد بعدها خودش هم در صفحه شخصی‌اش که شاید وبلاگ و … باشد از کتابی تهیه کرده و خوانده چند خطی بنویسد تا مخاطب با فراغ باز به سمت خرید و خواندن کتاب برود. اینگونه می‌شود که این شیوه کاربردی و کمک‌رسان رواج پیدا می‌کند.

 

خدمت‌رسانی

از سوی دیگر در نظر داشته باشید شما با چنین کاری چه لطف بزرگی در حق مخاطب می‌کنید. او را از آن شک و دودلی قبل خرید کتاب خلاص می‌کنید، چون می‌داند کسی قبلا آن کتاب را خوانده و نظرش این موارد بوده و اگر دوست داشت می‌تواند در اولین فرصت به سراغش برود.

حتّا اگر این اتفاقات نیافتد، این کار شما باعث می‌شود، وبلاگ‌تان به افراد دیگری هم معرفی شود.

 

کتابخوان حرفه‌ای

شاید در ابتدا برای تفریح و سرگرمی برای نوشتن در مورد کتابی در وبلاگ‌تان مطلب منتشر می‌کردید، منتها وقتی پیوسته این کار را تکرار می‌کنید، به تدریج متوجه می‌شوید که در مورد کتاب و کتابخوانی هم خودتان پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کردید. در حالی که شما با پیگیری کار بلاگر کتاب با یک تیر دو نشان زدید. هم خودتان با کتاب‌های مورد‌علاقه و کاری‌تان بهتر و بیشتر آشنا شدید و در مقابل مخاطب‌تان را هم با موضوع کتاب و کتابخوانی به ویژه کتاب‌های به‌روز  همراه ساختید.

 

 

telegram

 

گسترش دایره ارتباطات

وقتی هر بار کتاب جدیدی می‌خوانید و آن را به مخاطب خود معرفی می‌کنید، در حین اینکه شما با کتاب جدید یعنی افکار جدید و افراد جدید آشنا می‌شوید به سبب آن نوشتن در مورد آن کتاب باعث می‌شود، افراد دیگری از علاقه‌مندان آن کتاب به سمت شما بیایند و پیگیر مطالب‌تان شوند و حتا بخواهند در زیر پست شما نظر یا دیدگاه هم بگذارند.

به این شکل می‌توانید دنیای ارتباطی خود را از طریق کتاب و کار بلاگ کردن کتاب بزرگ و بزرگ‌تر کنید. نکته‌ی بعدی که قبلا هم اشاره کردید، امکان دیده شدن وبلاگ و مطلب شما بیشتر است.

 

شغل جدید

وقتی بیشتر در خصوص بلاگ کردن کتاب پیش‌رفتید حتا می‌توانید به آن به صورت شغل هم نگاه کنید. چرا که در حال حاضر هستند صاحبان کسب‌و‌کارهایی چه آنهایی که حوزه نشر کتاب فعالیت می‌کنند و چه سایر کسب‌و‌کارها  به دنبال افرادی هستند که بتوانند خلاصه‌وار اطلاعاتی را در مورد کتاب به خوانندگان و مشتاقان آن بدهند.

 

 

چگونه بوک بلاگر شویم؟

با توجه به نکاتی که در این مطلب در مورد بلاگ کردن کتاب گفته شد. شاید در ادامه بخواهید بدانید چگونه می‌توانید یک بلاگر کتاب شوید. در همان ابتدا بگوییم که قرار نیست کار عجیب‌و‌غریبی انجام دهید.

 

book-blogger-how-be-reader-book

 

بیایید بگویم بایستی چه کنید:

۱-لیستی از کتاب‌های مورد علاقه‌تان را تهیه کنید.
۲-هر بار که کتاب مورد نظر از آن لیست را به اتمام رساندید سعی کنید در اولین فرصت یک مطلب کوتاه و بلند در مورد معرفی‌اش در وبلاگ‌تان بنویسید.

البته یک کار دیگر هم می‌توانید انجام دهید، در حین مطالعه کتاب اگر دوست داشتید بخشی از مطالبی که یاد گرفته‌اید را به تدریج در اختیار مخاطب قرار دهید. این روش در بلاک کردن کتاب هم جواب می‌دهد.

۳-در حین اینکه این لیست را تهیه می‌کنید و به خواندن کتاب‌ها مشغول هستید، در اینترنت می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای صاحب سایت شخصی شوید و بعد از راه‌اندازی وبسایت‌تان درباره کتاب مورد نظر مطلب منتشر کنید.

اگر فعلا نمی‌خواهید هزینه‌‌های جانبی برای خودتان بتراشید. البته وبسایت زدن خیلی هم هزینه ندارد، منتها یک کار دیگر هم می‌توانید انجام دهید.  یا اینکه در فضاهایی که مثل ویرگول، بلاگفا و …  که می‌توانید محتوای رایگان ارائه دهید، در همانجا به معرفی کتاب خود بپردازید.

 

این‌ها نکاتی بود در حین تحربه بلاگ کردن کتاب به دست آورده بودم. امیدوارم برایتان مفید بوده باشد. اگر مطلب برایتان مفید بود و از طرفی شما هم تجربه‌ای در این مورد داشتید خوشحال می‌شوم با من و مخاطبین سایت جهان فکر فرزانه کردلو به اشتراک بگذارید.

 

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

copywriter-site-content-writer

معرفی ۸ مزیت مقاله نویسی برای سایت

  وقتی کسب‌وکاری دارید و می‌خواهید آن را رشد دهید. در این عصر روزگار که …

8 نظر

  1. مرسی از پستت. البته تا حدودی مطلب رو میدونستم ولی دوست داشتم باز هم از تو یاد بگیرم.

  2. مقاله مفیدی بود. من کیف کردم از خوندنش.

  3. من یه مدتی خیلی دوس داشتم اینکارو انجام بدم البته توی پیجم بیشتر کتاب معرفی می‌کردم. اتفاقن دیروز که داشتم پستای قدیمی پیجم رو می‌دیدم دوباره دلم خواست انجامش بدم.

    • سلام
      زهرای عزیزم

      چه خوب که این کار رو قبلا انجام میدادی و هنوز هم پیگیر ماجرا هستی.
      من پیشنهاد می‌کنم انجام بده، اتفاقات خوبی در ادامه برات می‌یوفته.

      در پایان ازت شما ممنونم که وقت گذاشتی و مطلب خوندی و در ادامه لطف کردی و نظر گذاشتی .

  4. من بودجه خرید کتاب ندارم
    درامد چجوری داشتع باشم

    • سلام

      من متوجه منظورتون نشدم.
      یعنی می‌خواید بلاگر کتاب بشید، ولی بودجه خرید کتاب ندارید؟ یا اینکه پیام‌تون چی بود.
      میشه بیشتر توضیح بدید.

      راستی برای تهیه کتاب می‌تونید عضو کتابخونه‌های شهرتون بشید.
      شاید این یک روش ارزان برای تهیه کتاب باشه.
      یا کتاب‌های مورد نظرتون رو از مکان‌ها یا سایت‌هایی خریداری کنید
      که با قیمت پایین کتاب‌های دست دوم و کار شده رو برای مخاطب به فروش گذاشتن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *