E html> نشانه‌ های سلامتی بدن کدامند؟ - جهان فکر
خانه / نمونه مقالات کسب و کار / نشانه‌ های سلامتی بدن کدامند؟

نشانه‌ های سلامتی بدن کدامند؟

 

  • نویسنده : فرزانه کردلو

 

 

مبحث نشانه‌ های سلامتی بدن در عصر حاضر، موضوع بسیار چالش برانگیزی می‌باشد، چرا که به سبب سبک زندگی افراد، همه چیز دستخوش تغییر شده است، از شیوه کار کردن تا طرز پخت غذا و غیره که این موارد نقش بسیار شگرفی در سلامتی انسانها بخصوص در روند رو به رشد زندگی آنان خواهد داشت. از طرفی به خاطر شتاب گرفتن تمامی موضوعات در شرایط فعلی سبب شده که آن طور که باید و شاید از زندگی کنونی خود لذت نبریم.

 

نشانه‌ های سلامتی بدن کدامند؟
سلامتی

 

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که پیگیر نشانه‌ های سلامتی بدن خود در طی روز می‌باشید می‌توانید این مقاله را دنبال کنید، بنابراین با  ما همراه شوید:

 

بررسی برخی نشانه‌ های سلامتی بدن:

در جریان مطالعه و بررسی نشانه‌ های سلامتی بدن، در این بخش سعی داریم عواملی که منجر‌ می‌شود پیوسته سرحال و سر زنده باشید و نیز همچنین نیاز کمتر به دوا و دکتر داشته باشید را برایتان در ادامه مطلب ذیل بازگو می‌نماییم:

 

 

  • داشتن خواب کافی:

یکی از نشانه‌ های سلامتی بدن، همان طور که شاید از قبل اطلاع داشته باشید، داشتن خواب کافی ما بین ۶ الی ۸ ساعت  در طی ۲۴ ساعت شبانه روز می‌باشد. لذا اگر در ساعات اولیه صبح، هنگام بیدار شدن از خواب کسل نبودید و  همچنان حس خوبی برای شروع روز جدید را در خود یافتید امیدوار باشید و ما از هم اکنون این نوید را به شما میدهیم که شما یکی از نشانه‌ های سلامتی بدن را دارا می باشید.

 

  • داشتن تغذیه سالم

در راستای این که نشانه‌ های سلامتی بدن چه مواردی می‌تواند باشد؟ با خوردن غذاهای سالم می‌توانید یکی از سنگ بناهای اولیه زندگی سالم را در خود فراهم سازید. از اینرو این ضرب المثل را شاید به دفعات شنیده باشید که ” از کوزه همان تراود که در اوست” بدین مفهوم که هر آنچه که بدن ما از خود انعکاس میدهد، بازخورد چیزی است که ما خورده و تناول نمودیم. بنابراین بهتر است با بدن خود قدری منصفانه برخورد کنید و هر چیز ناسالمی را تحت عنوان غذا  به خوردش ندهید، زیرا در طولانی مدت عوارض آن را مشاهده می‌نمایید و اگر از همین لحظه به فکر نباشید در سال‌های آتی گریبان خودتان را خواهد گرفت.

 

هر چند امروزه زندگی به سمت و سویی پیش می‌رود که همه چیز صنعتی و فست فودی شده، اما شما می‌توانید  با همه این تفاسیر کمی برای خود زمان صرف نمایید و گاهی برای خود آشپزی کنید یا حداقل کمتر از غذاهای فرآوری شده و فست فودی استفاده نمایید و بیشتر به سراغ  میوه، سبزیجات، غذاهای خانگی بروید تا نشانه‌ های سلامتی بدن در شما بیشتر از پیش نمایان شود.

 

 

نشانه‌ های سلامتی بدن کدامند؟
سلامتی

 

  • انجام فعالیت های ورزشی

در جهت اینکه بتوانید نشانه‌ های سلامتی بدن را به سمتی سوق دهید که در هر حال، مناسب ترین شرایط چه از لحاظ فیزیکی و چه روحی و روانی داشته باشید، همواره بهترین کار آن است که در طی روز ساعاتی هرچند کوتاه، مثلاً به مدت ۳۰ دقیقه به فعالیت های بدنی یا حتی پیاده روی بپردازید، چرا که این کار باعث می‌شود هورمون هایی که در حین تحرک و فعالیت داشتن در بدن شما آزاد می‌شود، شما را پیوسته سرحال و سرزنده نگه دارند و کمتر به بیماری دچار شوید و صد البته زودتر از موعود هم دچار پیری زودرس نشوید. در نتیجه برای اینکه نشانه‌ های سلامتی بدنی را بیشتر از قبل در خود احیاء سازید، این موضوع را از هم اکنون لطفاً جدی بگیرید.

 

  • نوشیدن آب کافی

در مبحث بازبینی و بررسی نشانه‌ های سلامتی بدن، نوشیدن آب آن هم به طور مداوم در ساعاتی از شبانه روز می‌تواند تضمینی برای سلامتی شما باشد. خود شما به طور حتم بهتر می‌دانید که آب در حین اینکه نشانه حیات در هر پدیده‌ای می‌باشد. در نتیجه بدن انسان هم از این اصل مستثنی نیست. از سویی دو سوم بدن ما را آب تشکیل داده است. با توجه به این نکات گفته شده، بنابراین بی دلیل نیست که متخصصان و پزشکان این حوزه پیوسته توصیه می‌کنند در طی روز آب فراوان بنوشید و این مقدار میتواند به میزان ۸ لیوان در طی روز نیز برسد. لذا برای گوهر وجود خود ارزش قائل شوید، چرا که سلامتی مهترین و ارزشمندترین هدیه از جانب خداوند است، بنابراین در حفظ آن نهایت تلاش خود را بنمایید.

 

کلام آخر، با مطالعه و دنبال کردن این مقاله تحت عنوان مهم ترین نشانه‌ های سلامتی بدن خود، هم اکنون به این نکته پی می‌برید، برای اینکه شادابی و تندرستی را به دنیای اطراف خود تقدیم کنید، بهتر است این اصل را ابتدا در خود پرورش دهید تا در کنار داشتن نشانه‌ های سلامتی بدنی مطلوب در تمام طول عمر خود، نیز بتوانید روش درست زیستن را به جهانیان نشر و انتقال دهید.

 

 

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

کوچینگ چیست؟

    نویسنده: فرزانه کردلو   راستی وقتی برای اولین بار واژه کوچینگ را می‌شنوید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *