E html> تولید کننده خوب محتوا کیست؟ - جهان فکر
خانه / تولید محتوا / تولید کننده خوب محتوا کیست؟

تولید کننده خوب محتوا کیست؟

امروز می‌خواهم برای دقایقی کوتاه با شما هم صحبت شوم  و برایتان در مورد اینکه چه کسی می‌تواند تولید کننده خوب محتوا باشد نکاتی را مطرح کنم. واقعیت این است که گاهی پیش آمده که در مجموعه‌ای که کار کردم و می‌کنم از من خواسته شده اگر می‌توانم و امکانش هست افرادی که در امر تولید محتوا می‌توانند کمک کنند را به آنها معرفی کنم. در چنین مواقعی همیشه این چالش برایم ایجاد می‌شود که چه کسی را می‎توانم به مجموعه یا مجموعه‌های مورد نظر معرفی کنم؟ آیا آن شخص ویژگی‌های مورد نظر را دارد یا نه؟

 

فردی که بتواند در امر تولید محتوا بخصوص در امر نوشتن موفق عمل کند نه اینکه نباشد کم است. موضوع اصلاً خلق محتوا نیست. بیایید از همین لحظه با هم منطقی و روراست باشیم. به طور حتم شما هم با من فرزانه کردلو موافق هستید که همه بالاخره با کمی تمرین  و ممارست می‌توانیم در  مهارت نوشتن توانمند شویم و در نهایت مطلبی را که کارفرما یا مشتری نیاز دارد را ارائه دهیم. منتها آیا مشخصه یک تولید کننده خوب را هم داریم یا نه؟ چرا برخی در این عرصه خوب ظاهر می‌شوند و برخی نمی‌توانند با موضوع ارتباط بگیرند.

 

instagram

 

 من هم هدفم این بود که اینجا موضوع را مطرح کنم و در ادامه در موردش نکاتی را عنوان کنم تا شما خواننده  عزیز بهتر بتوانید با ماجرا ارتباط بگیرید. از طرفی، چون خودم این روزها بخشی از کارم تولید کننده محتوا بخصوص محتوای متنی و نویسندگی است و تجارب کم و بیش در این مدت کسب کردم و بهتر  می‌توانم راهنمایی‌تان کنم. پس بی‌معطلی نظر شما را به مهمترین ویژگی‌های تولید کننده خوب محتوا  جلب می‌نمایم.

مهمترین ویژگی تولید کننده محتوای خوب

همانطور که از قبل با هم صحبت کردیم قرار بر این شد در این بخش در مورد مهمترین مشخصه‌های محتوانویس خوب با شما به گفتگو بپردازیم.

 

متهعد بودن

متعهد بودن از مهمترین و اصلی‌ترین ویژگی در هر شغل و حرفه‌ای از جمله تولید کننده محتوا است. بایستی هر دو طرف ماجرا یعنی تولید کننده محتوا و کارفرما به هر حرف و سخنی که از زبانشان جاری می‌شود متعهد باشند و بی‌هوا و فکر نشده حرفی را نزنند. گاهی فکر می‌کنیم حرف مستند یعنی حرفی که در محضر و دفاتر اسناد رسمی تکه کاغذی باشد که انتهایش را دو طرف قرارداد امضا کردن و مهر دفتر اسناد رسمی هم  پایش خورده است و دیگر حرف و حدیثی باقی نمی‌ماند، منتها من فرزانه کردلو فکر می‌کنم بحث فراتر از این ماجراست شما حرف زدید و بایستی پای حرفتان باشید و به قولی به آن پایبند باشید. پس کاری که  از عهده شما ساقط است و توانایی آن را ندارید را انجام ندهید تا در ادامه بدقولی هم نه از سوی شما و نه از سوی کارفرما پیش نیاید. اگر هم به وجود آمد حداقل از سوی شمای تولید کننده محتوا نباشد.

مسئولیت پذیر بودن

موضوع دیگری که خیلی مهم است و در دنیای تولید محتوا و گرفتن سفارش و پروژه به شکل‌های مختلف خود را نشان می‌دهد مسئولیت پذیر بودن فرد است. از زمانی که پروژه و سفارش را می‌گیرید تا زمانی آن را تحویل می‌دهید هر اتفاقی افتد به پای شما نوشته می‌شود پس مسئولیت کار خود را با سر وقت تحویل دادن سفارش تا ویرایش محتوا  و …. را تمام کمال خوب انجام دهید تا حرف و حدیثی باقی نماند. البته همه این‌ها در توافقاتی که در ابتدای صحبت ایجاد می‌گردد نقش دارد.

پس این نکته را هم در نظر داشته باشید مسئولیت پذیر بودن فقط وظیفه خود را به موقع انجام دادن نیست. تعاریف مختلفی دارد. سر موعد کارها را در تحویل دادند در رأس این موضوع قرار می‌گیرد، منتها از همه مهمتر این است که اگر اشتباه و خطایی در حین انجام پروژه از سوی شما ایجاد شد به طور کامل بپذیرید و موضوعات و عوامل دیگر را وسط نکشید و مقصر ندانید. در آن لحظه مقصر اصلی فقط خود خود خودتان هستید نه کس دیگری. این نکته را همیشه به خاطر بسپارید.

منظم بودن

وقتی در همان ابتدا وارد کار تولید محتوا می‌شوید بایستی بدانید که نظم در هر کاری یکی از ارکان اصلی در موفقیت شما محسوب می‌شود و در نهایت در موضوع تولید محتوا نه تنها کم رنگ نیست، بلکه برعکس در محتوا بسیار هم مهم جلوه می‌کند.

در دسترس بودن

از دیگر موضوعاتی که بسیار چالش برانگیز است می‌تواند در دسترس بودن تولید کننده محتوا برای کارفرما باشد. اینگونه نباشد که به تماس‌های تلفنی به هر دلیلی جواب ندهید. یک روز درمیان یا یک هفته درمیان و … به شبکه اجتماعی وصل شوید و جویای کار وظایف خود از جانب کارفرما و مشتری باشید. برای یک لحظه خودتان را جای آن فرد بگذارید. آیا خودتان به چنین فردی اعتماد می‌کنید یک روز در دسترس هست دو روز نیست و باقی ماجرا.

 

telegram

 

پیگیر بودن

می‌توانم بگویم این عامل نقش زیادی در پیشرفت کاری شما در حوزه تولید محتوا به خصوص به عنوان نویسنده دارد. پیگیر باشید. نگویید به من ارتباطی ندارد کار خودش است اگر نیاز باشد خودش دنبالش می‌آید. شاید بگویید خیلی‌ها این کار را می‌کنند.

در چنین لحظاتی همیشه این سوال را در ذهن مطرح کنید مگر نمی‌خواهید متمایز از دیگران باشید. مگر نمی‌‌خواهید در این کار موفق باشید بایستی خودتان از اکثریت مردم و افکارشان جدا کنید و به اقلیت‌ها نزدیک کنید. قرار نیست هر کاری که همه می‌کنند ما هم بکنیم. برای برند خود شخصیت خاص و ویژه ایجاد کنید نه این که برند معمولی باشید. آیا حرف بی‌ربط می‌زنم. پس در همه حال تا حدی که امکان دارد پیگیر کار مشتری باشید و مطمئن باشید در ادامه  نتایج خوبی عایدتان می‌شود.

همه چیز را مکتوب کنید

به نظرم برای اینکه بتوانید در حوزه تولید محتوا خوب عمل کنید و کارفرما علاقه‌مند باشد در پروژه‌های بعدی روی شما حساب باز کند این است که همه چیز را مکتوب کنید از زمانی که همه چیز قطعی می‌شود و موضوعات محتوا را می‌گیرید تا پایان و ارسال کامل همه چیز در جایی از جمله دفتر یادداشت، فایل ورد ثبت گردد. به این شکل متفاوت و دقیق بودن خود را به نمایش می‌گذارید.

خلاق باشید

این را هم بدانید در فضای کاری هر مجموعه و گروهی همه چیز به نوشتن محتوا خلاصه نمی‌شود یک سری حواشی مثبتی هم مهم وجود دارد که در پیشرفت کاری شما در حال و آینده بسیار نقش دارد  و آن خلاق بودن شماست. خلاقیت ‌های مختص خودتان را داشته باشید و در هر بخشی از کار آن را بروز دهید. نگران نباشید این هم با کمی فکر و ایده پردازی به راحتی به دست می‌آید.

در حال یادگیری باشید

همیشه در حال یادگیری نکته‌های جدید باشید. به عبارتی دیگر می‌توان چنین گفت در همه حال برای دریافت نکات جدید و …  مشتاق باشید و بر این موضوع جبهه نگیرید. شما الان به آن موضوع یا مبحث تسلط ندارید، چه بسا چند روز دیگر نظرتان تغییر کند.

در همین جا صحبت‌های خودم را در مورد بیان  اصلی‌ترین ویژگی‌های تولید کننده محتوای خوب را به پایان می‌رسانم. به طور حتم ویژگی‌های دیگری هم می‌توانست در این لیست قرار بگیرد، منتها من فرزانه کردلو به عنوان فردی که در این حوزه مشغول به کار هستم، در جهان فکر فقط خواستم به مهمترین‌ها که خودم هم بسیار به آن باور و اعتقاد دارم مطرح کنم.

در صورت تمایل شما هم می‌توانید به چند مورد دیگر از ویژگی‌های مهم یک محتوا نویس خوب را بیان کنید تا افراد از تجربیات شما هم استفاده کنند و در کارشان بیش از قبل موفق شوند. پس بی‌صبرانه منتظر نظرات شما در مورد این مقاله و سایر موضوعات مرتبط با بحث هستم.

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

copywriter-site-content-writer

معرفی ۸ مزیت مقاله نویسی برای سایت

  وقتی کسب‌وکاری دارید و می‌خواهید آن را رشد دهید. در این عصر روزگار که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *