E html> برگه + قلم = نوشتن - جهان فکر
خانه / نوشتن / برگه + قلم = نوشتن

برگه + قلم = نوشتن

instagram

telegram

وقتی صحبت از نوشتن می‌شود سریع ذهن مان به سراغ برگه و قلم می‌رود. تازه یادمان می‌افتدکه بایستی ملزومات نوشتن را مهیا کنیم تا به مقصود نهایی خود یعنی سر و سامان دادن به تراوشات ذهنی هم هر چه زودتر نزدیک نزدیک تر شویم. راستی شما با نوشتن چند چند هستید؟ آیا در طی روز به هر دلیلی و بهانه‌ای، وقتی برای نوشتن می‌گذارید؟ یا شاید هم خیلی میانه خوبی با نوشتن ندارید. شما! بله شما که میانه خوبی با نوشتن ندارید. این سوال من را لطفاً جواب دهید. سوالی که الان در ذهنم نقش بست این است که تا حالا فکر کردید که افکار، دیدگاه ها، نظریات و … خود را در یک جای مشخص ثبت کنید.
به طور حتم هر کس به دلیلی به سمت برگه و قلم می‌رود و کلمات را روی برگه پشت سر هم ردیف می‌کند تا بتواند به مقصود نهایی خود از نوشتن دست یاید. پس، در صورتی که می‌خواهید بدانید هر کس به چه دلیلی دست به قلم می‌شود و روی برگه کاغذ یا اگر بخواهیم مدرن تر بحث را پیش بکشیم، روی صفحات ورد یا صفحات سایت می‌نویسد. پیشنهاد می‌کنم با من فرزانه کردلو در سایت جهان فکر برای لحظاتی کوتاه هم مسیر شوید.

write- writter

دلایل نوشتن
همانطور که شما هم می‌دانید دلایل مختلفی برای نوشتن وجود دارد. در ادامه مقاله یک به یک به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم.

دستیابی به آرامش

مهم نیست به چه علت حال و هوای نوشتن در این لحظه و سایر لحظات به سراغ شما می‌آید. همین قدر بدانید با هر هدفی می‌نویسید. بعد لحظاتی که افکار را روی انواع صفحات به مانند قطار ردیف کردید. به نظر می‌رسد حس سبکی و آرامش پیدا کردید. دیگر انواع فکرهای منفی و مثبت با هم درگیر نیستند. در فضای ذهنی تان به یک آتش بس حداقل موقت دست پیدا کردید. در دنیای شلوغ و پر سر و صدای بیرون امروزی، همین که زمان هایی دنیای درونمان آرام و ساکت باشد هدیه‌ایست که به خودمان می‌دهیم. خود را از این هدیه محروم نکنید و به سمت قلم و کاغذ بروید.
پس هر چه سریعتر نوشتن افکار مختلف تان را شروع کنید. چیز زیادی از دست نمی‌دهید فقط حافظه تان دیگر خیلی تحت فشار نیست.

وقتی ناراحتی

بسیاری اوقات کارشناسان و متخصصین حوزه روانشناسی می‌گویند وقتی ناراحت هستید. یا وقتی غمی در وجودتان آزارتان می‌دهد بهتر است دست به دامن نوشتن شوید. بله این شیوه همانند درد و دل کردن با افراد را بازی می‌کند. یا وقتی می‌خواهید از روی ناراحتی یا عصبانیت حرفی را به شخصی بزنید. چند ثانیه با حتی چند دقیقه زمان صرف کنید. چیزهایی که می‌خواهید به آن فرد بگویید را اول به صفحات کاغذ، ورد و در کل هر صفحه‌ای و فضایی که برای نوشتن دارید، تا آن ناراحتی و خشم به آن منتقل شود. تا حالا امتحان کردید؟ امتحانش کنید خیلی سبک می‌شوید.
خوبیش این است که وقتی روی کاغذ آوردید دیگر جای هیچ گونه پشیمانی و شکوه و شکایت نیست. در حین اینکه آرامش پیدا کردید و حس راحتی به سراغتان آمده. در صورتی که نخواستید می‌توانید آن را پاره کنید و در سطل زباله بیاندازید. البته یک نکته را هم بگویم. حرف کاغذ و زباله شد. بهتر آن را در سطل زباله یا کیسه زباله جدا بگذارید. تا از مبدآ تفکیک زباله به خصوص تفکیک زباله کاغذ را هم انجام داده باشید. به عبارتی با یک تیر دو نشان بزنید.


نوشتن اهداف

به طور حتم هم من و هم شما بسیار این جمله را شنید که اهداف یا حداقل مهمترین اهداف زندگی تان را جایی ثبت کنید. مدت ها بود من این کار را می‌کردم، منتها خودم به شخصه دلیلش را نمی‌دانستم. تا اینکه چند روز پیش آقای محمود معظمی در یک پست در اینستاگرام در صفحه شان گذاشته بودن و به این نکته اشاره کردند. وقتی ما می‌نویسیم. بخصوص هدف هایمان را که می‌نویسم. در ابتدا این افکار در ذهن به صورت انرژی است.
وقتی آن را به هر نحوی در جایی ثبت می‌کنیم که قابل دیدن می‌شود. یعنی به سخن دیگر، این افکار و انرژی، شکل مادی به خود می‌گیرند. بنابراین، احتمال نزدیک شدن به هدف مان تا حدود زیادی بیشتر می‌شود. بدین شکل، عملی شدن اهداف مان بیشتر بیشتر نمود پیدا می‌کند. چرا که وقتی هدف ها روی برگه کاغذ درج می‌شود. ما روی آن تا حدودی به فکر و اندیشه می‌پردازیم. سپس برای رسیدن به آن اهداف برای خود طرح و نقشه می‌کشیم.

write-goals
بودن در لحظه

وقتی می‌نویسید و قصد دارید همه وقایع و اتفاقات دور و برتان را ثبت کنید. شما دارید در لحظه زندگی می‌کنید. در همان زمان حالی که خیلی ‌هایمان در بودن در آن بی بهره‌ایم. شاید به قدری به این زندگی ماشینی و سرعت دادن به آن اخت گرفتیم که بسیاری اوقات گذر زمان را در آن درک نمی‌کنیم. پس بیشتر بنویسیم و حواسم به چیزهایی که در اطرافمان اتفاق می‌افتد باشد.

مصرف کننده نباشیم

نوشتن یک مزیت دیگری هم دارد. با نوشتن دیگر شما مصرف کننده نیستید. بیایید با تولید یک محتوا چیزی به این دنیا بیافزاییم. اگر نکته‌ای یا پیامی وجود دارد که کسی حالش بهتر می‌شود. این کار را انجام دهید. راستی صحبت از محتوا و تولید محتوا بخصوص تولید محتوا متنی شد. هیچ می‌دانستید بسیاری از طریق شغل فریلنسری و به ویژه گرفتن سفارشات محتوا در اینترنت به درآمدزایی می‌پردازند. اگر دوست داشتید شما هم می‌توانید با نوشتن دنیای جدیدی را تجربه کنید از سویی از مصرف کننده بودن در بیایید و محتوایی را برای فضای آنلاین تولید کنید. حس و حال قشنگی است. از همه مهمتر این که در اوقات فراغت درآمدی هم برای خود به وجود می‌ورید و از مان مرده خود استفاده می‌کنید.
پس، بهتر نیست به جای استفاده و مصرف ۲۴ ساعت از محتواهای فضای اینترنت شما هم دست به کار شوید. شاید پرسید چگونه. اول با یک قلم و غذا مه در دسترس همه هست. یا حتی به روزتر در سایت خودتان، صفحه اینستاگرام و … متنی را بنویسید. البته متنی که مفید باشد و بتواند پیامی با خود داشته باشد. یعنی چیزی به دنیای معلومات آدمی بیافزاید و زندکی آدمی را دگرگون کند.،
راستی در این لحظه در جواب به این سوال کدامیک را انتخاب می‌کنید. شما می‌خواهید مصرف کننده باشید یا گاهی هم دست به تولید بزنید؟ کدامیک؟

برای یادآوری

یادآوری کردن از جمله مسائلی است که در طی روز ما را به سمت نوشتن و یادداشت کردن هدایت می‌کند. وقتی می‌خواهیم به خرید برویم. یک برگه کاغذ بر می‌داریم و لیست خرید خود را پشت سر هم فهرست می‌کنیم. این آشناترین تجربه‌ای هست که در طی روز چند باری طعم شیرین نوشتن را می‌چشیم. شما هم موافقید.

نکته پایانی این که خلاصه دلایل زیادی برای نوشتن وجود دارد. من سعی کرد به برخی از آنها اشاره کنم. شما مخاطب عزیزی که هم اکنون خواننده این مقاله هستید. اگر دلایل دیگری به ذهنتان می‌رسد. مطرح کنید. خوشحال می‌شوم از تجربیات نوشتن شما هم استفاده کنم.
اگر نظری در مورد مقاله برگه + قلم = نوشتن را دارید. می‌توانید در بخش نظرتان برایم مطرح کنید. من بی صبرانه منتظر نظرتان عالی و تجربیاتتان از نوشتن در سایت جهان فکر هستم.

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

who-is-writter

نویسنده کیست؟ و بیان ۲۴ ویژگی یک نویسنده

  ۱-نویسنده کسی است که ابزار کارش کلمات است و هر لحظه با بودن در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *