E html> نویسنده خوب کیست؟ و بررسی 9 ویژگی مهم آن - جهان فکر
خانه / تولید محتوا / نویسنده خوب کیست؟ و بررسی ۹ ویژگی مهم آن

نویسنده خوب کیست؟ و بررسی ۹ ویژگی مهم آن

writer-good

 

به احتمال زیاد شمایی که دارید این مطلب را می‌خوانید یک نویسنده هستید و علاقه‌مندید  هر روز در مسیر نویسنده خوب شدن قرار بگیرید. در هر مرحله و سطحی که هستید خوشحالم در این صفحه حضور دارید تا از دغدغه‌های مشترک خود یعنی نوشتن و نویسندگی با هم گپ‌و‌گفت کنیم. از آنجایی که من فرزانه کردلو دوست داشتم نظرم را در این مورد به عنوان نویسنده بیان کنم.

 

کسی که در چند سال اخیر برای وبسایت کسب‌و‌کارهای مختلف با موضوعات متنوع تحت عنوان نویسنده و تولیدکننده‌ی محتوا ، مقاله نوشته و تحویل داده است. به همین جهت دوست داشتم تجربیات خودم را در باره نویسنده خوب به چه کسی می‌گویند را در اختیار شما مخاطبین گرانقدر قرار دهم.

 

امیدوارم در پایان، اطلاعات مورد نیاز را در خصوص این شغل حساس فضای وب را کسب کنید و بیش از قبل بر مهارت‌های خود بیافزایید.

 

۹ ویژگی‌ مهمی که یک نویسنده خوب بایستی داشته باشد

در این قسمت قرار است از چند خصوصیت مهم نویسنده خوب برایتان بگوییم. وقتی به عنوان نویسنده در محیط کاری وارد می‌شوید و می‌خواهید با کارفرماهای مختلف همکاری کنید بایستی چند نکته را در نظر داشته باشید. در ادامه صحبت، این نکته‌ها را تحت عنوان ۹ خصوصیت نویسنده خوب برای شما بیان خواهم کرد.

 

وقت شناس باشید

اولین ویژگی نویسنده خوب، برای اینکه بتوانید نظر هر کارفرمایی را در محیط کاری جلب کنید وقت شناسی است. خودم به شخصه دیدم وقتی نوشته‌ها و مقالات را در زمان مقرر و یا حتّا جلوتر از زمان تعیین شده به کارفرما یا مدیر بخش تولید محتوا می‌دهم روی شما به عنوان نویسنده حساب ویژه‌ای باز می‌کنند. و اینکه در ادامه پروژهای بیشتری را به شما محول می‌کنند.

– چون نشان می‌دهید مشتاق و جدی هستید.

– چون می‌دانند شما فردی نیستید که در زمان تحویل نوشته و مطالب سایت‌ها و باقی محتوا تأخیر کنید و روی زمانی که توافق کردید، تعهد دارید.

 

telegram

 

مسئولیت‌پذیر باشید

وقتی در محیط کاری حال چه حضوری یا به ویژه دورکاری مسئولیتی را تحت عنوان نویسنده مقالات و سایر مطالب را به عهده می‌گیرد برای تک تک آنها احساس مسئولیت کنید.

و اگر اشتباه یا خطایی کردید به دنبال مقصر نباشید و یا حتّا کوتاهی در انجام وظایف از جانب شما در محیط کاری صورت گرفت بلافاصله بپذیرید و به دنبال رفع مشکل و برطرف شدن موضوع باشید.

 

در دسترس باشید

من نمی‌گویم برای اینکه نویسنده خوب شوید، حتمن در ۲۴ ساعت شبانه روز در دسترس کارفرما باشید، نه به هیچ وجه؛ ولی این طور هم نباشد که بیشتر اوقات در دسترس نباشید و افراد برای پیگیری سفارشات‌شان به دنبال شما باشند که الان شما کجایید و چرا پاسخگو نیستید. چرا پیام‌های ارسالی را پاسخ نمی‌دهید.

اگر هر یک از این اتفاقات بیافتد و به عبارتی در دسترس نباشید، در محیط کاری به خصوص دورکاری باعث می‌شود مخاطب به شما اعتماد نکند و حتّا برای پروژه‌های بعدی دیگر به شما مراجعه نکند و به سخنی دیگر قطع همکاری کند.

 

دارای مهارت‌های ویژه باشید

وقتی صحبت از مهارت می‌شود می‌توان این ویژگی را به چند مورد تقسیم کرد:

 

-مهارت‌های تخصصی

اگر می‌خواهید در دنیای دیجیتال مارکتینگ شما را به عنوان تولیدکننده‌‌ی محتوا و نویسنده خوب به یاد بسپارند، بایستی به نرم‌افزارها و برنامه‌های محیط کاری خود مسلط باشید. به عنوان مثال در مورد برنامه‌هایی چون برنامه ورد آفیس از تسلط  خوبی برخوردار باشید.

از طرفی، از نحوه نوشتن سناریو برای محتوا نویسی مطلع باشید.

تا حدودی هم به زبان انگلیسی مسلط باشید تا وقتی نیاز شد که از سایت‌های خارجی محتوا تولید کنید در این مورد ناتوان نباشید.

 

البته به عنوان نویسنده و تولیدکننده محتوا از اینکه به برنامه‌های گرافیکی چون فتوشاپ و ایلستریتور هم مسلط باشید، می‌تواند پوئن مثبتی برای‌تان باشد. در این موقعیت می‌توانید پروژه‌های متنوعی را در خصوص تولید محتوا و نویسندگی دریافت کنید. به این شکل می‌توانید موقعیت شغلی خود را به عنوان نویسنده خوب در محیط کاری مورد نظر ارتقاء بخشید.

 

-مهارت‌های نرم

در خصوص مهارت‌های نرم شاید تا حدودی خودتان اطلاع داشته باشید، منتها به نظر من نظم، خوش‌قول بودن، انعطاف‌پذیری، صبوری، مدیریت زمان و روحیه تیمی، روحیه یادگیری مستمر داشتن و … می‌تواند از جمله مهمترین آنها باشد.

 

instagram

 

 

به دانش سئو آگاه باشید

اگر نویسنده هستید و می‌خواهید در این روزها در فضای نت هم فعالیت کنید، در کنار داشتن قلم خوب و ترغیب‌کننده، می‌بایست به بهینه سازی محتوای سایت یا همان سئو SEO مسلط باشید. چون قرار است نوشته‌های شما در فضایی چون اینترنت و نیز البته گوگل رونمایی شود.

پس، این موضوع را مد نظر داشته باشید که حتی شده اطلاعات ابتدایی از سئو را داشته باشید.

داشتن رسانه‌ای در قالب سایت شخصی و … هم می‌تواند خوب و مؤثر باشد.

 

 

درست‌نویسی و علائم نگارشی را در نوشته رعایت کنید

وقتی مطلبی را می‌نویسید و در برنامه ورد تایپ می‌کنید، بایستی از نظم و ساختار خاصی تبعیت کند. یعنی درست‌نویسی در آن رعایت شده باشد.

در درست‌نویسی می‌توان به رعایت نیم‌فاصله در تایپ کلمات اشاره نمود. در رعایت علائم نگارشی هم بایستی نویسنده خوب به دستور زبان فارسی و جایگاه علائم نگارشی در زبان فارسی آگاه باشد تا نوشته‌اش از نظر زیبایی و خوانایی بتواند مخاطب را برای خواندن ادامه مطلب تشویق کند.

و در ادامه اینکه متن یک نویسنده که نوشته با کیفیت می‌نویسد و در وبلاگ فارسی منتشر می‌کند بایستی تا حد امکان کمترین اشتباه تایپی و غلط املایی را داشته باشد. به طور حتم این مسئله با بازنویسی و بازخوانی مکرر حاصل می‌شود.

 

 

خلاق باشید

در نوشتن متن‌ها و تولید محتواها سعی کنید خلاق باشید. برای بهتر شدن در این موضوع می‌توانید به سایت‌های معتبر و خوبی که محتواهای استاندارد و خوب منتشر می‌کنند، مراجعه کنید.

از سوی دیگر برای نویسنده خوب و خلاق شدن، خواندن کتاب‌های خوب با موضوعات متنوع هم می‌تواند مثمر‌ثمر باشد. البته بسیار دیدن، شنیدن و یاد گرفتن هم در خصوص موضوعی که می‌نویسید می‌تواند تا حدود زیادی کمک‌کننده باشد.

 

 

 

مستمر در حال یادگیری باشید

به عنوان نویسنده و تولیدکننده موفق محتوا بایستی مدام در حال یادگیری باشید. این مسئله را با شرکت در دوره‌های حضوری و آنلاین اساتید نویسندگی و تولید محتواست که رفع رجوع می‌کنید.

در این بین خواندن کتاب، شرکت در برنامه‌های زنده افراد متخصص این حوزه، یا سر زدن به رسانه‌های داخلی و خارجی افراد مطرح هم می‌تواند تا حد زیادی برایتان مفید باشد.

و اما آخرین ویژگی که خیلی مهم و حیاتی است.

 

 

کپی نکنید

یک نویسنده خوب و خلاق به هیچ وجه از نوشته‌های دیگران به خصوص نوشته‌های وبسایت‌های رقبا کپی نمی‌کند. می‌تواند با خواندن نوشته‌های دیگر، ایده بگیرد و در نوشته خود به کار ببرد، امّا کپی کردن به هیچ وجه.

زیرا کپی کردن خط قرمزه همه نویسنده‌ها، تولیدکننده‌های محتوا، کارفرماهای چنین پروژه‌ها در محیط کاری است.

پس، لطف کنید برای پربار شدن فضای وب فارسی از خودتان خلاقیت داشته باشید و فکر و اندیشه‌ی خودتان را روی صفحات سایت بیاورید نه اینکه مطالب‌تا کپی برابر اصل وبسایت دیگران باشد. به این شکل نه از سمت گوگل جریمه می‌شود و نه در نزد مخاطب بی‌اعتماد خواهید شد.

 

 

 

سخن آخر

این چند ویژگی از جمله مهمترین و اصلی‌ترین مشخصه‌هایی بود که از نظر من، یک نویسنده خوب و محتوا نویس موفق بایستی دارا باشد تا بتواند در دنیای دیجیتال مارکتینگ تجربیات متعددی را در رزومه کاری خود ثبت کند و ارتباطات کاری خود را هم به نوعی توسعه دهد.

 

 

من فرزانه کردلو خوشحال می‌شوم بعد از خواندن این مقاله تحت عنوان نویسنده خوب کیست، نظر خودتان را در بخش دیدگاه‎های همین صفحه از سایت جهان فکر برایم ثبت کنید.

 

 

instagram- jahanfekr

 

 

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

copywriter-site-content-writer

معرفی ۸ مزیت مقاله نویسی برای سایت

  وقتی کسب‌وکاری دارید و می‌خواهید آن را رشد دهید. در این عصر روزگار که …

2 نظر

  1. سلام فرزانه جان مطالب سایتت خیلی کاربردیه. ممنون که تجربه هاتو با ما به اشتراک میگذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *