E html> معرفی فیلم اجاره نشین ها - جهان فکر
خانه / سینما و تلویزیون / معرفی فیلم اجاره نشین ها

معرفی فیلم اجاره نشین ها

instagram

telegram

در فیلم اجاره نشین ها با یک ساختمانی در خارج از شهر مواجه هستیم که به هیچ وجه قابل سکونت نیست. این ساختمان دارای چهار طبقه می باشد. در هر طبقه افرادی در آن ساکن هستند. از آنجایی که ساختمان از همان ابتدا اصولی و مهندسی ساخته نشده است. همه بخش ها  از جمله لوله کشی آب و فاضلاب و … دچار مشکل شدند. سراسر ساختمان را نم و رطوبت گرفته. هر آن ممکن است بر سر این افراد آوار شود.

egare-neshi-ha

از طرفی، فردی با نام عباس آقا قصاب که با مادر و پسر و برادرش در یکی از طبقات زندگی می‌کند. در ظاهر نماینده از جانب ورثه ساختمان است. با توجه به ادعای نمایندگیش از سوی مالک ساختمان همه مسئولیت ساختمان را از ابتدای ساخت بر عهده داشته است. در حال حاضر هم حکم تخلیه را به تک تک افراد ساکن در آن ساختمان را داده تا آنجا را ترک کنند و به فکر جای دیگری برای خود باشند.

البته طرح و نقشه حکم تخلیه از سوی عباس آقا برای ساکنین آن ساختمان از طریق یکی از مشاورین املاک آن منطقه صورت گرفته است. از قضا این ساختمان هیچ ورثه‌ای ندارد. نماینده‌ای هم برای آن تعیین نشده است. مشاوره املاک که با عباس آقا دست به توطئه زده، می‌خواهد خانه را مفت و مجانی از دست مستاجرین و عباس آقا بیرون بکشد. آن خانه را بکوبد و از نو بسازد.  در این میان، مشاوره املاک دیگری هم با سایر ساکنین ساختمان همکاری می‌کند تا او بتواند خانه را به چنگ آورد. او هم هدفش ساخت و ساز است.

در نهایت این دو مشاور املاک رقیب یکدیگر هستند و هر کدام به کمک به اصطلاح شرکای خود برای آن ساختمان نقشه می‌کشند. در این میان هم هر روز جنگ و جدلی بین ساکنین و عباس آقا برپاست.

دسته آخر هم این ساختمان بر سر مستاجرین و عباس آقا آوار می‌شود. پس از آن طبق نظر شهرداری این ساختمان مجهول الورثه  قرار است دوباره از ابتدا ساخته شود. در آن شهرکی که ساختمان قرار است ساخته شود. هر واحد می‌تواند به صورت قسطی آن را خریداری نماید. پرداخت اقساط همان حکم اجاره را دارد.

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

introduction-film-colour-room-

معرفی فیلم اتاق رنگ

  در ابتدای فیلم اتاق رنگ، دختری جوان به نام کلاریس کلیف را در محوطه‌ی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *