E html> عدد یک باش - جهان فکر % %
خانه / فرهنگی / عدد یک باش

عدد یک باش

number- one- perfect

jahanfekr- instagram- social- media

هدف از نوشتن این مقاله آن بود که  از نگاه دیگری در فضایی همچون سایت جهان فکر مسئله عدد یک بودن یا همان درجه یک بودن را بررسی کنیم. ایده نوشتن این مطلب از آنجا شروع شد که،چند روز پیش در اینستاگرام ویدئویی دیدم و تصمیم گرفتم در جهان فکر محتوای کلی آن را برای شما مخاطبین و همراهان همیشگی بازگو کنم.به نظر خودم در اولین لحظات، موضوع گوینده‌ای که داشت این بحث را بیان می‌کرد برایم جالب آمد. اگر شما هم در جریان ماجرا قرار بگیرید شاید جلب توجه کند و قدری هم به فکر فرو بروید که درجه یک و عدد یک بودن به چه معناست.

be- number - one- succesfull

بهتر است برویم سر اصل مطلبی که عاملی شد، این نوشته را در این فضا و موقعیت به ثبت برسانم. دیدم و شنیدم که گوینده، در ابتدای صحبت هایش، این طور شروع کرد. البته از زبان خودم آن را برای شما روایت می‌کنم.

او گفت که میدانید کشورهای توسعه یافته و پیشرفته روی چه عددی تمرکز کردن که عاملی برای پیشرفت آنها در دنیای کنونی شده است؟شما چی فکر می‌کنید؟ به نظرتان آن چه عددیست که تغییر و تحول در فضای کاری و زندگی آن جوامع مدرن امروزی را بوجود آورده است؟عجله نکنید الان برایتان می گویم. من هم مثل شما حین گوش دادن به آن ویدئو دوست داشتم از این راز سر دربیام و کشف کنم آن کدام عدد می‌باشد.

البته شاید با عنوانی که تیتر این مقاله کردم تا حد زیادی عدد مورد نظر برای شما حداقل کشف شده است، اما برای من که داشتم آن ویدئو را می دیدم ناشناخته بود.

be- number-one
عددی که مد نظر آن گوینده بود، عدد یک بود. بله شاید تعجب کنید عدد یک!!حالا چرا عدد یک؟
گوینده در ادامه صحبت هایش گفت، این همان عددیست که کشورهایی مثل آلمان، ژاپن و سنگاپور و… در مسیر توسعه بافتگی و پیشرفت، آن را در هر زمینه به کار می‌برند.

در ادامه قدری بحث را برایتان بازتر می‌کنم تا پیام گوینده آن ویدئو را بهتر به شما انتقال دهم. عدد یکان شاید در نگاه اول، خیلی کم و بی مقدار به نظر برسد، منتها همین یکان ها اگر در کنار هم قرار بگیرند طوفانی عظیم به راه می‌اندازند که هیچ قدرتی نمی‌تواند در مقابل آن قد علم کند. موضوع بر سر برقراری صلح و دوستی و آرامش در کره زمین است. زمینی که اگر به عدد  فردی به مانند یک تمرکز شود، طبیعت و دنیای اطرافمان جانی دوباره می‌گیرندو شاید عده‌ای که دارید این مطلب را دنبال می‌کنید بگویید یعنی چی؟

به طور مثال، اگر هر کدام از ما آدم ها به عنوان یک نفری باشیم که یک بطری  یا نایلکس و هر چیزی که در قالب شی ء  بی‌استفاده، کمتر در طبیعت رها می‌کنیم می‌توانیم یک قدمر به دنیای کشورهای توسعه یافته نزدیک و نزدیک تر شویم.یا اصلا اگر در حد توان خود بتوانیم به یک نفر، یک فردی که واقعا نیازمند هست کمک کنیم می‌توانیم جهان دیگری را به تصویر بکشیم.

جزو درجه یکان بودن حتما داشتن بهترین و عالی ترین صفات نیست، بلکه در حین عادی  و متوسط بودن هم می‌شود به این درجه یک بودن معنا و مفهوم بخشید.

number- one- real- human

در پایان جهان فکر یک پیشنهاد دارد. بیاید از امروز یا از همین لحظه به بعد جزو آن دسته یکان هایی باشیم که خواستارن نه تنها برای خود و عزیرانشان بلکه کُل دنیا زیبایی بیافرینند.با کنار هم قرار گرفتن هر کدام از ما یک نفر این امکانپذیر است.نظرتان چیست؟ بهتر است امتحان کنید.

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

takadighari-iran

تکدی گری ممنوع!

امروز صبح که بیرون رفته بودم. در پیاده رو به سمت جلو قدم برمی‌داشتم. متکدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *