E html> از اشتباهاتم خجالت می‌کشم - جهان فکر
خانه / اجتماعی / از اشتباهاتم خجالت می‌کشم

از اشتباهاتم خجالت می‌کشم

instagram

telegram

 make-mistake

 

راستش خیلی از ماها از اشتباه کردن می ترسیم و آن را مایه خجالت خود می‌دانیم، چون ممکن است بقیه فکر کنند چقدر دست و پاچلفتی، یا چقدر گیج یا اینکه چقدر کُند پیش می‌رویم. یا کلی یا دیگر که می‌توانم برایتان اینجا ردیف کنم و شما هم به نشانه‌ی تأیید سری تکان دهید، ولی بی‌معطلی میروم سر اصل موضوع که باعث شد این عنوان را برای پست امروزم انتخاب کنم. داشتم یک فیلم از جف بیزوس می‌دیدم. نمی‌دانم چقدر او را می‌شناسید، تا همین قدر برایتان بگویم که موسس و بنیانگذار سایت آمازون است. از طرفی، یکی از افراد ثروتمند حال حاضر دنیاست.

 

jef-bizos

 

از اینها که بگذریم، در یک نشستی داشت با مجری برنامه از اشتباه کردن مجموعه آمازون صحبت می‌کرد. از اینکه آدم ها هر چقدر بزرگ تر می‌شوند، بایستی شکست های بیشتر و بزرگتری را هم در مسیر کاری و زندگی شان انتظار داشته باشند. اگر در این روزها شرکت ها این موضوع را جدی نگیرند به زودی از صحنه رقابت محو خواهند شد.

او همچنین می‌گفت اگر حرکت نکنید و منطقه امن زندگی تان را جای مناسبی بدانید به جایی نخواهید رسید. حتی از بچه ها هم حرف به میان آورد. می‌گفت تا وقتی بچه هستیم دوست داریم چیزهای بسیاری را امتحان کنیم و به اصطلاح عامیانه بزنیم و خرابش کنیم. در واقع از اشتباه کردن هیچ هراس و دلهره‌ای در دل نداریم، منتها وقتی بزرگتر می‌شویم احساس می‌کنیم اشتباه کردن دیگر متوقف شده و همیشه بایستی در حال درست انجام دادن کارها باشیم. در حالی که در دل بیشمار شکست و اشتباه است که می‌توانید به موفقیت برسید. تا آزمون و خطا نکنید نمی‌توانید به چیزی که مد نظرتان است دست یابید.

پس، وقتی کار جدیدی را  انجام می‌دهید احتمال اشتباه کردن تان بسیار زیاد است. مهم آن است که پای کار بیایستید و عقب نشینی نکنید و بر عکس تلاشتان را دو چندان کنید. اینگونه است از استعدادهای ذاتی تان بهترین استفاده را می‌کنید. افتخار کردن به استعدادها و موهبتی که از قبل در وجودتان کاشته شده موفقیتی محسوب نمی‌شود.

موفقیت وقتی کسب می‌شود که استعدادهایتان را کشف کنید و چگونگی استفاده از آنها را بلد باشید. در این لحظه است که با برگشت به عقب به تلاشی که در مسیر کشف استعدادهایت انجام دادید افتخار می‌کنید.

هر چقدر بیشتر به صحبت های جف بیزوس گوش می‌دادم بیشتر به این حقیقت پی می‌بردم که اشتباه کردن و شکست خوردن بخش جدایی ناپذیر مسیر موفقیت است. پس  بایستی این اصل زندگی را بپذیرم که اگر خواهان موفقیت بیشتر هستم بایستی اشتباهات و شکست های بیشتری هم در آرشیو کاریم داشته باشم. پس لازم نیست در مسیر موفقیت از اشتباه کردن هایم خجالت بکشم.

من فرزانه کردلو این موضوع را در سایت جهان فکر ثبت کردم تا این موضوع مهم بیشتر در ذهنم ثبت و ضبط شود.

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

۳۶۵ روز با یادداشت‌های آنلاین و کوتاه یک کپی‌ رایتر

در این صفحه من فرزانه کردلو تصمیم دارم از امروز ۳ دی ۱۴۰۲ به مدت …

2 نظر

    • سلام
      راضیه عزیز
      ممنونم که وقت گذاشتین و مطلبم خوندید. تشکر ویژه بایت اینکه دیدگاهتونم هم ثبت کردید.
      خوشحالم موافق نتیجه گیری من و حرف های جف بیروس هستید 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *