E html> سایت آری یا نه؟ - جهان فکر
خانه / یادداشت روزانه / سایت آری یا نه؟

سایت آری یا نه؟

designe- website

چند روز پیش در مرکز شهر زنجان در پیاده‌رو ایستاده بودم و قصد برداشت پول نقد از عابر بانک را داشتم. همین طور هم شد. قبل من چند نفری در صف بودند. من هم طبق روال بایستی در صف می‌بودم تا از آن دستگاه ATM استفاده کنم. و بالاخره بعد از دقایقی نوبت من رسید.

نوبت من که شد یک دفعه دیدم روبروی عابر بانک دستفروشی که داشت شال و روسری می‌فروخت، مامورین شهرداری با وانت جلویش ایستادند و از او خواستند که جمع کند، چون سد معبر کرده است.

فروشنده که مردی میان سال با قد متوسط بود. با شنیدن این جمله داد و بیداد کرد و مانع جمع کردن جنس‌هایش به وانت نیسان شد.

تعدادی از عابرین پیاده که از آنجا گذر می‌کردند وقتی این صحنه و داد و بیدادهای دستفروش را دیدند و شنیدند به سمت آن مرد و بساطش رفتند و از مامورین شهرداری خواستند این کار را نکند. مرد و زن دور دستفروش و بساطش جمع شدند.

 

instagram

 

مأمور به یکی از شهروندان گفت:

ما که نمی‌خواهیم او را از نان خوردن بیاندازیم. ما هم می‌دانیم او کاسب است. به ما دستور دادند و ما هم بایستی اجرا کنیم. برایشان محلی در مکانی مشخص تعیین شده است.

دستفروش گفت: نه چنین نیست.

به هر حال هر چه بود با زیربار نرفتن دستفروش و وساطت کردن عابرانی که از آنجا گذر می‌کردند تا حدودی موضوع فیصله پیدا کرد.

راستش وقتی این صحنه را دیدم. داشتم فکر می‌کردم چرا بر مردم در این اوضاع نه چندان مساعد اقتصادی و سایر مشکلات استرس وارد می‌کنند. به طور حتم جنس‌های آن دستفروش همه چیزش بود و اگر می‌بردند معلوم نبود چه اتفاقی می‌افتاد.

طبق گفته دستفروش به زور می‌خواهند آدم برود مواد فروش و دزد شود. من ۸ نفر دارم که نگاهشان به دستان من است.

 

قبلن اگر این اتفاق را می‌دیدم، می‌گفتم کاش مردم به جای این روش‌های سنتی به خرید و فروش آنلاین روی بیاروند.

امّا این روزها به جهت اوضاعی که در بستر اینترنت از قطعی، اختلال و کمی سرعت ایجاد شده است. نمی‌دانم چه بگویم و چه پیشنهاد بدهم.

به نظر می‌رسد همان دستفروشی کنار خیایان بهترین گزینه در این اوضاع احوال باشد. هر چند خطرات این چنینی و جمع شدن را هم بایستی به جان بخریم.

 

telegram

 

البته این را هم بگویم.

هر چند الان هم روی حرفم هستم و می‌گویم اگر تحت هر عنوانی کسب‌و‌کاری دارید. رسانه‌ای در قالب سایت دارید تا بتوانید محتوا خود را به صورت دیداری و شنیداری و نوشتاری در آن به نمایش بگذارید و در کنار آن محصولات و خدمات خود را هم به فروش برسانید. به نظر می‌رسد خیلی نبایستی دل به شبکه‌های اجتماعی بست. چون ممکن است دچار فیلتر شوند.

به هر حال همگی‌مان می‌دانیم رسانه‌هایی مثل شبکه‌های اجتماعی و دیگر شبکه‌های ارتباطی با مخاطب کانالی از رسانه‌ی مادر یعنی سایت هستند.

پس، در این اوضاع و احوال بهترین کار است. کدام کار؟

این که بایستی هر صاحب کسب‌و‌کاری رسانه‌ای همچون وبسایت داشته باشد تا بتواند به طور ثابت و همیشگی خدمات خود را به مشتریان و مخاطبانش عرضه کند و از این طریق بتواند خرید و فروش انجام دهد و معرف خدمات به کاربران و مخاطبانش باشد.

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

۳۶۵ روز با یادداشت‌های آنلاین و کوتاه یک کپی‌ رایتر

در این صفحه من فرزانه کردلو تصمیم دارم از امروز ۳ دی ۱۴۰۲ به مدت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *