E html> لطفاً انگلیسی تایپ کنید - جهان فکر
خانه / یادداشت روزانه / لطفاً انگلیسی تایپ کنید

لطفاً انگلیسی تایپ کنید

instagram

telegram

دیروز عصر ساعت شش در وییناری رایگان با عنوان «تدوین استراتژی محتوا برای اینستاگرام» با ارائه آقای رضا واعظی شرکت کردم.  البته با نیم ساعت تأخیر وارد وبینار شدم. ناگفته نماند که بخشی از تأخیر هم در کنار کلاس داشتن به خاطر اینترنت هم بود و اختلالاتی که نمی‌توانستم وارد پنلم در سایت ایسمینار شوم. در نهایت وقتی وارد شدم در صفحه لپ‌تاپم یک صفحه ‌اسلاید مانند با چند کلمه فارسی را دیدم  و به محض آن صدای گوینده را شنیدم. خوشحال شدم که وصل شدم. به تبع آن صدا صدای ارائه‌دهنده بود.

 

در همان ابتدای ورود از اینکه تصویر گوینده نبود و فقط اسلاید‌ها به ترتیب با توضیحات گوینده جلو می‌رفتند برایم عجیب آمد.

گذشت …

 و برای اینکه با فضا و صفحه بهتر ارتباط بگیرم در حین گوش دادن به صحبت‌های گوینده و یادداشت کردن. سعی می‌کردم همزمان با دیدن اسلایدها به مابقی یخش‌های صفحه‌ی روبرویی هم توجه کنم. در این حین دیدم بخشی هم به عنوان گذاشتن پیام و نظر در صفحه وجود دارد. باز مدتی از وبینار گذشت و وقتی یکی از شرکت‌کننده‌ها نظرش را در مورد قسمتی از صحبت‌های ارائه ‌دهنده در بخش نظرات درج کرد. سریع گوینده گفت لطفاٌ انگلیسی تایپ کنید، چون وقتی فارسی تایپ می‌کنید من برعکس می‌بینم.  در حین برگزاری وبینار این حاشیه‌ها قدری برایم عجیب آمد. اول نبود تصویر گوینده و در ادامه تایپ انگلیسی در بخش از نظرات بود. نمی‌دانم هر چه که بود وبینار به همین منوال گذشت.

من که سوالی نپرسیدم هر چند سوال زیاد داشتم. البته چرا پرسیدم چون نصفه نوشته‌ام را به حروف انگلیسی تایپ کردم بخشی‌ از آن نصفه رفت. گوینده در ادامه گفتند در آخر برنامه سوالتان را بار دیگر مطرح کنید.  من هم پذیرفتم و خلاصه دیگر منصرف سوال پرسیدن به این طریق شدم و اصلاً در آخر هم سوالم را مطرح نکردم.

در آن لحظه بخشی از ذهنم درگیر این بود که چقدر تایپ به حروف انگلیسی برایم سخت است. سخت که نمی‌شود گفت، منتها آن سرعتی که در تایپ فارسی دارم در این بخش نداشتم و تا حالا این کار را انجام نداده بود. حتی برایم هم پیش نیامده بود در ارسال پیام یا همان اس‌ام اس روزی به سرم بزند که با حروف انگلیسی پیامم را تایپ کنم، ولی مثل اینکه بد نیست این تمرین و چالش را هم برای خودم داشته باشم.

در آن لحظه به خودم گفتم چه جالب می‌شود گاهی برای تقویت و تمرین مغز و حافظه این مدل تایپ کردن را در تمرین نوشتن روزانه داشته باشم. شاید اولش سخت باشد، منتها همیشه که در آن سطح نخواهم ماند و در ادامه بهتر خواهم شد.

در پایان این را هم بگویم با اینکه برنامه‌شان حواشی کم نداشت مطالبشان برایم مفید بود.

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

۳۶۵ روز با یادداشت‌های آنلاین و کوتاه یک کپی‌ رایتر

در این صفحه من فرزانه کردلو تصمیم دارم از امروز ۳ دی ۱۴۰۲ به مدت …

2 نظر

  1. فرزانه جان کاش مطالبی که اموختی رو هم توی سایتت ارائه بدی‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *