E html> تمام پنج حست را تقویت کن - جهان فکر
خانه / یادداشت روزانه / تمام پنج حست را تقویت کن

تمام پنج حست را تقویت کن

instagram

telegram

پول به حس ششمی می‌ماند که بدون آن نمی‌توانید از پنج حس دیگرتان بهره کامل ببرید.

سامرست موام

 

این نقل قول را می‌توان به خیلی‌چیزها ربط داد. اگر در زندگی پول نباشد نمی‌توان آن طور که باید و شاید از زندگی لذت برد. به شخصه معتقدم شاید پول همه چیز نباشد، منتها بدون آن هم نمی‌توان زندگی کرد. زندگی استفاده از پنج حس است. پس:

اگر پول نداشته باشیم نمی‌توانیم زیبایی اطرافمان را لمس کنیم.

اگر پول نداشته باشیم حس شنوایی‌مان قوت کمی دارد و خوبی‌ها و زیبایی‌های زندگی ‌را نمی‌بینیم و نمی‌شنویم.

این عبارت‌ها را به شکل‌های گوناگون می‌توانیم ادامه دهیم. به طور حتم شمایی که این عبارت را می‌خوانید از نگاه خودتان آن را  تکمیل کردید و من هم از نگاه خودم به چند مورد اشاره کردم. منظورم همان پول نباشد و الی آخر.

انگار وقتی پول نباشد نمی‌توانیم آن طور که باید و شاید تمرکز داشته باشیم و از زندگی لذت ببریم. از طرفی، الان که بیشتر فکر می‌کنم متوجه می‌شوم وقتی پول نیست همه چیز تحت شعاع آن قرار می‌گیرد. و همه چیز به موضوعات منفی و فکرهای ‌منفی هدایت می‌شود. از دروغ گفتن بگیرید تا دزدی کردن و …

Financial goals,saving money

هر چند درست است که پول ابزار است و طرز نگرش ما به آن است که زندگی‌مان را تغییر می‌دهد. مگر نمی‌گوییم زندگی، یعنی اینکه همه هوش و حواس‌مان یعنی پنج حواست در خدمتت باشد، ولی  بدون پول امکان ندارد. بله امکان ندارد، ولی در همان ایام بی‌پولی هم برخی افراد کارهایی کردند که آنها را از فقر و کارتن‌خوابی و… نجات داده است. از این دست آدم‌ها کم نیستند.

امروز داشتم کتاب «همین حالا را پول جذب کن» جو ویتال را می‌خواندم. وی در ابتدا کارتن‌خواب بوده است. بله کارتن‌خواب بوده، منتها الان فرد موفق و ثروتمندی است. همین‌طور که صفحات کتاب را ورق می‌زدم و جلو می‌رفتم، بیشتر به این نکته پی ‌می‌بردم که همه می‌توانند ثروتمند شوند به شرطی بخواهند و راه و روش پولدار شدن را بلد باشند. منظورم از راه‌ و روش درست و اصولی است. زود ذهنتان به بیراهه نرود.

پس،حتی اگر پنج حسمان هم تعطیل شود، ولی مغزمان بین دو گوش‌هایمان که تعطیل نشده است. بایستی برای جذب پول بیشتر، زندگی قبلی و افکار قبلی‌مان را تغییر دهیم تا بیشتر و بهتر پنج حس‌مان کار کند و پول‌ها و ثروت‌های بیشتری را به سوی خود جذب کنیم.

این را هم یادمان باشد که پول و ثروت فقط اسکناس نیست. هدیه‌هایی در قالب غذا، لباس و …  که از کسی و کسانی هم دریافت می‌کنیم می‌تواند به عنوان ثروت و پول معنوی به حساب آید.

بنابراین، به ‌جای آنکه پول‌های مادی را بشماری و هر روز در انتظار دریافت بیشترش باشی. بهترین کار آن است که دقت‌ و توجه‌ات را بیشتر کنی تا در ابتدا ثروت و پول‌های معنوی را به سوی خود جذب کنی. نگران نباش در ادامه پول مادی خود به خود سویت هدایت می‌شود.

پس، پنج حست را حتی در کمبود و نیز نبود پول هم تقویت کن تا در پی آن اتفاقات خوبی برایت رقم بخورد.

instagram-jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

۳۶۵ روز با یادداشت‌های آنلاین و کوتاه یک کپی‌ رایتر

در این صفحه من فرزانه کردلو تصمیم دارم از امروز ۳ دی ۱۴۰۲ به مدت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *