E html> زمستان سر رسید - جهان فکر
خانه / عمومی / زمستان سر رسید

زمستان سر رسید

 سر رسیدن زمستان در شب چله

چند ساعتی تا پایان حضور فصل برگ ریزان پاییز باقی نمانده تا میزبان فصل زمستان باشیم.پاییز، فصلی که مملو از طعم، رنگ و احساس است. رنگ های زرد، نارنجی، قرمز و… از میان میوه ها گرفته تا برگ های خشکیده زیر پای عابرین پیاده خش خش کنان حضورشان را اعلام می کنند.به طور حتم دلمان تنگ خواهد شد برای روزهای پاییزی پر احساس.هر چند زمستان هم حال و هوای خاص خودش را دارد.

fall season - Yalda night-همراهی نور با زمستان

امشب در ثانیه های واپسین،زمانی که لحظه ها به فردا سپرده می شوند تا فصل زمستان را شروع کنیم، برای یک دقیقه بیشتر شب تاریک حضورش را ثبیت می کند تا بالاخره خود را تسلیم نور و روشنایی کند.
از دیرباز نور و آتش در میان ایرانیان جایگاه ویژه ای داشته. امشب هم بی دلیل نیست پس از گذشت سالیان دراز، جشن شب چله به قوت خود باقیست و طولانی ترین شب را سپری می کنیم تا نورامید سپیده دم فردای زندگی بخشی را به تصویر بکشیم،حتی اگر زمستان سرد و طاقت فرسا در راه باشد.فصل سال، این بار با لباس پاییز خزان خود را از تن به در می کند تا زمستان سرد و برف پوش را به تن کند.

snowfall-yalda night- winter
این بدان مفهوم است که دنیا هر لحظه در حال تغییر است و ثابت نیست،پس چرا ما انسان ها در غم و ناراحتی بمانیم.بهتر نیست این پیروزی غرور انگیز نور امید بخش را به سیاهی شب جشن بگیریم و با تغییر فصل ها، رنگ و طراوتی از نوع زمستانی را بر چهره هایمان نقاشی کنیم.
زمستان سردی که محفل مارا با گرمای وجودش به نوعی دیگر گرم و دلنشین می کند.امشب قرار است در حضور نور، آتش، روشنایی گرمابخش، در هر خانه و کاشانه و نیز در هر شهر و دیاری فصل پاییز را به شادی و سرور همچنین دعای خیر بدرقه کنیم تا ورود زمستان سرد و برفی طبیعت به سکوت عمیق فرو رود و خود را از درون برای رویش حیات بخش و روح نواز در بهار پیش رو آماده سازد.
اتفاق بزرگی در راه است. برای تغییر جهان بیرون قرار است، درون دگرگون شود. واقعا شگفت آور است…
شنبه ۳۰ آذر سال یک هزار و سیصد و نودو هشت

جشن شب چله بر همگان مبارک.

snowfall- snowman-yalda night

پیش به سوی زمستانی که قرار است در آن خاطره سازی کنیم و با دانه های برفی که در هوای زمستانی در حال رقصیدن هستند به آرامشی وصف ناپذیر دست یابیم.

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

its-time-time-min

دیگه وقتشه!

  خیلی هایمان وقتی می‌خواهیم شروع کنیم با جملاتی این چنینی ” هنوز وقت هست” …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *