E html> برای افکارتان چه لباس هایی به تن می‌کنید؟ - جهان فکر
خانه / نوشتن / برای افکارتان چه لباس هایی به تن می‌کنید؟

برای افکارتان چه لباس هایی به تن می‌کنید؟

instagram

telegram

 

پریشب بر حسب فرصتی که در اختیار داشتم در لایو ساعت ۱۱ شب آقای شاهین کلانتری شرکت کردم. لایو حدواً به چهل دقیقه به طول انجامید. در ابتدا آقای کلانتری از چرچیل و جایزه نوبل ادبی گرفتنش صحبت کردند (بماند که برایم خیلی تعجب آور بود که چرچیل نخست وزیر کشور بریتانیا به عنوان یک سیاستمدار جایزه نوبل ادبی دریافت کرده بود چگونه ممکن است؟!) و بعد با یک جمله از سخنان وینستون چرچیل از کتابی با نام چطور مثل چرچیل فکر کنیم را انتخاب و قرار شد همگی در عرض پنج دقیقه در مورد جمله قصار چرچیل ” این واژه ها هستند که تا ابد باقی می‌مانند” بنویسیم.

پس از آن نوبت به تمرین پنج دقیقه نوشتن دیگری رسید. این بار سخن  قصار چستر فیلد از کتاب هوش کلامی تونی بازن حرف به میان آمد. چستر فیلد گفته بود: “کلمات لباس افکار شما هستند”. من و بقیه افراد حاضر در لایو به همراه آقای کلانتری بار دیگر در آن پنج دقیقه دوم هر چیزی در مورد این جمله به ذهنمان رسید نوشتیم. بعداً قرار شد اگر خواسیم نوشته‌مان را بسط دهیم. الان تصمیم گرفتم پست امروزم را به این موضوع و نوشته‌‌ام در باره جمله قصار چستر فیلد اختصاص بدهم کسی که بعداً وقتی در اینترنت جستجو کردم متوجه شدم او هم در گذشته جزو سیاستمداران کشور انگلستان به حساب می‌آمد.

داشتم فکر می‌کردم واقعاً هم چستر فیلد راست می‌گفته کلماتی که برای گفتگو و بیان نظرات مان با دیگران استفاده می‌کنیم لباس افکار ما را تشکیل می‌دهد. اصلاً چرا راه دور برویم حتی لباس خودگویی هایمان یعنی من و منی که با خودمان داریم هم در آن افکارمان لباس متفاوتی به تن می‌کند. راستی در کمد افکارتان از چه لباس هایی استفاده می‌کنید. اصلا به رنگ، طرح، جنس، مناسبت داشتن آن روز و لحظه و … برای گفتن جملات حرف هایتان دقت می‌کنید یا هر چه پیش آید خوش آید و بر زبانتان جاری می‌کنید.

 به واقع برای هر کدام از افکارتان ترجیح می‌دهید چه لباس هایی به آنها بپوشانید؟ تا حالا فکر کردید که بایستی بعد از یک مدت لباس افکارتان را تغییر دهید. منظور دم به دقیقه عوض کردن تن پوش افکارتان نیست. منظور آن است که وقتی کتابی می‌خوانید، یا دوره‌ ای شرکت می‌کنید؟ یا مکان جدیدی یا با آدم جدیدی هم صحبت می‌شوید افکارتان همان لباس های قبلی را به تن دارند یا کمی به روزتر شده‌اند و رنگ و لعاب جدیدتری و آگاهانه تری به خود گرفته‌اند؟ یا بهتر بگویم عمق بیشتری پیدا کرده‌اند کدامیک؟ راستی بیشتر اوقات لباس افکارتان را از کجا تهیه می‌کنید؟ اصلا جامه های افکارتان چه قیمتی هستند؟ لباس های افکارتان گران قیمت هستند و پر محتوا یا اینکه ارزان و دم دستی هستند؟ کدامیک؟ اصلا از رخت های افکارتان مراقبت می‌کنید یا هر جا بیاید پخش و پلا می‌کنید؟

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

who-is-writter

نویسنده کیست؟ و بیان ۲۴ ویژگی یک نویسنده

  ۱-نویسنده کسی است که ابزار کارش کلمات است و هر لحظه با بودن در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *