E html> چگونه وبلاگ‌ نویس موفقی شویم؟ - جهان فکر
خانه / تولید محتوا / چگونه وبلاگ‌ نویس موفقی شویم؟

چگونه وبلاگ‌ نویس موفقی شویم؟

امروز در جریان پاسخ به سوال نحوه وبلاگ‌ نویس موفق شدن چگونه است؟

داشتم به اهمیت وبلاگ‌نویسی فکر می‌کردم. تا اینکه یادم آمد در مورد اهمیت وبلاگ نویسی یا بهتر بگویم دلایل وبلاگ نویسی در سایت جهان فکر قبلن مقاله‌ نوشتم.

 

instagram

 

وقتی داشتم مقاله‌ا‌ی که از آن اسم بردم را مجدد می‌خواندم و از نظر می‌گذراندم یک نکته مدام در ذهنم تکرار می‌شد. این که وبلاگ نویسی و کلن کار هر تولیدکننده محتوا یاد دادن یک موضوع جدید به مخاطب است. موضوعی که شاید بسیاری از آن اطلاع نداریم و وقتی به آن وبلاگ سر می‌زنیم، مشکل و سوالم برطرف شده است.

و ما وقتی می‌آییم در مورد آن موضوع با مخاطبین خود صحبت می‌کنیم، نه تنها خودمان مجدد بهتر آن مسئله را فرا می‌گیریم و در ذهن‌مان تثبیت می‌شود.

از طرفی، مخاطب ما به پاسخ و سوال خود دست پیدا کرده. است. سوالی که شاید در ذهن او هم ایجاد شده باشد، ولی تا آن لحظه پاسخی نداشت یا بهتر بگوییم پاسخ تکمیلی یا بهتری از تجربه و نگاه ما به موضوع نداشته است.

البته برای اینکه در مسیر وبلاگ نویسی بتوانید وبلاگ‌نویس موفق باشید بایستی یک سری ویژگی‌ها را هم داشته باشید. شاید کنجکاو شدید که بدانید که آن مشخصات کدام‌ها هستند؟

در ادامه مطلب چگونه وبلاگ‌نویس موفق شویم به چند مورد اشاره می‌کنم، امیدوارم مورد توجه‌تان قرار بگیرد و در توسعه سایت خود از آنها استفاده کنید.

 

موضوع مشخصی داشته باشید

در شروع صحبت در مورد اینکه چگونه وبلاگ‌ نویس موفق شوید.

اول بایستی بدانید. وبلاگ بخشی از سایت است که نوشته‌ها و محتوا متنی در آن قرار می‌گیرد. نویسنده آن نوشته‌ها و محتواهای متنی را وبلاگ‌نویس گفته می‌شود.

در ادامه بایستی بدانید برای اینکه بتوانید بر یک موضوعی قرار است در رسانه‌ی خود صحبت کنید، مسلط باشید و بتوانید در ادامه مسیر نوشتن در سایت بهتر عمل کنید. شما در درجه‌ی اول بایستی به آن موضوع علاقه داشته باشید تا هر روز در مورد آن تحقیق و پژوهش بیشتری کنید و مایل باشید بیشتر و بیشتر در مورد آن در وبسایت خود صحبت کنید.

بعد اینکه موضوع مشخص شد، در ادامه‌ی کارتان بایستی چه کار کنید. بیایید بگویم چه کنید.
اگر هم موضوع ندارید، می‌توانید از خودتان، تجربیات‌تان و نیز حتی موضوعات مورد علاقه که تخصص و دانش بیشتری در مورد آن دارید مطالب‌تان را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

 

telegram

 

مداومت داشته باشید

ببینید، شما به عنوان وبلاگ‌نویس موفق وقتی موضوع مورد علاقه خود را مشخص کردید، هر روز بایستی به دنبال انتشار مطلبی در مورد آن موضوع در وبلاگ‌تان باشید. یعنی مخاطبی که به وبلاگ سایت شما سر می‌زند، در عین حال که سرگرم می‌شود، چند نکته هم از آن موضوع یاد می‌گیرد و می‌تواند رسانه‌ی شما را برای آن کسب آگاهی بیشتر دفعات بعدی دنبال کند.

 

پس، این گونه نباشد که یک روز مطلب بنویسید و دو هفته مطلبی در سایت نباشد و خبری از شما و محتواها‌ی‌تان نباشد. نه! بلاعمس بایستی هر روز یا زمان‌های مشخصی از هفته و روز محتوا منتشر کنید و در اختیار مخاطب‌ خود قرار دهید.

چون اگر غیر این باشد، به این شکل نمی‌توانید رسانه و محتواهای‎تان را در معرض دید افراد بیشتر قرار دهید و بتوانید نظر مخاطب خود را جلب کنید. پس خودتان بایستی اول تکانی به خودتان دهید و به دنبال انتشار مقالات و نوشته‌های خوب و کاربردی باشد. نوشته‌هایی که نیازی از مخاطب را پاسخ داده باشد.

 

بنابراین، در وهله‌ی اول برای اینکه به وبلاگ‌نویس موفق تبدیل شوید، خودتان بایستی در کارتان یعنی انتشار مطلب و نوشته و … استمرار و مداومت داشته باشید تا مخاطب هم به شما اعتماد کند و پای صحبت‌های بعدی‌تان بنشیند و پا به پای‌تان بیاید.

همین که با این کار نگاه و تجربه خود را در اختیار مخاطب خود قرار می‌دهید، به عبارتی دارید یک کار انسان‌دوستانه هم انجام می‌دهید یعنی دارید به یک نفر یا چند نفر در دور و اطراف خود کمک می‌کنید. خود این کار حس خوبی به فرد منتقل می‌کند.

یادتان باشد، استمرار در هر کاری از جمله نوشتن وبلاگ یکی از ویژگی‌های افراد موفق است.

 

تأثیرگذار باشید

برای اینکه بتوانید با نوشته‌های‌تان به کار افراد بیاید و نیازی را برطرف کنید، بایستی به افراد ارزشی را بیافزایید. یعنی فرد مورد نظر با خواندن نوشته شما در سایت تغییری کرده باشد و چیزی به آن اضافه شده باشد. ما قرار نیست با نوشته‌های‌مان به عنوان وبلاگ نویس کل دنیا را تغییر دهیم.
ولی همین که یک نکته در بخش حرفه، زندگی و … خود که حاصل از تجربه زیسته‌مان در این کره خاکی است و بیان می‌کنیم، می‌توانیم تا حدود زیادی تأثرگذار باشیم و برای چند دقیقه هم که شده دنیا را برای افراد مختلف به جای خوبی تبدیل کنیم. به طور حتم یکی از ویژگی وبلاگ‌نویسان موفق، تأثرگذاری آنها برای مردم جامعه خودشان و سرتاسر دنیاست.

 

 

ناشناس نباشید

شاید شما هم تجربه کرده باشید. من به برخی از سایت‌ها که سر زدم، دیدم که نه بخشی در مورد «درباره‌ی من» دارد. نه «راه ارتباطی» دارد تا مخاطب در صورت نیاز با او در ارتباط باشد.
بهتر برای اینکه به وبلاگ‌ نویس موفق و حرفه‌ای تبدیل شوید و افراد بیشتری در همان نگاه اول به شما و سایت‌تان و به ویژه نوشته‌های‌تان اعتماد کنند بایستی مجهول و مبهم نباشید.
کار خاصی نمی‌خواهد انجام دهید. فقط در بخش درباره‌ی من یک معرفی حتی شده کوتاه از خود داشته باشید تا مخاطب بهتر بتواند با شما ارتباط برقرار کند.

 

وبلاگ‌تان را به امان خدا رها نکنید

اگر قبلن نوشته و پستی را  نوشتید و در بخش وبلاگ سایت خود منتشر کردید. دوباره در اولین فرصت به آن سر بزنید و آن را مورد بازخوانی و بازنویسی قرار دهید. به صفحات مختلف سایت سر بزنید و نوشته‌ها و باقی بخش‌ها نگاهی بیاندازید، اگر نقصی وجود دارد در همان لحظه برطرف کنید.

به نظرم بهترین کار آن است که برای انتشار نوشته‌های خود در وبلاک‌تان تقویم محتوایی داشته باشید.

بایستی در جریان باشید، خزنده‌های گوگل که در هر لحظه در حال رصد سایت شما و بقیه سایت‌ها هستند این تغییرات را حس کرده و به نوشته بازخوانی و بازنویسی شده هم امتیاز قائل می‌شوند و در ادامه در رتبه خوبی شما را قرار می‌دهند.

 

به طور حتم ویژگی‌های مهمی دیگری هستند که در شکل گیری تدریجی یک وبلاگ‌ نویس موفق نقش خواهد داشت. من تلاش می‌کنم در صورت لزوم به تدریج به این ویژگی‌ها اضافه کنم و شما را بیشتر از قبل در جریان این مشخصات وبلاگ‌نویسان موفق و حرفه‌ای بگذارم.

 

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

copywriter-site-content-writer

معرفی ۸ مزیت مقاله نویسی برای سایت

  وقتی کسب‌وکاری دارید و می‌خواهید آن را رشد دهید. در این عصر روزگار که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *