E html> تولید محتوا چیست؟ - جهان فکر
خانه / نوشتن / تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا چیست؟

 

 

concept

 

راستی در این روزها وقتی مدام اصطلاح تولید محتوا را می‌شنوید، چه چیز بیشتر از همه نظرتان را به خود جلب می‌کند. به طور حتم خود واژه محتوا بیشتر از همه ذهن تان را انگولک می‌کند که منظورش چه نوعی محتوایی است. همانطور که اطلاع دارید محتوا انواع مختلفی دارد. محتوای متنی، تصویری، صوتی و… از جمله آنها می‌باشد. پس، با انواع مختلفی از محتوا شما می‌خواهید با مخاطب ارتباط برقرار کنید.

 

 

instagram

 

در گذشته وسیله اطلاع رسانی و ارتباط با مخاطب قدری فرق می‌کرد. امروزه در حین اینکه جذب مخاطب به کمک سایتها و انواع شبکه های اجتماعی راحت تر شده است، با این حال بسیاری افراد هر محتوا و برندی را نمی‌پسند. به طور حتم برند و محتوایی که با کیفیت باشد بیش از همه نظر مخاطب را به سوی خود جلب می‌کند.

 

 

content

 

موافقید برای لحظاتی کوتاه با من فرزانه کردلو در جهان فکر همراه و هم مسیر شوید تا بیشتر با مفهوم content آشنا شوید.

 

 

تعریف محتوا

محتوا یا به عبارتی تولید کننده محتوا با توجه به متن نوشته، صدا و تصویر و فیلم  می‌خواهد مشتری و مخاطبش را به سوی خود جذب کند و در ادامه با او ارتباط برقرار کند، به نوعی بخش  از کار بازاریاب را به عهده دارد. امروزه با توجه به اینکه بازار محتوا و تولید محتوا گرم است همه دوست دارند یک جای کار را بگیرند و به عنوان یک آزاد کار یا فریلنسر از آن کسب درآمد کنند. آیا شما هم مایلید به کار تولید انواع مطلب در سایتها و شبکه های اجتماعی روی آورید. اگر جوابتان بله است. شاید سوال چرا تولید محتوا می‌کنیم هم در ذهن شما شکل گرفته باشد.  

 

telegram

 

 

 

 

چرا تولید محتوا می‌کنیم؟

وقتی کلمه‌ای مثل چرا ابتدای یک پرسش از جمله تولید محتوا مطرح می‌شود. طرف سوال کننده به دنبال قصد و هدف شما به عنوان تولید کننده است. راستی می‌دانید هدف از ایجاد محتوا در انواع رسانه ها به شکل های گوناگون چیست. خیلی ساده برای جذب بیشتر مخاطب و مشتری است. صاحبان کسب وکارهای مختلف می‌خواهد فردی که هیچ شناختی از برند و فعالیت های آن مرکز و شرکت ندارند ، اول شناخت اولیه پیدا کند و سپس برای استفاده از خدمات آن پیش قدم شود. به طور حتم هر چقدر محتوا جذاب تر باشد، قدر مسلم است که مخاطب سریعتر جذب می‌شود و از طرفی تعداد جذب مخاطب هم روند رو به رشد برای آن شرکت یا مرکز خواهد داشت.

 

به نوعی انواع کسب و کارها در هر سطحی که هستند می‌خواهند در حین اینکه اطلاع مخاطب خود را افزایش می‌دهند، محصولات خود را برای خرید و فروش به آنها ارائه دهند. نکته مهم آن است که محتوا به صورت رایگان در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد. در حین اینکه رایگان است بایستی پولساز، جذاب، سرگرم کننده، نو و بکر نیز باشد.

 

 

Content production

 

 

صحبت از افزایش مخاطب شد،  قطع به یقین شما بایستی محتوا را در اختیار کسانی بگذارید که به آن محتوا نیاز دارند و دغدغه این روزهایشان است. پس نبایستی مخاطب را اشتباهی انتخاب کنید. بنابراین بایستی بدانید جامعه هدفتان کیست و چه ویژگی هایی دارد تا بهتر با آنها ارتباط برقرار کنید. در بسیاری محتواها در اصطلاح به آن پرسونای محتوا گفته می‌شود. قرار است در روزها و ماههای آینده مخاطب یا همان پرسونای شما یکی از تبلیغ کننده های شما باشد پس در جذب مخاطب و ایجاد  محتوای با کیفیت همه تلاش تان را به کار بگیرید.

 

من فکر می‌کنم برای بیان این تعریف هر کسی بایستی از دنیای خودش به آن نگاه کند و نظر دهد. فکر کنم در لغت‌نامه شخصی هر کسی این واژه معنا و مفهوم مختلفی دارد.

 

اما در لغت نامه جهان فکر فرزانه کردلو:

تولید محتوا یعنی تا خودت تجربه نکنی نمی‌توانی درک کنی.

تولید محتوا یعنی هر روز بایستی به روز باشی.

تولید محتوا یعنی ما نه من!

تولید محتوا یعنی بترسی، ولی باز ادامه دهی.

تولید محتوا یعنی شما هم می‌توانی رسانه  و برند شخصی داشته باشی.

تولید محتوا یعنی شما هم می‌توانی انتشاراتی داشته باشی و ناشر اثر خود باشی.

تولید محتوا یعنی خودت بایستی تبلیغ کنی.

تولید محتوا یعنی از بیان افکارت نترسی و خجالت نکشی.

تولید محتوا یعنی اگر شهرستانی هستی باز هم می‌توانی دیده شوی و حرفی برای گفتن داشته باشی.

تولید محتوا یعنی منحصر به فرد بودن نه کُپی.

تولید محتوا یعنی اگر نامید شدی باز هم ادامه بدهی.

تولید محتوا یعنی سادگی.

تولید محتوا یعنی اگر هر روز باشی وجود داری و نفس می‌کشی.

تولید محتوا یعنی فرصت برابر.

تولید محتوا یعنی خوب ببینی و بشنوی.

تولید محتوا یعنی بی‌تفاوت نباشی .

تولید محتوا یعنی اگر بخوای شما هم می‌توانی.

تولید محتوا یعنی خودت پارتی خودت باشی.

تولید محتوا یعنی آشنا شدن با افراد و موضوعات خوب.

تولید محتوا یعنی اگر کسی نیست تنهایی ادامه بده و منتظر کسی و چیزی نمان.

تولید محتوا یعنی از صفر هم می‌توانی شروع کنی.

تولید محتوا یعنی از اشتباه کردن نترس، چون اشتبه نکنی یاد نمی‌گیری.

تولید محتوا یعنی ماندگار باشی نه گذرا.

تولید محتوا یعنی کمک کنی همه با هم رشد کنند.

تولید محتوا یعنی شعار ندی وکارت گویای همه چیز باشد.

تولید محتوا یعنی برای تجربه کردن دنیاهای جدید و بکر بسیار فضا داری، فقط بایستی شروع کنی.

 

و … .

خلاصه تولید محتوا یعنی این که خودت باش.

همین که خودت هستی لذت بخش است.

با پایان یافتن این بخش در آیتم بعدی در نظر داریم در مورد انواع تولید محتوا با شما مخاطبین گرامی هم صحبت شویم.

 

 

انواع تولید محتوا کدامند؟

برای اینکه در همین ابتدا با مفهوم انواع محتوا بهتر ارتباط بگیرید. بایستی بدانید هر چیزی که در سایت یا صفحات شبکه های اجتماعی قرار گرفته مانند متن، تصویر، فایل صوتی، فیلم، وبلاگ، کتاب الکترونیکی، آزمونها وبینارها، معرفی محصولات و … نوعی از محتوا به حساب می‌آید.

 

 

content- types

 

محتوای متنی

به کمک محتوای متنی می‌توانید با انتشار مقاله در سایت کارتان را شروع کنید. این که با چه تعداد کلمه شروع کنید بستگی به موضوع محتوا و جامعه هدفتان دارد. در کل هیچ محدودیتی برای تولید محتوای متنی در سایت ها و وبلاگ ها وجود ندارد. اصلی که در نوشتن محتوای متنی بایستی رعایت شود مربوط به جذاب بودن محتواست. پس، محتوا در حین اینکه جذاب باشد بایستی یک ارزشی هم به مخاطب اضافه کند. به این ترتیب بهتر می‌توانید با مخاطب ارتباط برقرار کنید.

 

در این میان هم مخاطب و مشتری چون با استفاده از محتوای شما سوالاتش تا حدودی برطرف شده است. در ادامه هم برای اینکه نیازهایش را بیشتر برطرف کند، تمایل دارد در آینده از خدمات و محصولات شما بهره مند شوید.

 

 

محتوای تصویری

می‌توان گفت در محتوای تصویری در مقایسه با محتوای متنی قدری افراد بیشتری را با خود همراه می‌کنیم. منظور این است که شاید برخی از مخاطبین حوصله نداشته باشند متنی را بخوانند، منتها در محتوای تصویری در حین اینکه محتوای متنی کم است و هدف آن است که در کوتاهترین زمان مخاطب با تصویر ارتباط برقرار کند. به همین جهت تولید کننده های محتوای تصویری سعی می‌کنند با خلق تصویرهای جذب مخاطب بیشتری را به سوی خود جلب نمایند و از طرفی نکات آموزشی هم در تصاویر خود بگنجانند.

 

 

محتوای صوتی

از جمله محتواهای دیگری این روزها طرفداران بیشماری را به سوی خود جلب کرده محتوای صوتی می‌باشد. اگر بحث را فراتر ببریم، می‌توانیم پادکست را هم جزو این محتوا بدانیم. در این نوع از تولید محتوا، خالق آن به کمک صدا با مخاطبین خود ارتباط برقرار می‌کند. در این میان هم که پادکست هایی که به دنیای اینترنت هر روز در حال ورود است و رشد روزافزونی پیدا کرده است. می‌توانید در معرفی کتاب، فایل های آموزشی، یادگیری انواع زبان خارجی و … آن را به کار گیرید. از همه مهتر این که به راحتی هم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، چرا که در همه گوشی ها برنامه های پخش صدا وجود دارد و افراد به کمک آن می‌توانند در اولین فرصت به فایل های صوتی و پادکست های خود گوش دهند.

 

 

ContentCreation-full

 

 

محتوای ویدئویی

محتوای ویدئویی نوع دیگری از تولید محتواست که در آن از طریق کلیپ . فیلم و… قرار است مخاطب را برای دقایقی با خود همراه کنید. در حین اینکه اطلاعات و آگاهی وی را افزایش می‌دهید، می‌توانید در کنار آن به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازید.

 

video

 

 

 

در این لحظه به پایان مقاله رسیدیم. به طور حتم این بحث دنیای نامحدودی را در بر می‌گیرد و نمی توان در قالب یک مقاله این چنینی هم بخش ها را پوشش داشت، منتها من فرزانه کردلو به عنوان تولید کننده محتوا سعی کردم در سایت جهان فکر به مهمترین نکات و مباحث تولید محتوا بپردازیم. امید است سوالات و ابهامات تان را به خوبی پاسخ داده باشم.

 

 

در صورت داشتن سوال در مورد تولید محتوا حتما در بخش دیدگاه مطرح کنید.  

 

instagram-jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

UXWriter چیست؟

قبل اینکه به چیستی واژه UXWriter بپردازیم، در همین ابتدا بگویم که نویسندگی در دنیای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *