E html> تابستان خود را چگونه گذراندید؟ - جهان فکر
خانه / سلامتی / روان شناسی / تابستان خود را چگونه گذراندید؟

تابستان خود را چگونه گذراندید؟

از آنجایی که در فصل تابستان قرار داریم، این موضوع با حال و هوای این روزهای ما  به خوبی صدق می‌کند. بدین ترتیب همه کسانی که برای اولین بار این تیتر را مشاهده می‌کنند، یاد موضوع انشای روزهای اول مهری می‌افتند که معلم از همه دانش آموزان می‌خواست که کارها و فعالیت هایی که طی ۳ ماه تابستان انجام داده‌اند را در یکی، دو صفحه بنویسند و جلسه بعد  مقابل بقیه بچه‌ها با صدای بلند بخوانند. از این موضوع که بگذریم، الان که در نیمه دوم تیرماه هستیم، تا به حال از خود پرسیده‌‌اید که به چه صورت می‌توانید تابستان به یاد ماندنی و خاطره‌ انگیری را در سال ۹۸ برای خود به ثبت رسانید؟

تابستان خود را چگونه گذراندید؟

برنامه ریزی برای تابستان

به راستی در فصل تابستان، تا بدین لحظه چه فعالیتی را انجام داده‌اید یا قصد انجام آن را دارید؟ در این تعطیلات فرقی نمی‌کند کودک باشید یا بزرگسال، همه به نوعی در این روزهای گرم تابستان، علاقمند  هستند که اوقات فراغت خود را به خوبی سپری کنند، یکی با کلاس رفتن، دیگری با یادگیری یک حرفه جدید و یا حتی برخی هم با ایده و فکر نو در صدد رونق بخشیدن به کسب و کار کنونی خود هستند، البته این نکته را هم این جا خاطر نشان می‌سازیم که، نه تنها در تابستان بلکه در کل روز خود بایستی هدفمند زندگی کرد، راستی خود شما چطور؟ آیا برای روزهای آینده خود برنامه‌ای دارید؟

جهان فکر پیشنهاد می‌کند، برای اینکه مسیر درستی را در پیش بگیرید و اگر تا به حال برای روزهای پیش رو در تابستان، برنامه‌‌ریزی خاصی انجام ندادید، با صرف مدت زمانی در حدود یک ساعت، هر فکر و اندیشه‌ای را که در ذهنتان پروبال دادید را بر روی کاغذ بیاورید تا برای رسیدن به آن شتاب بیشتری بگیرید. در حوزه روان شناسی طبق تحقیقاتی که، پژوهشگران بر روی افراد مختلف انجام داده‌اند به نتایج جالبی دست پیدا کردند. این نتایج حاکی از آن است، زمانی که فرد هدف یا رویای خود را علاوه بر تصویر سازی در ذهن و نیز با یادداشت کردن آن بر روی برگه کاغذ با تمام جزئیات انجام می‌دهد، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که به آن خواسته یا رویا  به زودی زود دست یابد.

در بحث تابستان خود را چگونه گذراندید، این مسئله را بازگو کردیم که بگویم، فرقی نمی‌کند که در بلندترین روزهای سال باشید یا کوتاهترین آن، همواره بایستی برای تک تک لحظات خود برنامه ریزی داشت، چرا که در ادامه این امر می‌تواند عامل محرکی باشد تا زودتر از موعد بدان موقعیت و شرایط مورد نظر دست یابید، البته  همه این ها در کنار تلاش و کوشش  مداوم و خستگی ناپذیر باعث می‌شود، با دورخیزی مناسب، گام های بلندی را در مسیر اهداف تان بردارید. بنابراین، از هم اکنون با این تصویرسازی که انجام می‌دهید، نه تنها سکوی پرتاب خود در روزهای بعدی تابستان گرم و پرحرارت هستید، بلکه در زندگی  نیز با اندیشه‌های جدید، قدم در راه شگفتیهای بیشتر می‌گذارید.

تابستان خود را چگونه گذراندید؟

تابستان فرصتی برای شکوفایی دوباره

فصل تابستان در میان فصلهای دیگر با داشتن ویژگی های منحصر به فرد خود، همچون گرمای انرژی بخشی که دارد، خاص تر و متفاوت تر از سایر فصول ظاهر می‌شود. تابستان مجالی برای تلاش و کوشش  بیشتر است، تا برای  فصل های بعدی زندگی، توشه‌ای مناسب را مهیای سفر پر مهیج خود سازیم. از اینرو هر روز از زندگی، می‌تواند با خود کوله باری از تجربه و فکر جدید به ارمغان آورد، چرا که در زندگی با هر طلوع خورشید که ما را به سعی و کوشش بیشتر فرا می‌خواند، یک رمز و رازی را در خود نهفته دارد، اینکه چگونه و به چه صورتی صبح زود در خط شروع زندگی بایستیم و در نهایت با افتخار در لحظات وصف  ناپذیر غروب آفتاب از خط پایان آن گذر ‌کنیم، این پیام اصلی آن روز است.

در جریان موضوع تابستان و چگونگی گذراندن آن، در صورتی که ژرف تر به موضوع نگاه شود، اصل و اساس زندگی نمایان کردن بازنده و برنده نیست، بلکه اگر به خوبی بتوانید در آن روز خاص درک درستی از زیستن خود پیدا کنید  و همچنین برای بهتر شدن دنیای درون و بیرون خود، کاری هر چند کوچک را  به معرض نمایش بگذارید،  به نوعی قهرمان زندگی خود هستید.

تابستان خود را چگونه گذراندید؟

برای تغییر در تابستان آماده باشید

 در خصوص تابستان و نیز بکارگیری روش های مطلوب برای بهتر گذراندن روزهای بلند آن، بایستی حساب شده و با فکر عمل کرد. حال که صحبت از فکر و اندیشه شد، در این دقایقی که داشتید این مطالب را از نظر می‌گذراندید، چه ایده جدیدی در ذهن دارید که می‌خواهید در اولین فرصت به آن دست پیدا کنید. بسیاری از بزرگان علم خودشناسی و روانشناسی بیان می‌دارند که چنانچه یک فکری در ذهنتان شروع به جوانه زنی کرد، تا حدود زیادی شما توان انجام آن را دارید، به شرطی که تلاش و کوشش مربوطه را هم چاشنی افکار بلند پروازانه تان نمایید که در این حالت زندگیتان، کم کم تغییر ۱۸۰ درجه‌ای را نشان می‌دهد.

 

در هر حال تابستان، فصلی از زندگی است که بایستی از دریچه‌ی دیگری آن را به تصویر کشید. در تابستان می‌توانید با سفر به مناطقی که تا به حال بدان جا پا نگذاشتید،  محدوده فکر و نگاهت را گسترده کنید، تا عمیق تر به مفهوم این جهان بیندیشید. بسیاری از اوقات، مسافرت های افراد در تابستان شکل می‌گیرد، حتما لازم نیست، فرسنگ ها از خانه و کاشانه خود به دور باشید، همین که یک روزی را برای یک مدت کوتاه در خارج از منزل سپری کنید و از محدوده امن خود خارج شوید، به دستاوردهای بزرگ و کوچک بسیاری در آن روز بخصوص خواهید رسید.

امید است با خواندن این مقاله و به جهت خوب گذراندن هر لحظه از روزهای ناب تابستان، تغییر و تحول شگری را از خود بر جای گذارید. در باب تغییر و دگرگونی نسبت به روز قبل، بیل گیتس رئیس موسسه مایکروسافت چه خوب گفته است که : “من در رقابت با هیچ کس  جز خودم نمی‌باشم، هدف من مغلوب کردن آخرین کاریست که  انجام داده‌ام”.

سخن پایانی این که، آرزومند است، بهترین تابستان خود را در همین لحظه و لحظات پیش رو سپری نمایید.

 

درباره‌ی فرزانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *