E html> بهترین خودت باش! - جهان فکر
خانه / نوشتن / بهترین خودت باش!

بهترین خودت باش!

instagramtelegram

be perfect

اراده کنید جزو بهترین‌ها شوید. وقتی در حیطۀ کاری خود یکی از بهترین‌ها شوید، پول خود به خود به سوی شما سرازیر خواهد شد.

دن میچل

من هم با سخن دن میچل موافق هستم. وقتی این گفته دن میچل را دیدم. برای یک لحظه فعالیت صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ و کلاً کسانی که با عناوین مختلف خدمات و محصولی به مردم ارائه می‌دهند در ذهنم نقش بست. چرا راه دور برویم شاید برای بسیاری از ما این اتفاق افتاده باشد که برای رفع تکلیف و از سر باز کنی کار و مسئولیتی را می‌پذیریم و روز شماری می‌کنیم هر چه زودتر آن کار تمام شود و شاید هم کلی بدوبیراه به خودمان هم بگوییم که چرا داریم این کار را برای فرد یا گروهی انجام می‌دهیم. در آخر هم می‌خواهیم از دستمزد و مزایای خوبی هم برخوردار باشیم. اگر بخواهیم منصفانه برخورد کنیم بایستی بین من نوعی و کسی که با جان و دل کار می‌کند تفاوتی باشد. این طور نیست؟

be good- jahan-fekr

در ادامه هم بلافاصله سخن بیل گیتس به ذهنم رسید که می‌گوید همیشه بهترین و بزرگترین رقیب خودت باشد. در بخشی از کتاب جادوی فکر بزرگ اثر دیوید شوارتز هم در فصل هشت خواندم بذر پول، خدمت به مردم است. به طور حتم اگر هر روز تلاش کنیم بهترین خود را ارائه دهیم پس از آن اتفاقات خوشایندی برایمان می‌افتد نه تنها از نظر ثروت کم نمی‌آوریم بلکه پول و ثروت بیشتری به سمت ما سرازیر می‌شود. به نظرم اگر تمامی افراد با این نگرش به مردم تحت هر عنوانی خدمات ارائه دهند دنیا گلستان می‌شود. از طرفی با خواندن کتابهای بسیاری از زبان افراد موفق و ثروتمند متوجه می‌شوم برای کسب پول بایستی ذهن ثروتمند هم داشته باشیم. به طور حتم با این شیوه به راحتی می‌توان مثل جاروبرقی کلی پول را به سمت خود بکشانیم.

در ادامه این را هم بگویم همیشه فکر می‌کنم اگر در یک کار دولتی یا سازمانی و کلاً هر جا نقص و کوتاهی وجود دارد یکی مسیر را اشتباه رفته است. این یک می‌تواند من شما و هر کسی باشد. آیا با من فررزانه کردلو موافق هستید که وقتی مبنای یک کاری درست پایه گذاری نشده باشد در نهایت این مسیر تا ثریا کج می‌رود. وقتی بهترین خودمان را به نمایش می‌گذاریم احساس می‌کنیم در آن روز و لحظه خاص با تمام وجود کاری انجام دادیم و در این صورت رضایت قلبی در کار ایجاد می‌شود حتی اگر آن کار را  به طور کامل و بی‌نقص انجام نداده باشیم. شاید ماجرای اثر پروانه‌ای هم بی‎ربط با این جریان نباشد.

 تا یادم نرفته این را هم بگویم به شخصه از افرادی که برای یادگیری مطلبی از آنها با من سخت گیرتر برخورد کردند و کار خوب از من خواستند کلی چیز یاد گرفتم و در زندگی تا بدین لحظه مدیون آنها هستم. اشتباه نکنید منظورم از سخت گیری فحش و بدو‌بیراه گفتن و کتک‌کاری نیست. خیلی‌ها هم هستند با زبان نرم هم سخت گیری کردند و در نهایت کار خوب را از من دیدند.  

نکته پایانی اینکه پس تا جایی که می‌توانیم برای ایجاد حس خوب در خودمان و بقیه بهترین خودمان باشیم. به طور حتم این بهترین بودن در هر شخصی تعریف متفاوتی دارد. بهتر است تعریف خودمان از بهترین بودن را به معرض نمایش بگذاریم.  این گوی و این هم میدان لطفاً دست به کار شوید.

instagram-jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

جملات کوتاه

در این صفحه می‌توانید برخی از جملات کوتاهم در مورد «نوشتن» و «توسعه فردی» را …

2 نظر

  1. سلام فرزانه جان، با نظرت موافقم، انسان با خدمت کردن به دیگران زمینه ماندگار شدن در ذهن ها را فراهم می‌کنه و همین امر زمینه ساز درآمد میشه، به فرض مثال در کار مشاوره خودم که، به صورت رایگان صورت می‌گیره، خیلی وقت ها در برخورد اول با مشاوره خریدی صورت نمی‌گیره، اما همین پیش زمینه و خدمتی که برای فرد ارایه کردم ، باعث میشه که فرد بعد از چند هفته خرید داشته باشه یا اینکه افراد دیگری را برای مشاوره به من معرفی کنه.

    • سلام نسرین جون
      دوست خوب و نویسنده با‌ذوق 🙂

      به نکته خیلی خوبی اشاره کردی اگر کاری رو با حس و حال خوب انجام بدی مطمئن باش چند برابرش بهت برمی‌گرده و اصلاً نیاز به دنبال پول باشی و خودش دنبالت می‌یاد و ول کنت هم نیست. من اینو به عینه تجربه کردم. در مورد کارم همین مسئله صدق می‌کنه. کلاً در مورد همه چیز اثر داره.
      و نکته بعدی که خیلی خوب اشاره کردی همینه، شاید در ظاهر خیلی‌ها از جمله خودت و خودم بگیم مثلاً اگر مشاوره خوبی داشته باشم چه فایده‌ای داره چی به من میرسه این انرژی و زمان صرف کنم که چی بشه ، اینم از سرشون زیاده! (مثال زدم )
      در حالی که اینطور نیست. من خودم به شخصه اگر جایی برم که فروشنده یا هر کسی که نقش بازاریاب داره خوب رفتار کنه مطمئنن مشتریش می‌شم و حتی افراد بیشتری رو به این کسب‎وکار و … معرفی می‌کنم، چون می‌گم این فرد و گروه قدم اول یعنی مشتری مداری رو بلده.
      واقعاً خوشحالم همچین حس و حالی از کارت داری، عالی
      ایشالا در کار مشاوره هم بیشتر از قبل بدرخشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *