E html> خالی کردن گوشی - جهان فکر
خانه / یادداشت روزانه / خالی کردن گوشی

خالی کردن گوشی

instagram

telegram

چرا خالی کردن محتویات گوشی؟ این کار چه مزیتی دارد. شاید شما هم چنین مشکلی داشتید و همچنان دارید این مشکل را با خود یدک می‌کشید. کدام مشکل! الان برایتان موضوع را باز می‌کنم. چند روزی بود که مدام به خودم یادآوری می‌کردم که فیلم ها، عکس ها و بخصوص اسکرین شات هایی که از مطالب مختلف از گوشیم گرفته ام را یک بررسی اولیه انجا دهم. برخی که مهم است در دفتر یا جایی حتی در ورد ثبت کنم. در پایان کارهم همه را پاک کنم تا حافظه گوشی بیشترین فضا را داشته باشد. بالاخره امروز روز چهارشنبه بیست نهم اردیبهشت یک هزار و چهار صد روز مورد نظر فرا رسید. تصمیم گرفتم امروز هر طوری هست مطلب را دسته بندی کنم یک سری‌هایش را حذف و یک سری را هم یادداشت کنم و … . این تصمیم را گرفتم و شروع کردم. تصمیم عاقلانه‌ای هم بود. وقتی هر بار اسکرین شات را باز می‍کردم و روبروی خودم می‌دیدم. یک بار نوشته و مطلب را از رویش می‌خواندم.

screen-shot-mobile

درست است که این کار را قبلاً هم انجام داده بودم. منتها این بار به شبوه دیگری انجام دادم. مطالب که بیشترشان هم عکس نوشته یا بخشی از صفحه یک کتاب بود را در دفتری یادداشت کردم. در این روش یک نکته برایم روشن شد. برخی مطالب با گذشت زمان دیگر برایم اهمیت نداشت. از سوی دیگر، تعدادی هم که دوباره از رویشان می‌خواندم بیشتر در ذهنم ثبت شد. انگار با این مرور مطالب بهتر درک می‌شدند. در نهایت، زمان به سرعت گذشت. تقریبا یک ساعت و نیم مشغول بودم. بعد رفتم سراغ عکس هایی که طی دو سال گذشته اصلا از آنها استفاده نکرده بودم. پس، تصمیم گرفتم از قانون انباشتگی ممنون تبعیت کنم. پس آنها را از حافظه گوشیم حذف کردم.

 

در این لحظه به یاد پاک کردن افکارم طی روز افتادم. تازه متوجه شدم گاهی طی روز و طی هفته زمانی برای خودمان تعیین کنیم.  امتحانش کنید. به چنان آرامشی دست پیدا می‌کنیم که قابل وصف نیست. من صبح ها با نوشتن صفحات صبحگاهی و تابپ کردن هزار کلمه در ورد سیستم این کار را برون ریزی را دنبال می‌کنم.  در این زمان در کنار نوشتن می‌توانیم با ابزارهایی چون حرف زدن، ضبط کردن صدا(اگر در آن لحظه حوصله نوشتن نداشتیم) که همان کار درد و دل کردن با دیگری را انجام می‌دهد. به این شیوه افکارمان را بیرون می‌ریزیم تا حافظه و مغزمان نفس تازه‌ای بکشد و برای لحظات بعد این فضا برای ذخیره افکار و دانش و کلی اطلاعات دیگر فضا داشته باشد. از همه مهمتر اینکه روزهای پیشرو مدام با پیام هشدار گوشی مان که “فضا دیگر وجود ندارد”  مواجه نشویم. نظرتان چیست؟

راستی شما برای آرامش درون تان و نظم دادن به افکارتان چه راهکارهایی دارید. اگر دوست داشتید حتما در بخش نظرات ثبت کنید تا من فرزانه کردلو و باقی دوستان از آن مطلع شویم.

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

۳۶۵ روز با یادداشت‌های آنلاین و کوتاه یک کپی‌ رایتر

در این صفحه من فرزانه کردلو تصمیم دارم از امروز ۳ دی ۱۴۰۲ به مدت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *