E html> هیچ وقت تسلیم نشو - جهان فکر
خانه / یادداشت روزانه / هیچ وقت تسلیم نشو

هیچ وقت تسلیم نشو

hope-do'nt give up

چند دقیقه پیش در فرصتی که در اختیار داشتم، در اینستاگرام برای دقایقی گشتی می‌زدم که با یک محتوای ویدئویی روبرو شدم.

در همان ابتدای ویدئو، تصویر وزنه‌برداری را نشان می‌داد که در المپیک ۲۰۰۴ آتن نتوانست وزنه مورد نظر را بالای سر ببرد. او متوقف نشد. ادامه داد. چهار سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۸ که در کشور پکن پایتخت چین، این رویداد برگزار شد، هدفش گرفتن مدال طلای المپیک بود.

ولی باز نتوانست وزنه را در زمان مورد نظر بالا ببرد. در این لحظه حتی نتوانست وزنه را بلند کند، چه برسد به این که آن را بالای سر ببرد.

باز متوقف نشد. ادامه داد. با همه سختی‌های مسیری که در رقابت‌ها المپیک برای هر ورزشکار  وجود دارد، دوباره برای ورود به این عرصه اعلام حضور کرد.

در سال ۲۰۱۲ دو مرتبه وارد صحنه رقابت در صحنه‌‌ی بزرگی چون المپیک شد. صحنه‌ای که هر ورزشکاری دوست دارد در آن حضور داشته باشد. این حضور اگر دستاوردش یکی از مدال‌های رنگی، یعنی برنز، نقره و در نهایت طلا باشد اتفاق بزرگی برای آن ورزشکار در کارنامه ورزشی‌اش به حساب می‌آید.

 

instagram

 

من نام این وزنه‌بردار را نمی‌دانم، ولی همانطور که گفتم در المپیک ۲۰۱۲ لندن دو مرتبه در رقابت‌های المپیک حضور پیدا کرد تا به هدفش یعنی به دست آوردن مدال طلای المپیک برسد.

این رقابت‌ها برپا شد. این بار رشد و پیشرفت قابل توجهی داشت و بالاخره توانست وزنه مورد نظر را بالا ببرد و مدال برنز را نصیب خود کند. بله مدال سوم المپیک نصیب او شد، ولی برایش کافی نبود.

این ورزشکار قانع نبود و هر طور بود می‌خواست به رویایش دست یابد و در نهایت باز در المپیک بعدی یعنی المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل دوباره پا به عرصه رقابت با رقبا و وزنه‌ها گذاشت.

و سرانجام بله بعد از ۱۶ سال به مدال طلای المپیک دست پیدا کرد. کسی که در المپیک ۲۰۰۸ بعد اینکه حتی نتوانست وزنه تعیین شده را بالای سر ببرد، می‌خواست از مسابقات وزنه‌برداری خداحافظی کند.

ولی با همه ناملایمت‌‌ها در مسیر ماند تا به رویای‌اش یعنی کسب مدال طلا دست پیدا کند. وقتی این صحنه‌ها را از  محتوای ویدئویی آن صفحه اینستاگرام دیدم، برایم خیلی تأثیرگذار بود.

واقعاَ چند نفر ما در چنین موقعیت‌هایی قرار گرفتیم و با اولین شکست و مانع از هدف خود دست کشیدیم و هر روز دور و دورتر شدیم. وقتی هر بار از این داستان‌ها در زندگی افراد موفق و ثروتمند می‌خوانم و می‌بینم متوجه می‌شوم، در مسیر موفقیت فراوان شکست و مانع وجود دارد. این به واکنش ما به آن موضوع بر‌می‌گردد که چه برخوردی داریم.

آیا برخورد خوبی داریم؟

 

telegram

آیا حاضریم دوباره از صفر شروع کنیم تا به هدف‌مان برسیم، یا نه توان ادامه را نداریم؟

 

امیدوارم بتوانم در مسیر نوشتن و تولید محتوا به آن اهدافی که در ابتدای راه برای خودم تعیین کردم برسم. حتی اگر هزاران بار شکست بخورم، یا حتی اگر کسی نباشد نوشته و محتوایم را بخواند، باز هستم.

به شکل‌های مختلف سعی می‌کنم در مسیر گسترس وب فارسی حرکتی کنم، چون تا در ابتدا خودم را از نظر فکری و فیزکی رشد ندهم نمی‌توانم با نوشته‌ها، دوره‌ها و محتواهایم انتظار تغییر در رفتار اطرافیان تحت هر عنوانی داشته باشم.

 

من مطمئنم اگر در مسیر بمانم بیش از آن چیزی که انتظار داشتم و دارم از جهان محتوا نصیبم خواهد شد؛ چرا که تا به امروز غیر از این نبوده است.

 

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

۳۶۵ روز با یادداشت‌های آنلاین و کوتاه یک کپی‌ رایتر

در این صفحه من فرزانه کردلو تصمیم دارم از امروز ۳ دی ۱۴۰۲ به مدت …

2 نظر

  1. خیلی عالی بود خانم کردلو عزیزم. حال این روزهای مته انگار . گاهی هستم و گاهی نه ولی دوست دارم که به طور مداوم کار ارائه دهم .

    • سلام
      بیتا جانم

      خوشحالم در این صفحه می‌بینم‌تان.

      ممنونم که وقت گذاشتین و نوشته‌ام خوندین و از همه مهمتر اینکه نظرتون را برام ثبت کردین.
      تشکر

      بله محتواهای صفحه اینستاگرام‌تون رو می‌بینم. خیلی هم عالی.

      امیدوارم همچنان با اراده و قدرت بیشتر در مسیر بمونید و محتوا تولید کنید چون خیلی خوب هستبد.
      بازم ممنونم از توجه‌تون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *