E html> تا حالا فروشندگی کردی؟! - جهان فکر
خانه / اجتماعی / تا حالا فروشندگی کردی؟!

تا حالا فروشندگی کردی؟!

instagram

telegram

seller

وقتی صحبت از فروش و فروشندگی می‌شود، سریع ذهنمان به سمت مغازه داشتن می‌رود، یا پشت پیشخوان مغازه بیایستی از صبح تا شب منتظر مشتری باشی که چه کسی می‌خواهد به مغازه‌ات سر بزند؟ اصلاً امروز کسی به سراغت می‌آید یا نه؟ و کلی سوال که همین الان این عنوان پستم را دیدید در ذهنتان ناخودآگاه نقش بسته است. اگر واقعاً این طور بوده که خیلی عالیه! ولی راستش اصلا نمی‌خواهم در مورد مغازه داری و راه و روش مغازه داری و فروشندگی با شما به صحبت کنم. هر چند بحثم بی‌ارتباط با خود موضوع فروشندگی نیست. چند ساعت پیش که وارد فضای اینستاگرام شدم. یک پست نظرم را به خود جلب کرد. در آن گوینده می‌گفت دیگر عصر تخصص داشتن به سر آمده است و الان بحث فروش حرف اول را می‌زند.

به طور مثال شما وقتی خدمات و محصولی را به مخاطب تان ارائه می‌دهید. تا همین جا همه چیز درست است، منتها وقتی بلد نباشید آن را به مشتریانتان بفروشید در این دنیا و عصر فروش بخصوص فروش اینترنتی جایگاهی نخواهید داشت. در ادامه تأکیدش بر آن بود که موضوع فروش را جدی بگیرید و کارهایی که سبب  می‌شود در فروشندگی موفق شوید را صد در صد دنبال کنید. پس فرقی نمی‌کند الان در حال حاضر چه کسب و کاری دارید هر چیزی که هست بایستی به آن چاشنی فن بیان خوب، داشتن ارتباط مؤثر با دیگران، مهارت تیم داری و … را هر روز به آن بپاشید تا بتوانید در ادامه مشتریان مورد نظرتان را به سمت قیف فروش هُل دهید و به سوی خود جذب کنید.

 seller

وقتی این حرفهای گوینده را می‌شنیدم هر چند کلمه به کلمه آن نبود، درکی بود که خودم به آن رسیدم این جا برایتان آوردم. یک آن ذهنم به سخنان برایان تریسی در کتاب هایش افتاد. برایان تریسی خیلی اوقات به این موضوع اشاره می‌کند. به عبارتی از منظر دیگری به موضوع فروشندگی نگاه می‌کند. او اشاره می‎کند همه ما هر روز و هر لحظه در حال مذاکره کردن با دیگران هستیم. شما هم با من موافق هستید که فروشندگی هم یک نوع مذاکره هست. به عنوان مثال، هر حرفی که بین من و دوست، همکارم، یکی از اعضای خانواده‌ام و… رد و بدل می‌شود من را در مهارت مذاکرده کردن و فروشندگی هر روز بهتر بهتر می‌کند. قبول دارید که  هر یک از ما در حال متقاعد کردن نظر خود به دیگران هستیم. پس لزوماً نیاز نیست حتماً سر یک قرار کاری باشی یا در یک مصاحبه کاری و تحصیلی باشی تا بگوییم آنها فرد یا افراد دارند با هم مذاکره می‌کنند تا به نتیجه دلخواه خود برسند.

راستی به نظر خودتان شما فروشنده یا مذاکره کننده خوبی هستید؟ اصلا تا حالا در زندگی تان مهارت فروشندگی را تجربه کرد‌ه‌اید؟

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

۳۶۵ روز با یادداشت‌های آنلاین و کوتاه یک کپی‌ رایتر

در این صفحه من فرزانه کردلو تصمیم دارم از امروز ۳ دی ۱۴۰۲ به مدت …

2 نظر

  1. مطلب خوبی بود.
    من اصلا استعداد فروشندگی ندارم برای همین هزار جلد کتاب داستان کودک نوشته خودم روی دستم مانده است.

    • سلام
      زهرای عزیز
      چه خوب که این ضعف در خودتان شناسایی کردید، نشونه خوبیه و این به فال نیک بگیرید. کسی که الان در این کار برتری نسبت به شما داره از همان اول که عالی نبوده تلاش کرده. راستش این قدر نه شنیده تا راه و روش درست را متوجه شدخ. بایستی بیشتر اطلاع رسانی کنید خیلی شاید به دفعات. برایان تریسی می‌گه تو وقتی فروشنده و بازاریاب یاب خوبی میشس که دفعات از مردم نه بشنوی. کتاب ها و منایع زیادی در این زمینه اهست بخونید. حتماً کمک تون می‌کنه.
      ممنونم که متنم خوندید و نظرتون ثبت کردید. سپاس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *