E html> بابا لنگ دراز - جهان فکر
خانه / کتاب‌های عمومی / بابا لنگ دراز

بابا لنگ دراز

jodi- abot-bab- long-dad

چند روز پیش کتاب بابا لنگ دراز اثر جین وبسترAnnie Moffet Webster را گرفتم و به سبب علاقگی که به کارتن جودی ابوت داشتم آن را بی وفقه طی فرصتی که بدست می‌آوردم می‌خواندم.

 

نا گفته نماند تا جایی که ممکن بود در دوران نوجوانی دیدن انیمیشن بابا لنگ دراز در کنار شخصیت اصلی یعنی جودی ابوت پر شور و نشاط  را که با همه سختی هایی که در دوران کودکی و نوجوانی در زندگی خود متحمل شده بود را از دست نمیدادم.البته بابا لنگ دراز در دوران نوجوانی یکی از انیمیشن های محبوب من بود. هر چند اگر الان هم این کارتن پخش شود بلا استثناء یکی از طرفداران و بیننده های پر و پاقرص این انیمیشن خواهم بود.

 

dady-long-Annie-Moffet-Webster

 

هر بار که در نمایشگاه کتاب یا در کتابفروشی با کتاب بابا لنگ دراز مواجه می‌شدم، پیش خودم فکر می‌کردم چه لزومی دارد که این کتاب و به نوعی این رمان را بخوانم. پیش خود این گونه استدلال می‌کردم که من کارتن آن را دیدم. الان که این کتاب را هفته پیش گرفتم و خواندم نظرم تا حد زیادی فرق کرده و به نوعی تجدید نظر در افکارم ایجاد شده است. 

 

instagram

 

داستان این گونه پیش رفت که سبب شد من کتاب بابا لنگ دراز به نویسندگی جین وبستر را تهیه کنم و با تمام وجود بخوانم. البته شاید اولش برایتان تکراری باشد ولی این طرز فکر چیزیست که من را وادار می‌کرد از خرید کتاب جین وبستر عقب نشینی کنم که به عبارتی دست بر قضا موفق شد 🙂

 

-jody-jervis-daddy-long

 

تا همین چند روز پیش فکر می‌کردم چه نیازی است که کتاب بابا لنگ دراز را بگیرم و بخوانم چرا که تا حدود زیادی بر اساس قسمت های پخش شده از تلویزیون بر موضوع اشراف داشتم. نمی‌دانم یک نیروی درونی و ندای ویژه من را ترغیب کرد این هفته بروم و از کتابفروشی آن را خریداری کنم.

 

الان که کتاب بابا لنگ دراز را گرفتم و دوباره این انیمیشن زیبا را با خواندن خط به خط به روایت از جودی ابوت دنبال کردم  و خاطرات شیرین زیادی برایم زنده شد. در کل شخصیت شاد و پر انرژی جودی ابوت را دوست داشتم.

 jody-about-writter-baba- long-

در هنگام خواندن کتاب بابا لنگ دراز به قدر هیجان داشتم که دو روزه تمامش کردم. در حین مطالعه کتاب نکات جالبی را متوجه شدم که اگر این کتاب را نمی‌گرفتم به آن پی نمی‌بردم و از این که این تصمیم را گرفتم و برای خرید کتاب اقدام کردم کلی خوشحال هستم و خدا را شکر می‌گویم که آدم و کتاب های خوب و عالی و… در مسیر زندگیم قرار میدهد تا بهتر و آگاه تر راهم در دنیای پر از شگفتی طی طریق کنم.

 

بخصوص زمانی که آقای اسمیت یکی از شرط هایش این بود که جودی را به دانشکده بفرستد تا ادامه تحصیل بدهد آن بود که جودی بایستی در مورد شرح ال خود در طی تحصیل در دانشکده برایش چند وقت یک بار نامه‌‌ای می‎نوشت. دلیلش را این گونه بیان می‌کند جودی با هر بار با تمرین روزانه نویسندگی می‌تواند بهتر در این راه قدم بردارد و تجارت بسیاری بدست آورد و ذوق و استعداد خود را ارتقاء بخشد.

 

My-Daddy-Long-Legs-iody-about.

جهان فکر توصیه می‌کند کسانی که علاقمند نویسنده شدن هستند حتی اگر انیمیشن جودی را به دفعات دیدند از خوامدن رمان بابا لنگ داراز غافل نشوند چرا که دید متفاوت تری را در ذهن شان شکوفا می‌کند.

 

jody-about-daddy-long-webster

 

instagram-jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

شاد بودن کافی نیست؟

وقتی چند روز پیش  به خواندن کتاب «شاد بودن کافی نیست» اثر مارک منسن به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *