تا ۵ خرداد ۱۴۰۱ که اولین وبینارم را در ایسمینار ارائه دادم. فکر نمیکردم بخواهم در ارائه دیگر وبینارها و محتواهای ویدئویی تا همین جا پیش بروم، منتها وقتی در مسیر کاریت، هدف و معنای واقعیاش را بدانی. از طرفی، میدانی که تداوم داشتن در هر کاری بهترین گزینه است و توقفی در کار نیست.
به طور حتم اگر توقف کنی یعنی تسلیم شدی و من آدم تسلیم شدن نیستم. نه اینکه بخواهم شعار بدم یا اغراق کنم؛ ولی چنین روحیهای ندارم. شاید توقف به معنی استراحت را بپذیریم، ولی منصرف شدن از ادامه راه را نه!
از اینها که بگذریم، در این یک سال در کنار اینکه دوره تشکیل میدادم، در فکر این بودم که وبینارهایی هم در حوزه نوشتن، تولید محتوا در برنامه محتوایی خود را داشته باشم. ناگفته نماند که وبینار خارج از ایسمینار هم پارسال در دی ماه ارائه دادم. گذشت.
دلایل مختلفی داشت تا ارائه محتوا ویدئویی در قالب وبینار در ایسمینار را در آخرین روزهای سال ۱۴۰۱ یعنی ۲۸ اسفند ماه از سر گرفتم.
انگار واقعا توقفی نبود. همین اتفاق باعث شد در سال ۱۴۰۲ یک هدف برای خود تعیین کنم. تصمیم گرفتم حداقل هر ماه تا جایی که برایم امکان دارد یک وبینار با موضوعاتی که در زمینه نوشتن و تولید محتوا و توسعهی فردیست برای مخاطب رسانهی جهان فکر فرزانه کردلو ارائه دهم.
این را هم بگویم از پارسال و حتی سالهای قبلتر در وبینار، لایو، دورهمی آنلاین افراد مختلف در حوزه محتوا، نوشتن و در نهایت دیجیتال مارکتینگ شرکت میکردم و همچنان این موضوع به قوت خود باقیست. همه در نوع خود خوب بود و اطلاعات مفیدی به من میداد.
منتها بیشتر اوقات وقتی در ایسمینار شرکت میکردم، میدیدم مدرسان و سخنرانان آن برنامه ویدئویی بیشتر هدفشان بازاریابی است و فقط فقط آن برنامه یک الی شاید دو ساعت را تشکیل دادند که از خدمات و محصولات جدید و قدیم خود حرف بزنند و آنها را رونمایی کنند. این خوب است نه اینکه خوب نباشد، نه!
و بیشتر برنامه هم به این موضوع خلاصه میشد، یعنی حداقل ۴۰ الی ۳۰ دقیقه پایان برنامه، تصاویر پیام بازرگانی و تبلیغات تلویزیون در ذهنم مجسم میشود و حس خوبی نداری.
واقعیت را بخواهید من فرزانه کردلو این نوع ارائه وبینار را نمیپسندم. درست است هر کسی حق دارد در دنیای کسبوکار در کنار برنامهای که انجام میدهد برای خدمات و تولیدات و … خاص خودش بازاریابی انجام دهد و در ادامه جذب مخاطب و فروشی هم داشته باشد؛ ولی به نظر این دیگر وبینار نیست و به معنای واقعی مبادله در فضای بازار است، پس نخواهیم آن را با وبینار و انتقال اطلاعات به مخاطب اشتباه بگیریم. نمیدانم شاید هم این تصور من هست.
منتها من وبینار را جایی میبینم که سوال و نیاز مخاطب را پاسخ میدهد و در پایان سخنران با راههای ارتباطی که در اختیار مخاطب قرار میدهد، علاقهمند است این ارتباطی که از وبینار او و مجموعهاش شکل گرفته تداوم داشته باشد.
در این صفحه تصمیم دارم اگر در آیندهی دور و نزدیک وبیناری در خصوص موضوعاتی چون، نوشتن، تولید محتوا و نیز البته توسعه فردی را برگزار کردم، با منتشر کردن لینک مورد نظر شما را با زمان ارائه یا تهیه محتوای ویدئویی با خبر سازم.
هم اکنون میتوانید ویدئوی وبینارهایی که در دسترس است را در اولین فرصت برای دقایقی از نظر بگذرانید تا از نگاه جهان فکر فرزانه کردلو بیشتر با دنیای نوشتن و تولید محتوا آشنا شوید.
وبینارها:
ارائه اول- نحوه نوشتن محتوای تجاری
ارائه دوم- چگونه در دورکاری موفق شویم؟
ارائه سوم- ۷ مهارت مهم یک نویسنده
ارائه چهارم- چطور ایده برای نوشتن پیدا کنیم؟
ارائه پنجم- تولید محتوا با فتوشاپ
ارائه ششم- چگونه کمالگرا نباشیم؟
ارائه هفتم- نقش روانشناسی در تولید محتوا
ارائه هشتم-چرا تولید محتوا در وبسایت اهمیت دارد؟
ارائه نهم- چگونه خودمان را معرفی کنیم؟
… .
ارائه یازدهم- چگونه در نوشتن تداوم داشته باشیم؟