E html> هیچ می دانستید مغزتان شما را می‌پاید! - جهان فکر
خانه / نوشتن / هیچ می دانستید مغزتان شما را می‌پاید!

هیچ می دانستید مغزتان شما را می‌پاید!

instagram

telegram

بله درست متوجه شدید. مغزتان شما را می‌پاید. مغز ما بسیار و دقیق حساب شده حتی دقیق تر از کامپیوترهای پیشرفته و ابر رایانه‌ها انجام وظیفه می‌کند. این روزها که کتاب عادت‌های اتمی جیمز کلییر را با گروه تلگرامی کتابخوانی جهانی فکر می‌خوانم و خودم به شخصه تا بدین لحظه به نکات قایل توجهی از کتاب دست پیدا کردم. نویسنده در بخشی از کتاب به این موضوع اشاره کرده است که هر روز که شما طی ۲۴ ساعت شبانه روز در حال انجام کاری هستید، مغزتان به مانند معلم، مربی، مهندس ناظر و…خلاصه هر چیزی که شما اسمش را می‌گذارید در حال رصد کردن کارهایتان است. ناگفته نماند که این رصد کردن فقط مختص کارها و فعالیت‌تان نمی‌شود. هر چند بخش زیادی را دربر می‌گیرد. رفتارتان و افکارتان و در نهایت مجموع اینها که اعمالتان را شکل می‌دهد.

چگونه حافظه خود را تقویت کنیم؟چگونه حافظه خود را تقویت کنیم؟

به عنوان مثال اگر شما در ابتدای ماه یا سال هدفی را برای خود تعیین کرده باشید، در صورتی که هر روز حتی شده مثلا یک ربع ساعت یا نیم ساعت برای آن هدف زمان بگذارید(چه ذهنی چه فیزیکی)، مغز می‌بیند و در دفترچه یادداشتش آن را ثبت می‌کند. البته این رصد و نظارت خشک و خالی هم نیست و در پایان روزها و ماههای این بررسی ها مغز به شما پاداش می‌دهد. به این صورت که اگر شما در مسیر درست برای رسیدن به آن هدف کوتاه مدت یا بلند مدت خود قرار گرفته باشید و نیز عادت‌های خوبی را برنامه روزانه‌تان شکل داده باشید به مرور شما را با موضوعات و افرادی آشنا می‌کند که راحتتر و بهتر بتوانید‌ به هدفتان برسید.

به هر حال چه بخواید و چه نخوانید مغزتان در حال رصد کردن شماست. هر قدمی که برای هدفتان بردارید همان لحظه در سیستم پردازشگر مغز ثبت می‌شود و پس از دریافت امتیاز بیشتر شما را به سطوح بالاتر هدایت می‌کند. به همین خاطر است که در مسیر کاری و زندگی‌تان با افراد جدید، موضوعات جدید، کتاب‌ها، مکان ها  و منابع جدیدتر و…آشنا ‌می‌شوید. پس در وهله اول همه چیز به فکر و ذهن شما مرتبط می‌شود. فکرتان را با چیزهای مثبت مشغول کنید.

در این میان این ذهن شماست که با توجه به سعی و تلاش هر روزه، تلاش می‌کند شما را به سمت اتفاقات جدید و موفقیت آمیز راهنمایی کند و در مسیر با گذاشتن نشانه‌هایی اشتیاق رسیدن به هدف‌تان را بیشتر بیشتر می‌کند.

به نظر من شگفت انگیز است. این طور نیست!؟

پس بی‌دلیل نیست که که می‌گویند برای رسیدن به هدف تلاش همه روزهای سال نیازمند است نه فقط یک روز و چند روز از سال.

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

جملات کوتاه

در این صفحه می‌توانید برخی از جملات کوتاهم در مورد «نوشتن» و «توسعه فردی» را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *