E html> محتوایی را به اشتراک بگذاریم یا نه؟ - جهان فکر
خانه / تولید محتوا / محتوایی را به اشتراک بگذاریم یا نه؟

محتوایی را به اشتراک بگذاریم یا نه؟

sharing- content

 

مهمترین هدف هر محتوایی آن است که ارزش افزایی کند. یعنی به من مخاطب نکته‌ای یاد دهد. در کنار طرح مسئله راه حل هم بدهد. از همه مهتر من را به یک فرد، کتاب و در نهایت سایت و … وصل کند.

شما باشید این رسانه‌ را انتخاب نمی‌کنید؟ شما را نمی‌دانم ولی من انتخابش می‌کنم.

در این مطلب، من فرزانه کردلو در سایت جهان فکر قرار است از مزیت‌اشتراک گذاری محتوا برایتان بگویم.

 

share- content

در یک رسانه به خصوص سایت و البته شبکه‌های اجتماعی من فقط از خودم بگویم. آن طور باید و شاید نمی‌توانم با مخاطبم ارتباط بگیرم. انگار فقط من هستم و من. چرا؟ چون آدم‌ها بخواهید و نخواهید اجتماعی هستند. دوست دارند از افراد مختلف حرف‌های تازه بشنوند.

این اشتراک گذاری را می‌توانید در زندگی‌های روزمره هم ببینیم. به عنوان مثال، شما در مترو و اتوبوس، تاکسی، آژانس، اسنپ و… که یک وسیله نقلیه هستند بسیار تجربه، نکته و ایده دریافت می‌کنید یا هنگامی که تنها در ماشین خود در جاده و خیابان در حال رانندگی هستید.

از طرفی، فقط از یک کانال و صفحه مطالب را دنبال کردن یک شانس را از خود دریغ می‌کند. چه شانسی؟ شانس روبرو شدن با افکار جدید، ایده‌های جدید و غیره.

 

instagram

 

به همین خاطر است که در سایت، لینک دادن و اشتراک گذاری مطلب بسیار به مذاق گوگل خان خوش می‌آید. من بیشتر اوقات وقتی به طرز رفتار گوگل نگاه می‌کنم. فکر نمی‌کنم فقط یک برنامه بی‌جان و بی‌هدف باشد.
با همه رفتارهای ماشینی‌اش هر روز باهوش‌تر می‌شود. هر روز رفتارش به رفتار انسان نزدیک و نزدیک‌ترمی‌شود.

یکی از همین ویژگی‌هایی که گوگل در رتبه‌بندی مطالب سایت‌ها اهمیت می‌دهد می‌دانید چیست؟

تعامل یک سایت با سایر وب‌سایت‌هاست. بله گوگل توجه می‌کند. او هدفش فقط مادی و بازاری نیست بلکه معنویات و انسانیت را هم در نظر می‌گیرد.

چرا راه دور بریم.

همین اینستاگرام یکی از شبکه‌های محبوب این روزهای مخاطبین، چنین رفتارهای انسانی در آن بسیار به چشم می‌خورد. همین پیشنهادات اینستاگرام توجه کنید. او تمایل دارد. ما دایره ارتبارطات‌مان را گسترش دهیم و برای یک لحظه من را با کاربری روبرو می‌کند که بر فرض مثال از دوستانم یا آشنایانم هست.

 

telegram

 

او را در لیست پیشنهادات می‌آورد تا اگر خواستم دنبالش کنم. یا برعکس اگر او خواست مرا دنبال کند. این موضوع به نظر شما لذت بخش نیست. کسی را که مدتی از آن بی‌خبر بودی از پیشنهادت اینستاگرام و سایر رسانه‌ها پیدا کنید و از احوالاتش باخبر شوید.

بازنشر کردن محتوا در استوری‌ها هم می‌تواند چنین سرنوشت خوشایندی داشته باشد البته به شکل دیگر. یعنی من را با صفحه جدید، فرد جدید و دنیای فکری دیگری آَشنا می‌شود.

حرف جیم را که یادتان هست: «شما میانگین پنج نفری هستید که در طی روز با آنها در ارتباط هستید». پس دقت کنید، کیفیت در روابط هم بسیار مهم است. هر صفحه‌ای و هر سایتی و هر شخص ارزش دنبال کردن ندارد.

پس، ما هم همچنان در کنار گوگل، اینستاگرام و سایر رسانه‌های جمعی می‌توانیم در امر هم‌رسانی و اشتراک‌گذاری قدمی برداریم تا دنیا را بیش از این قشنگ و قشنگ‌تر کنیم.

این را هم در نظر بگیرید، من تنهایی نمی‌توانم روی خود شناختی داشته باشم. بایستی با دیگر در ارتباط داشته باشم حتی اگر تجربه تلخی باشد. به این شکل معماهای درونم در فکر و ذهنم راحت‌تر رمزگشایی می‌شود.

البته این موضوع حتی در هنگام نوشتن کتاب و مقاله هم صدق می‌کند. شما هر چقدر از نظرات افراد بیشتری سخن گفته باشید. یعنی دوست داشتید نظرات دیگران در کنار نظرات شما دیده شود. پس تا می‌توانید در امر اشتراک گذاری و ایجاد ارتباط تلاش کنید. البته به طور حتم منظورم تبلیغ نیست آن بحثش جداست.

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

copywriter-site-content-writer

معرفی ۸ مزیت مقاله نویسی برای سایت

  وقتی کسب‌وکاری دارید و می‌خواهید آن را رشد دهید. در این عصر روزگار که …

2 نظر

  1. چه موضوع مهمی رو مطرح کردی و چه زیبا نوشتی
    باز هم در این مورد برامون بنویس
    🌺🌿

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *