E html> تفکیک زباله کاغذ یعنی چه؟ - جهان فکر
خانه / فرهنگی / تفکیک زباله کاغذ یعنی چه؟

تفکیک زباله کاغذ یعنی چه؟

instagram

 

 

 

در سایت جهان فکر، این بار می‌خواهیم در خصوص یک مسئله مهم با شما صحبت کنیم، به طور حتم از عنوان مقاله تا حدودی متوجه شدید، که امروز قرار است با تمرکز کردن بر مسئله کاغذ و بازیافت آن، دنیای فکرتان را دگرگون سازید.

برای اینکه به تدریج جهان فکرتان را تغییر دهید، بهتر است به اطرافتان بیشتر توجه کنید. البته از ابتدا هم هدفمان رعایت همین اصل بود. با طرح یک سوال در ادامه، بحث را آغاز می‌کنیم، آیا شما کاغذ باطله‌هایتان را از دیگر زباله ها تفکیک می‌کنید؟ یا تمامی چیزهایی که به عنوان به درد نخور و بی مصرف قلمداد می‌کنید، به عبارتی به سطل زباله هایتان هدایت می‌گردد. شاید بسیاری از شماها که در حال حاضر این مطلب را می‌خوانید، بگویید این کار چه مزیتی دارد؟ اصلا چرا بایستی چنین کاری را انجام دهیم؟

تفکیک زباله کاغذ یعنی چه؟

آیا تفکیک زباله انجام می‌دهید؟

برای پاسخ به این سوال هایتان، بایستی گفت، شما نه تنها بایستی کاغذ باطله‌ ها را در محلی به غیر از سطل زباله منتقل کنید، بلکه زباله های تر و خشک تان را هم می‌بایست تفکیک نمایید. به طور حتم برخی از شما، مخاطبین گرانقدر خواهید گفت، ما خیلی کاغذ مصرف نمی‌کنیم و به همین جهت زباله‌ای تحت نام زباله کاغذ کمتر به وجود می‌آید، من مقصودم از گفتن لفظ کاغذ، یعنی هر چیزی که از کاغذ تهیه شده باشد، از قبوض(برق- تلفن- آب- گاز) گرفته تا  رسیدهایی که حین برداشت پول و خرید دریافت می‌نمایید، یا حتی پاکتهای کاغذی انواع خوراکی ها، مواد شوینده و همین طور مقواهای کاغذی بسیاری از اقلام و کالایی که طی روز خرید می‌کنید هم می‌تواند جزو مجموعه کاغذ باطله یا زباله کاغذ باشد، … پس  اگر کمی حوصله به خرج دهید، در یک بازه زمانی مشخص، انباری از کاغذ را در خانه و محل کارتان جمع آوری می‌کنید.  اکنون جهان فکریتان در چه حال است؟ آیا تا به حال به مسئله کاغذ باطله و کاغذ زباله اینقدر عمیق فکر کرده بودید؟

چه مراکزی زباله های کاغذی را جمع آوری می‌کنند؟

برای اینکه دقیق تر تنظیمات جهان فکریتان را تنظیم کنید، سنجیده‌ترین کار آن است که قدری بیشتر به پیرامون تان کنجکاو شوید، زیرا در پی این جستجو کردن، مراکز و مؤسساتی را می‌یابید که می‌توانید، کاغذهای جمع آوری شده خود را به این نهادها بدهید و حتی در ازای آن مبلغی هم دریافت نمایید. جالب است بدانید، مراکز خیریه‌ای در برخی شهرها  وجود دارند که در قبال دادن مخزنی نسبتا کوچک که از کاغذهای بازیافتی تهیه نمودند، کاغذهای خود را به آنان اهدا می‌کنید. چنانچه پس از پر شدن مخزن با آن موسسه مذکور تماس بگیرید، برای تحویل کاغذ به درب محل زندگی و کارتان مراجعه می‌کنند. از بسیاری جهات، به اجرا درآوردن این فکر و ایده، بسیار جالب است، زیرا که از طریق  جمع آوری کاغذهای باطله و زباله، می‌توانید کاغذ را دوباره به چرخه مصرف  بازگردانید.

تفکیک زباله کاغذ یعنی چه؟

سخن آخر

راستی در شهر و محل زندگی تان، بخصوص در مراکز دولتی  و اداره ها، تاکنون با چنین مخزن هایی مواجه شدید؟ آیا خودتان نمی‌خواهید قدمی برای این کار بردارید و زباله های کاغذ خود را تفکیک کنید؟ بهتر نیست از همین امروز شروع کنید.

در پایان امید است با اجرایی شدن این طرح (تفکیک کاغذ یا بازیافت زباله کاغذ)در کل کشور، از خطراتی که محیط زیست مان را با قطع درختان تهدید می‌کند، زودتر از موعد پیشگیری کنیم.

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

takadighari-iran

تکدی گری ممنوع!

امروز صبح که بیرون رفته بودم. در پیاده رو به سمت جلو قدم برمی‌داشتم. متکدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *