E html> وقت تمام - جهان فکر

وقت تمام

چند روز پیش یعنی ۱۷ آبان، آخرین روز از ثبت نام در لاتاری بود. لاتاری که عنوان کاملش لاتاری گرین کارت یا همان ویزای مهاجرت آمریکاست.

بدین ترتیب از سراسر دنیا، هر سال هم به مدت یک ماه امکان ثبت نام در آن وجود دارد. امسال هم شرکت کردم. دو الی سه الی است که در لاتاری شرکت می‌کنم.

 

instagram

و در این بین موضوعی که در حین برگزاری این برنامه رایگان و البته قرعه کشی بسیار برایم جلب توجه می‌کند، نظم در آغاز و پایان ثبت نام این برنامه است. امسال هم این گونه بود و هیچ تأخیری و تمدیدی در آغاز و پایان ماجرا وجود نداشت.

 

در ساعت مشخص از ۱۷ مهر ثبت نام شروع و بعد از یک ماه در زمان‌بندی مشخصی در ۱۷ آبان مهلت شرکت در این برنامه به پایان رسید.

 

جالبی ماجرا این بود که هیچ زمان تمدیدی در موضوع وجود نداشت.

 

telegram

 

در چنین مواقعی همیشه به این فکر می‌کنم، چه خوب می‌شود در بسیاری از برنامه‌ها از جمله شرکت در کنکور (در هر مقطعی) و سایر برنامه‌ها که اعلان عمومی می‌شود و بسته به شرایط افراد اجازه ثبت نام در آن موضوع یا برنامه را دارند،  در زمان و تاریخ مشخص آغاز و در زمان مقرر شده به پایان برسد.

 

نه اینکه بعد از اتمام مهلت ثبت نام همچنان برای شرکت در آن آزمون یا غیره مهلت جدید تعیین شود و افراد جامانده مجدد برای آن برنامه یا آزمون خاص ثبت نام کنند.

 

به این شکل از اجرای برنامه می‌گویند نظم در برنامه تحت هر عنوانی. در چنین لحظاتی یاد زمان امتحانات دانشگاه و مدرسه و … و نیز کنکورهای متعدد می‌افتم که وقتی گوینده‌ی سالن یا مراقبین اعلام می‌کردند که وقت تمام شده، بایستی از جواب دادن به سوالات خودداری می‌کردیم و پاسخ‌نامه خود را در اختیار مراقبین سالن قرار می‌دادیم.

من فکر می‌کنم به این شکل اعتبار آن برنامه یا آزمون هم به نوعی بیش از قبل حفظ می‌شود و افراد متوجه می‌شوند که نبایستی دقیقه نودی باشند و در زمان‌بندی مشخص به سایت و … مراجعه و مراحل ثبت نامی خود را انجام دهند تا از ثبت نام جا نمانند؛ چرا که اگر چنین اتفاقی بیافتد دیگر امکان شرکت در آن وجود ندارد.

 

instagram- jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

۳۶۵ روز با یادداشت‌های آنلاین و کوتاه یک کپی‌ رایتر

در این صفحه من فرزانه کردلو تصمیم دارم از امروز ۳ دی ۱۴۰۲ به مدت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *