E html> ممنون که وب فارسی رو گسترش میدی - جهان فکر
خانه / یادداشت روزانه / ممنون که وب فارسی رو گسترش میدی

ممنون که وب فارسی رو گسترش میدی

پنلی با عنوان بررسی محتوای وب فارسی حدودهای ظهر امروز ۶ آبان ۱۴۰۰ در آپارات با نام رویداد جی‌تاک  برگزار و همچنان باقی برنامه با موضوعات مختلف در حال برگزاریست. سه نفر با اجرای آقای پور بافرانی در پنل این ساعت حضور پیدا کردند تا بحث محتوا و نوشتن محتوای وب فارسی را در کنار مخاطبین به چالش بکشانند.

 

develope- farsi- web-writter-min

 

در این نشست و به اصطلاح رویداد آنلاین صحبت‌های آقای محمد مهدی باقری بیشتر نظرم را به خود جلب کرد. و بخصوص این جمله «زبان فارسی‌ت را تقویت کن تا با حال خوش صحبت کنی». یا حمایتی که از محتوانویس‌های فارسی داشتند. ایشان حتی از نزدیک کردن افراد محتوانویس با فارغ التحصیلان رشته ادبیات فارسی صحبت کردند که گاهی اوقات به هیچ وجه همدیگر را قبول ندارند.

 

telegram

 

به عنوان مثال، فارغ‌التحصیل رشته ادبیاتی که فکر می‌کند چرا باید با این همه سواد و … برود در مورد شامپو تبلیغ کند، یا در مقابل محتوانویسانی که اصلاً رشته‌ تحصیلی‌شان ادبیات فارسی نیست و استدلال‌شان این است که وقتی می‌توانند در هنگام نوشتن با یک سری تکنیک‌های سئو سایت را بالا بیاورند چرا بایستی دستور زبان فارسی را یاد بگیرند و از این مباحث که از نظر من فرزانه کردلو به عنوان نویسنده و محتوانویس که اطلاعاتی هم در مورد سئو دارد جالب بود. نمی‌دانستم چنین چالش‌هایی هم وجود دارد.

 

instagram

یا در ادامه صحبت‌های خانم مژان فدایی هم در نوع خود جالب توجه بود از دغدغه‌ای که ایشان به زبان فارسی و درست نویسی از منظر یک روزنامه نگاری که هنوز نوشته‌هایشان ویرایش می‌شود عنوان کردند. و این کار را به حق می‌دانستند. و نکته بعدی ایشان این بود که این قدر که در ایران  نوشتن فدای سئو می‌شود در هیچ کجای دنیا این طور نیست. و یا در حال حاضر سئوکار به نویسنده محتوا می‌گوید چه بنویسد و به قولی سئوکار بالای سر محتوانویس قرار دارد در حالی که نبایستی به این شکل باشد.

 

 

در تکمیل صحبت‌های این دو نفر در نهایت آقای پارسا کاکوئی به عنوان نویسنده و محتوانویس از این صحبت کردند که بسیاری از نویسندگان وب در حین اینکه بایستی در نوشتن و درست‌نویسی مهارت کسب کنند می‌بایست با موضوعاتی چون فروشندگی، بازاریابی محتوایی، تبلیغ نویسی و  حتی معرفی خود به دیگران و سایر موضوعات این روزهای وب فارسی بیگانه نباشند.

بسیار دیده شده است تعدادی نویسنده خوب که قلم خوبی هم دارند؛ اما در مقابل هیچ اطلاعی از این موضوعات ندارند. پس بهتر است در این زمینه‌ها یک نویسنده و محتوانویس این روزهای وب فارسی اطلاعات خود را  تا می‌تواند گسترش دهد.

instagram-jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

virastar-writting

نیم فاصله چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

  دیروز داشتم بخشی از کتاب «ادبیات تبلیغ، دیوید مَکِنزی اگیلوی» را می‌خواندم که به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *