E html> سریع یاد بگیر - جهان فکر
خانه / نوشتن / سریع یاد بگیر

سریع یاد بگیر

instagram

telegram

ثروت متعلق به کسانی است که موضوعات تازه را خیلی سریع می‌آموزند.

-پل زین پیلزر

به طور حتم اگر در کاری که مشغول هستیم به روز باشیم و بخصوص با تکنولوژی همراه و هم مسیر شویم می‌توانیم پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کنیم. همه هم از جمله خودم با این گفته پل زین پیلزر موافق هستیم. به عنوان مثال من فرزانه کردلو که در حوزه تولید محتوا کار می‌کنم  و بخشی از کارم است، به عینه دیدم هر چقدر موضوعات جدید  یاد گرفتم توانسته‌ام عهده‌دار کارهای بیشتری باشم و خدمت بیشتری بکنم و در ازای آن هم پول بیشتری دریافت کنم. و این قانون نه تنها برای من بلکه برای همه مردم دنیا صدق می‌کند.

پیتر دراکر در راستای سخن پل زین پیلرز و تکمیل صحبتم این چنین می‌گوید: «تنها مهارتی که غیر‌قابل استفاده نمی‌شود توانایی یادگیری مهارت‌های جدید است».  قدر مسلم آن است که خیلی‌ها این موضوع را می‌دانند ولی نمی‌خواهند دست به عمل بزنند و به جایگاه و دستمزد فعلی خود راضی هستند، به گفته خودشان نمی‌خواهند ریسک کنند. یا اینکه با انواع بهانه‌ها خود را توجیه می‌کنند تا به سمت آن موضوعات جدید و ناشناخته نرود.

در این باره  هم امروز به یک سخن جالب از مایکل فلپس خواندم که می‌گفت: «اگر می‌خواهید بهترین باشید باید کارهایی انجام دهید که بقیه مردم نمی‌خواهند انجام دهند». بسیاری از مردم از یادگیری مهارت جدید، زبان جدید و خلاصه موضوعات جدید بیزار هستند یا اینکه ترس دارند یا  اینکه می‌گویند هنوز وقت هست. نمی‌شود گفت بیزارند، منتها فکر می‌کنند هر چیزی که تا به حال یاد گرفتند کافی است و به نوعی به آن یادگیری‌های گذشته تعصب دارند و پا را فراتر نمی‌گذراند. در حالی که می‌دانیم برنده کسی است هر لحظه در حال یادگیری موضوعات جدید باشد. ترس از این جهت که ممکن است در ابتدای راه همه چیز برایشان گُنگ باشد. هر چند این هم طبیعی است و به مرور بهتر می‌شود. از طرفی، دانیل هیل می‌گوید: «صبر نکن! هیچ وقت زمان مناسب نمی‌رسد؛ از همین جایی که هستی شروع کن و با هر ابزاری که داری کار کن. در طول مسیر ابزارهای بهتری پیدا خواهی کرد».

یادگیری موضوعات جدید می‌تواند در زمینه‌های مختلف تجربه شود، از خواندن کتاب جدید بگیرید تا دیدن مکان جدید، خوردن غذای جدید، یادگیری مهارت جدید حتی آَشنا شدن با فرد جدید و … در این بخش قرار می‌گیرد. خلاصه فرد یادگیرنده و البته مشتاق نسبت به آن موضوع جدید مقاومت نمی‌کند و به قولی جبهه‌گیری نمی‌کند و با فراق باز به سمت آن موضوعات می‌رود حتی اگر روند یادگیری برایش راحت نباشد، ولی با این حال تمامی آن سختی‌ها را به جان می‌خرد.  

اپرا وینفر در سخنی که جلوتر به آن اشاره خواهم کرد نکته جالبی را مطرح می‌کند. اپرا می‌گوید:  به نظر من شانس تلاقی آمادگی قبلی با فرصت است. پس‌، این گفته اُپرا می‌تواند گواه این باشد که هیچ چیز شانسی و اتفاقی نبوده و فرد مورد نظر قبلاً روی آن مهارت جدید کار کرده است و در نهایت فرصت برایش فراهم شده است تا خودی نشان دهد. بنابراین، شما هم بی‌معطلی شروع کنید.

ناگفته نماند که وقتی موضوعات جدید را خیلی سریع یاد می‌گیریم  و البته آن را به عمل تبدیل می‌کنیم ورق برمی‌گردد. زندگی جدیدی را تجربه می‌کنیم و می‌شود گفت در شرایط و موقعیت‌های مختلف اعتمادبه‌نفسمان هم افزایش می‌یابد.

مثال آخر در مورد تجربه زیسته خودم آن است که وقتی موسسات، کارفرماها و سایر دوستان متوجه ‌می‌شوند که سایتی دارم و فتوشاپ هم  بلد هستم موضوعات کاری بیشتری را به من محول می‌کنند. پس توصیه می‌کنم به مانند خیلی از افراد موفق از یادگیری مهارت‌های جدید اجتناب نکنید و به سمت آن بروید تا فرصت‌های بیشتر و بهتری را تجربه کنید تا در ادامه هم بتوانید پول و ثروت فراوانی را به مانند آهن‌ربا جذب کنید.

instagram-jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

who-is-writter

نویسنده کیست؟ و بیان ۲۴ ویژگی یک نویسنده

  ۱-نویسنده کسی است که ابزار کارش کلمات است و هر لحظه با بودن در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *