E html> کتاب عادت های‌ اتمی - جهان فکر
خانه / کتاب‌های عمومی / کتاب عادت های‌ اتمی

کتاب عادت های‌ اتمی

instagram

telegram

habit- atomi

کتاب عادتهای اتمی را  پارسال در ماه آذر ۱۳۹۹ خریدم. اگر این قدر دقیق تاریخ و ماهش را مید‌انم بخاطر این است که همیشه روی اولین صفحه کتاب تاریخ خرید را با خودکار یادداشت می‌کنم. در اواسط فصل تابستان ۱۴۰۰ تصمیم گرفتم برای بار دوم این کتاب را مورد مطالعه قرار دهم. به نظرم کتاب خوبیست و می‌تواند در مسیر توسعه فردی، آدمی را با انواع توصیه، پیشنهاد، راهکار به سمت جلو هُل دهد.

نویسنده نوشته خود را با بخشی از سرگذشت دوره نوجوانی خود آغاز کرده است. زمانی که جیمز با دوستانش در مدرسه در حال بازی کردن بیسبال بود. دوستش هنگام زدن ضربه به توپ چوب بیسبال از دستش رها می‌شود دقیقاً به صورت جیمز اصابت می‌کند. در آن لحظه با اینکه هوشیار بود  ولی نمی‌توانست روز و ماهی که در آن قرار دارد را به پرستاری که او را معاینه می‌کند بگوید. فقط نام مادرش را توانست درست بگوید البته آن هم با کمی تأخیر.

 jamz-clear-book-

توسط پرستار مدرسه که تحت معاینه بود با تماسی به بیمارستان محلی منتقل می‌شود. به هنگام رسیدن به بیمارستان  بخشهای بسیاری از بدنش از کار افتاده بود و به کما رفت. او تعریف می‌کند که تا پایان آن روز هم برای من و هم برای خانوده‌ام روز سختی بود. بعد از یک روز از کما خارج می‌شود. با اینکه علائم حیاتی داشت ولی نمی‌توانست نفس بکشد. چشمانش بخصوص چشم چپش دچار مشکل شده بود. روزها و ماهها به سختی گذشت. در آن روزها تنها آروزیش این بود که دوباره به زمین بیسبال برگردد و بیسبال بازی کند. با تمام سختی‌هایی که وجود داشت دوران دبیرستان را به پایان رساند. در آن دوران در مدت دو سال توانست به  تیم بیسبال مدرسه‌‌اش برگردد. بخش دردناک ماجرا این بود با اینکه از چهار سالگی بیسبال بازی کرده این بار بعد این حادثه بایستی با تیم دوم مدرسه و از روی نیمکت کارش را شروع می‌کرد. خودش در کتاب روزهایی را  توصیف می‌کرد که دچار افسردگی و کمبود اعتماد به نفس شده بود.

جیمز می‌گوید نقططه عطف زندگیش بعد از آن اتفاق بتدریج با ورود به دانشکده آغاز شد و در ادامه با موضوع عادتهای اتمی آشنا شد و زندگیش را با تغییرات کوچک شروع کرده و بعد از چندی به موفقیتهای بزرگی دست یافت که در حال حاضر نویسنده چند کتاب پرفروش در دنیاست. یکی از این کتابها کتاب عادتهای اتمی است.

او در بیست فصل کتاب از تکرار و تمرین و برداشت قدم های کوچک هر روز حرف به میان می‌آورد. از طرفی برای درک بهتر موضوعات هر فصل از نمونه‌های واقعی مثال می‌زند. موفقیت هایی که فرد یا گروه با استفاده از قانون عادتهای اتمی زندگی خودشان را تغییر دادند. جیمز کلییر نویسنده کتاب هم جزو کسانیست دو مرتبه همه چیز را از صفر شروع کرده است. کسی که در اوج نا امیدی توانست بر خود و زندگیش مسلط شود.

همانطور که گفتم من این کتاب را پارسال یک بار خواندم. امسال هم با همراهی گروه کتابخوانی جهان فکر دوباره مطالعه‌اش کردم. گروهی که خودم در تلگرام راه انداختم تقریبا طی ۲۵ روز کتاب ۳۵۰ صفحه‌ای عادتهای اتمی جیمز کلییر را به پایان رساندیم.

پیشنهاد می‌کنم برای اینکه یک عادت خوب را در خود نهادینه و پایدار بسازید خواندن این کتاب را در برنامه مطالعاتی روزانه خود داشته باشد.

instagram-jahanfekr

درباره‌ی فرزانه

حتما ببینید

شاد بودن کافی نیست؟

وقتی چند روز پیش  به خواندن کتاب «شاد بودن کافی نیست» اثر مارک منسن به …

2 نظر

  1. سلام فرزانه جان عزیزم
    عالی بود دوست نازنینم.
    💎🌟💎🌟💎🥇

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *